Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Al XI-lea Congres internațional de dacologie „Malus Dacus”

În 28-29 mai, la Alba Iulia

Al XI-lea Congres internațional de dacologie „Malus Dacus”

„Dacia Revival International Society” are deosebita onoare de a vă invita să participați cu lucrări științifice la cea de-a XI-a ediție a Congresului internațional de dacologie „Malus Dacus”, ce va avea loc la Alba Iulia, în zilele de 28 și 29 mai 2010, la Universitatea „1 Decembrie 1918” (din strada Nicolae Iorga nr.11-13).

 O aniversare de profundă mândrie patriotică
Mihai Viteazul este primul care a reunit cele trei țări ale noastre: Valahia, Moldova și Transilvania, țări de aceeași limbă și de aceeași credință, într-o singură patrie. Împlinirea a 410 ani de la Re-Unirea înfăptuită la Alba Iulia de către viteazul domnitor este o aniversare de profundă mândrie patriotică și de aceea tema congresului nostru are drept scop prezentarea și omagierea primului reunificator de țară, Mihai Viteazul, cel care a repus Dacia, chiar dacă pentru scurt timp, între granițele ei de altădată.
În documentele și misivele care circulau între complotiștii vremii lui, de la Est la Vest, Mihai Viteazul era numit Malus Dacus, adică Dacul Cel Rău, fiindcă vitejia lui era temută și admirată, în același timp, de adversarii săi.
 O astfel de personalitate măreață care a înfăptuit un act istoric unic trebuie să fie cunoscută și apreciată așa cum se cuvine.
După cum v-am obișnuit din anii trecuți, sesiunile și programele asociate congresului vor acoperi multiple aspecte ale istoriei Daciei. Aceste variate oportunități de schimb intelectual vor marca stadiul actual al cercetărilor și vor sugera direcțiile lor viitoare, dând, în același timp, atât cercetătorilor consacrați cât și celor mai tineri, un forum în cadrul căruia să-și prezinte comunicările.
Programul științific al congresului
Secțiunea 1 - Personalitatea și simbolismul lui Mihai Viteazul
Secțiunea 2 - Alte aspecte ale istoriei Daciei
Secțiunea 3 - pentru studenți
Secțiunea 4 - pentru elevi
Vizitați www.dacia.org pentru noutăți, schimbări și adăugiri.
  Așteptăm confirmarea participării dumneavoastră, precum și un rezumat al prezentării pe care doriți să o susțineți la congres, rezumat care să nu depășească două pagini (font Times New Roman, preferabil cu diacritice) în format electronic, pe adresele: Malusdacus2010@gmail.com  și  mail@dacia.org sau, sub formă de CD/dischetă, material dactilografiat, prin poștă, pe adresa: Dacia Revival International, str. Cerceluș nr. 71  sector 3, București, România (tel. +40 726 113 151)
Andrei Bănică - directorul comitetului de organizare (Iosif Popa)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:32:41 Ora standard a Europei de Est