Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„E mândră mama mea de mine!”

Spectacol-concurs la Școala din Hotar

„E mândră mama mea de mine!”

În tradiția noastră, în prag de primăvară, este o bună ocazie de a sărbători mamele și toate femeile prin cele două zile speciale din calendar, 1 Martie - Ziua Mărțișorului și 8 Martie - Ziua internațională a femeii.

Elevii Școlii cu clasele I-VIII din Hotar (comunaÞețchea) au marcat și au sărbătorit aceste evenimente printr-un program cultural-artistic.
Ce-am putea noi să-i urăm, de Ziua femeii, celei mai dragi ființe, care ne-a dăruit viața, ne iubește atât de mult și ne protejează? Sincer, fără iubirea de mamă, nu am fi nimic din ceea ce suntem în prezent. Cuvintele nu au valoarea necesară pentru a exprima niște sentimente mai presus de iubire și respect.
Vineri, 5 martie 2010, ne-am strâns cu toții: profesori, învățători și elevi la Școala cu clasele I-VIII din Hotar pentru a sărbători cum se cuvine una din cele mai speciale zile: 8 Martie! Activitățile propuse de profesorii catedrei de științe socio-umane (Mădălina Lascău, Liliana Lazăr, Luminița Ilea, Lenuța Gherlea, Marinela Maghiar, Anamaria Ficuț, Florin Irimescu și Bogdan Sturzu), susținuți de profesorii de la catedra de științe reale (Chirilă Samica, Livia Monenciu și Sorin Marina), de doamnele învățătoare: Cornelia Scorțe, Gabriela Nicoară, Florica Simuț, Sabina Nicoruț, Dorina Covaci, Dorina Bogdan și Irina Leho, precum și de directorul școlii - prof. Dumitru Simuț și prof. Mariana Marina - coordonatorul Școlii Þețchea, au avut ca scop imprimarea în sufletele copiilor a importanței acestei zile.
Elevii au venit pregătiți cu poezii, felicitări, mărțișoare și desene pentru a participa la concursurile și activitățile organizate, dorind să demonstreze pentru ce sunt mândre mamele lor de ei. Elevii din clasele V-VII, de la Þețchea, îndrumați de profesorul de Limba și literatura română, au prezentat sceneta „D-l Goe”, de I.L. Caragiale (un îndemn pentru spectatori de a nu face ca el). Și-au dat concursul: Monenciu Mirela, Radu Andreea, Szekely Adela, Dinga Mădălina, Barna Ionuț, Mladin Sebastian și Onița Bogdan;  au recitat: Seiche Tudor (clasa a V-a) - locul I, Puie Andreea, Filip Carla și Hadadi Alexandra, din clasa a VI-a; cei mai buni creatori de mărțișoare și felicitări (îndrumați de profesoarele  de lb. engleză Marinela Maghiar și Anamaria Ficuț) au fost: Banc Adrian (clasa a V-a), Filip Camelia (clasa a III-a), Zanfir Debora (clasa a IV-a), Ilea Cornelia (clasa a VII-a) - toți din Hotar și Adela Nicoruț (clasa a IV-a), Monenciu Mirela, Hendre Felicia și Szekely Adela (toate trei din clasa a VII-a), Fekete Cătălin (clasa a V-a)... și lista ar putea continua. Felicitările, însă, le merită toți participanții.       Ne-au cântat (și încântat): Ștef  Nicoleta (clasa a IV-a) și Chirilă Andrei (clasa a II-a), la vioară. Elevii au fost premiați cu diplome, iar lucrările lor au fost expuse la panoul școlii.   
  Spectacolul prezentat s-a constituit într-un frumos dar oferit, cu mult drag, sărbătoritelor Zilei femeii (mame, bunici, învățătoare și profesoare), invitate special la acest eveniment. (Mădălina Lascău & Luminița Ilea)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:17:28 Ora standard a Europei de Est