Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii eminescieni implicați în viața comunității

Voluntari de mare ispravă!

Elevii eminescieni implicați în viața comunității

Prima săptămână a lui Mărțișor a însemnat pentru elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea un prilej de a demonstra încă o dată faptul că sunt doritori să fie parte activă a vieții comunitare. Activitățile diverse în care au ales să se implice demonstrează multiplele valențe ale personalității lor, afecțiunea față de semeni și interesul pentru propria formare, deopotrivă.

1 Martie le-a purtat pașii, dar și inimile spre micii prieteni de la CSEI nr 1 din dorința de a marca frumosul obicei al mărțișorului alături de aceștia. Veselia și zâmbetul au fost motto-ul acelei zile, prietenii s-au legat și fundamentat apoi în zilele ce au urmat. Voluntarii clasei a IX-a C, a XII-a A și a XII-a E, coordonați de prof. Ana Dolhan, s-au implicat în confecționarea unor felicitări prin care mamele micilor prieteni au fost sărbătorite de 8 Martie.
Aceeași săptămână a prilejuit implicarea elevilor în proiectul inițiat de Junior Achievement, Job Shadow Day la părinți. Experiența JA a fost pentru profesor și elevi o oportunitate în a găsi corespondența între teorie și practică, precum și o cale de a lămuri în ce măsură anumite meserii ar fi potrivite pentru a fi luate în calcul în orientarea profesională.
În cele două zile afectate proiectului (4-5 martie), elevii eminescieni au reușit să se apropie de universul celor mici, vizitând o școală gimnazială (Școala cu clasele I-VIII nr. 11, Oradea) și totodată de suflul real al economiei prin vizita efectuată la o unitate economică apartinând sectorului privat. Sub coordonarea prof. Ana Dolhan, s-a încercat adaptarea  profilului claselor la domeniul economic implicat. Astfel, elevii clasei a XII-a A, cu profil filologie, au asistat elevii clasei I, coordonați de dna învățătoare Gabriela Vașadi, iar clasa a XII-a E, cu profil chimie-biologie, a avut posibilitatea să înțeleagă aplicabilitatea conceptelor și specificului secției pe care o urmează asistând la prezentarea făcută pentru ei în cadrul unei firme care produce și comercializează detergenți și cosmetice auto - două domenii de activitate radical diferite răspunzând unor structuri motivaționale diferite. Într-o societate care nu valorizează dascălii, elevii au găsit argumente care susțin frumusețea artei de a-i face pe cei mici să îndrăgească deslușirea scris-cititului, au înțeles cât de nobilă poate fi îndrumarea spirituală a celor aflați la început de drum și cât păcătuiește, fără știință, cel care disprețuiește acest efort, ignorându-l. În ciuda diferenței de vârstă, cei mici și cei mari, s-au regăsit în același univers, al copilăriei, s-au bucurat unii de alții, legând prietenii fundamentate pe duioșie și admirație.
La firma din domeniul privat, au asistat la o adevărată lecție de chimie și economie în acțiune, s-ar putea afirma. Elevilor li s-au prezentat mijloacele de producție, elementele de capital, au înțeles specificul activității în acel domeniu, au avut prilejul să-și verifice cunoștințele de chimie prin utilizarea unei aparaturi care permitea fie calcularea PH-ului fie calitatea produsului obținut. În final, elevii au pus umărul la încărcarea recipientelor și la etichetarea lor. Gazda noastră le-a oferit informații despre fluxurile dintre agenții economici, despre furnizori și distribuitori, concurența specifică segmentului de piață reprezentat, precum și despre modul de formare a prețului pe piață. (Ana Dolhan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:12:40 Ora standard a Europei de Est