Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În vizită la Căminul de bătrâni „Filadelfia” din Sălard

În 9 martie, trei clase de elevi de la „Av. Iancu”

În vizită la Căminul de bătrâni „Filadelfia” din Sălard

De trei ani încoace, elevi din ciclul primar, părinții acestora și inimoșii lor dascăli, de la Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” din Oradea, și-au făcut un bun obicei: vizitează cu diferite ocazii (de Sfintele Sărbători de Paști, dar și de Crăciun) bolnavii internați la Căminul de bătrâni „Filadelfia” din Sălard.

 Scopul acestor acțiuni caritabile este   unul nobil, de suflet, un voluntariat  de milioane... așa cum sunt și sufletele tuturor celor care gândesc și acționează în acest mod. Dascălii cu suflet mare (precum Elena Bejușca și cele două colege de breaslă, Ioana Mihele și Lovas Marta) nu și-au propus, prin asemenea acțiuni caritabile, măriri de salarii, faimă și renume, ci trezirea în sufletul elevilor lor a sentimentelor de omenie, respect și prețuire pentru cei în vârstă (părinți și bunici, bolnavi sau nu... ce mai contează..., vorba lui Adrian Păunescu – „Cocoșați, cocârjați, într-un ritm infernal,/ Te întreabă de știi pe vre-un șef de spital./ Nu-i așa că te-apucă o milă de tot,/ Mai cu seamă de faptul că ei nu mai pot?/ Că povară îi simți și ei știu că-i așa/ Și se uită la tine ca și când te-ar ruga...”).
Și ca totul să fie legal și „oficial”, școala are încheiat un parteneriat cu  azilul, după cum aveam să aflăm chiar de la coordonatorul principal al acestor acțiuni, doamna profesor Elena Bejușca.
De la inimă la inimă
 Primăvara... iar a venit cu tot alaiul său de bucurii și de sărbători îndrăgite de copii, îndrăgite dintr-un simplu motiv că în centrul atenție generale se află ființa cea mai dragă de pe lume – MAMA. Cu gând drag de mamă, cu respect și prețuire pentru părul nins, oxidat de vremuri, necazuri și nevoi, cu sufletul deschis și având inima în palmă, spre a o dărui, așa au pornit la drum, marți (9 martie 2010), minunații copii de la „Avram Iancu” din Oradea, elevii claselor a II-a A, B și C, elevii învățătorilor-profesori Elena Bejușca, Ioana Mihele și Lovas Marta.  
Îmbarcați într-un autocar, după circa trei sferturi de oră, au ajuns la Sălard. Lor li s-a alăturat și un grup de copii  de la Școala cu clasele I-VIII „Ion Bogdan” din Oradea, însoțit de înv. Aurel Crețiu. 
„Bătrânii ne-au așteptat în sala de  rugăciune. Copiii au recitat și au    cântat despre primăvară și despre mamă, reușind să le stârnească admirația, dar și ... lacrimile! Le-au  dăruit apoi bunicilor fructe, cozonaci, sucuri, felicitări și flori. Daruri au  primit chiar și femeile angajate să se  îngrijească de ei”, după cum ne-a spus coordonatorul manifestării, prof. Elena Florina Bejușca.
Dragi copii, stimați dascăli, pentru fapta voastră, primiți din partea comunității câte un FB cu steluță și felicitări, admirație și prețuire! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: În vizită la Căminul de bătrâni „Filadelfia” din Sălard.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:40 Ora standard a Europei de Est