Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

10 părinți au absolvit cursul de educație a părinților „Educăm așa"

Joi, la Grădinița nr. 52 din Oradea

10 părinți au absolvit cursul de educație a părinților „Educăm așa"

Prof. Maria Nan (directorul Grădiniței nr. 52 din Oradea), unul din cei 13 formatori naționali ai județului Bihor, ne-a invitat joi (11 martie 2010), la evaluarea cursului pentru părinți „Educăm așa"...

„Scopul cursului este de a-i face pe părinți să înțeleagă că pot influența comportamentul propriilor copii, însușindu-și abilitățile de bază: acordarea atenției, aprecierea, stabilirea limitelor, a spune nu și a interzice, ignorarea, izolarea și pedepsirea. Cursul (desfășurat pe perioada a cinci săptămâni) cuprinde cinci teme, în care accentul se pune pe aprecierea faptelor bune ale copiilor în vârstă de la 3 la 12 ani, pentru înlăturarea comportamentului negativ", după cum aveam să aflăm de la formatorul național, prof. Maria Nan.
Cursul de evaluare
Am asistat, astfel, la cursul de evaluare. Trei viitori instructori de părinți (ed. Maria Oșvat, ed. Emilia Burcă și prof. Lavinia Jurcan, de la Grădinița nr. 52) au desfășurat, timp de cinci săptămâni, cursuri de educație, intitulate „Educăm așa", cu 10 părinți ai copiilor din grădiniță (de la toate grupele de vârstă, atât de la învățământul de masă, cât și de la cel special). La fiecare curs, instructorii au parcurs cu părinții câte o temă (din cele cinci: Acordarea atenției și aprecierea; A spune nu și a interzice; A ignora; A izola și a pedepsi; Lecția de evaluare). Toate cursurile au îmbrăcat forma unor activități interactive, bazate pe joc, vizualizarea și analiza unor situații comportamentale prezentate prin intermediul unui filmuleț didactic, punerea cursanților în situații-problemă în cadrul unor jocuri de rol, iar primele trei cursuri s-au încheiat cu câte o temă de casă. Prin aceste teme de casă, părinții trebuiau să observe și să noteze reacțiile comportamentale ale propriilor copii în urma schimbării de comportament a părinților. În timpul cursului, fiecare părinte își avea mapa proprie, cuprinzând tema cursului, sfaturi pentru părinți și broșuri pentru fixarea conținutului temei... Cursul de joi, fiind unul special, de evaluare, a cuprins și alte momente, precum: chestionarul, scrisoarea către părinți și înmânarea diplomelor (de absolvire a cursului).
Stând de vorbă cu părinți dispuși să ne răspundă întrebărilor (Nicoleta Luca și Indrie Tunde), dar și cu cei trei instructori de părinți (Maria Oșvat, Emilia Burcă și Lavinia Jurcan), aveam să ne formăm o părere (bună) despre aceste cursuri de educație a părinților (prin metoda „Educați așa").
„Stimulând și lăudând copilul, mai mult decât să-l pedepsesc, l-am câștigat"
„Astfel, am învățat că trebuie să ne apreciem (lăudăm) mult mai mult copiii atunci când fac fapte bune, să-i ignorăm în alte situații, să stabilim limitele în comportamentul lor... Am avut șansa de a dialoga cu alți părinți și de a învăța din experiența lor pozitivă. Rezultatul? O schimbare în bine a comportamentului nostru față de propriii copii, dar și o îndreptare a comportamentului lor, o mai bună relaționare cu copiii, dar și cu doamnele educatoare" - Nicoleta. „Parcurgând acest curs, pentru a doua oară, am realizat cât sunt de norocoasă, față de alți părinți. Aplicând tot ce-am învățat la primul curs, stimulând și lăudând copilul mai mult decât să-l pedepsesc, l-am câștigat, iar rezultatele obținute sunt incomparabil mai bune..."- Tunde.
Ca instructori de părinți, Maria, Emilia și Lavinia au simțit cu fiecare curs cum părinții veneau cu tot mai mare plăcere, deveniseră mai deschiși, comunicau mai mult între ei, erau mai interesați, puneau întrebări și se arătau tot mai preocupați de reacția comportanentală a copiilor lor.
După încă un curs susținut, cele trei educatoare vor fi și ele evaluate de către C.C.D. Bihor pentru a deveni, cu adevărat, instructori de părinți.
„La nivelul grădiniței noastre, sunt nouă instructori de părinți (după cum aveam să aflăm de la directorul grădiniței și formatorul național), care, în cele două serii din 2010, vor ține cursuri cu circa 180 de părinți. La nivel de județ, în perioada noiembrie - ianuarie, s-au format 140 de educatoare și 22 de învățători, în total 162 de instructori de părinți.
În urma cursului, părinții își schimbă atitudinea față de educația propriilor copii, pun accent pe partea pozitivă, se îmbunătățește relaționarea între părinți, copii și cadrul didactic, crește respectul față de cadrul didactic, se intensifică comunicarea și se stabilește un echilibru benefic educației", a conchis interlocutorul nostru, dna prof. Maria Nan. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: 10 părinți au absolvit cursul de educație a părinților „Educăm așa".

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:09 Ora standard a Europei de Est