Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cel de-al 10-lea Centru de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.) din Bihor

Joi, la Grădinița nr. 2 din Marghita, a fost inaugurat

Cel de-al 10-lea Centru de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.) din Bihor

La nivelul județului Bihor au fost înființate 10 centre de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.), câte unul la Oradea (la Grădinița nr. 48 - structura Grădiniței nr. 34), Săcuieni, Aleșd și Valea lui Mihai, Ștei și Vașcău, Nucet, Salonta și Beiuș, iar joi (11 martie 2010) și la Marghita (în cadrul Grădiniței nr. 2, grădiniță cu program prelungit).

Centrate pe nevoile, interesele și potențialul copiilor preșcolari, aceste centre urmăresc îmbunătățirea calității infrastructurii sistemului de educație preșcolară, dezvoltarea serviciilor educaționale oferite de grădinițe prin perfecționarea competențelor personalului care lucrează în aceste unități de învățământ, dotarea acestora cu aparatură modernă de ultimă generație, crearea de servicii educaționale complementare grădiniței, toate pentru o educație de calitate, la standarde europene. La nivel național, vor funcționa 325 de centre (C.R.E.D.), adevărate centre pentru informarea și perfecționarea a 350.000 de educatoare, 2.500 de manageri și 15.000 de persoane (din cadrul personalului auxiliar), după cum aveam să aflăm din cuvântul dnei prof. Voichița Vancu, expert C.R.E.D. al județului Bihor. Pentru crearea lor, Banca Europeană de Dezvoltare și Guvernul României au investit 105 milioane de euro. Numai într-un singur centru, aparatura modernă de ultimă generație și mobilierul aferent sunt estimate la 30.000 de lei noi. Dincolo de aceste cifre semnificative, dna Voichița Vancu s-a referit la toate cele trei componente, direcții ale rețelei de centre C.R.E.D. (reabilitarea infrastructurii unităților de învățământ, mai ales ale celor din mediul rural, multe fiind improprii desfășurării procesului de învățământ, iar altele retrocedate, îmbunătățirea și diversificarea serviciilor de educație oferite copiilor, perfecționarea cadrelor didactice și consilierea părinților). Beneficiarii acestor centre sunt, în egală măsură, copiii, dascălii, dar și părinții.
Primarul Marghitei, Dorel Talpoș, prezent la inaugurare
Cunoscându-l pe primarul municipiului Marghita, Dorel Talpoș, ca un apropiat al dascălilor, eram sigur că va onora evenimentul (în toamnă, l-am întâlnit la deschiderea anului școlar la Clubul Copiilor din Marghita)... Alături de dl primar, din partea Primăriei Marghita, au mai fost prezenți: Cornelia Demeter – secretarul primăriei, Ioana Burlibașa, reprezentantul PAPI Marghita, precum și doi inspectori, Elena Ciupe și Lia Mierea. De la Oradea, au onorat prof. Voichița Vancu, expert C.R.E.D. al județului Bihor și prof. Georgeta Druță, formator național, mentor PRET. Coordonatorii locali ai acestui proiect (dna prof. Maria Hurban – directorul Grădiniței nr. 2 din Marghita, Mariana Ardelean și Daniela Rojan) au fost onorați să-i aibă alături la inaugurare aproape pe toți conducătorii unităților școlare din Marghita (și nu numai): prof. Moise Ilieș - directorul Gr. Șc. Agricol „Horea”, prof. Cristian Dragomir – directorul Școlii cu clasele I-VIII din Marghita, prof. Gheorghe Chiș - directorul Școlii cu clasele I-VIII din Păgaia, dna Eugenia Orban – directorul Grădiniței nr. 1, dna Valeria Costruț - directorul Grădiniței nr. 4, dna Irina Curtui - directorul Clubului Copiilor din Marghita, doctorul pediatru Olah Eniko, psihologii Ribana Costelaș și Camelia Ghiulai, dl Petru Ardelean, reprezentant al Universității „Vasile Goldiș”, dna Elena Roman, din partea Asociației Kiwanis, dna Lidia Micula – Fundația Elim, dna Lia Cecan, de la Creșa de copii, educatoare, învățători, profesori și părinți.
„Împreună vom reuși”
Coordonatorii C.R.E.D. Marghita au prezentat (în power point) scopul și obiectivele, principiile și serviciile oferite, precum și activitățile care se vor derula în și prin acest centru.
„Centrul va furniza servicii integrate de educație, îngrijire și protecție a copiilor mai mici de 7 ani și sprijin în alcătuirea materialelor educaționale necesare activităților cu părinții și copiii. De asemenea, vor fi oferite servicii de formare, informare, diseminare, consiliere pentru părinți și familii, pentru resursele umane din unitățile de educație timpurie sau comunitate, cu accent pe aprofundarea relației copii-părinți. Centrul a fost dotat cu: videoproiector, telefon cu fax, ecran de proiecție, multiplicator multifuncțional, aparat foto, televizor LCD, microsistem audio, DVD player, mașină de îndosariat flip-chart și mobilier adecvat”, după cum a ținut să sublinieze dna Maria Hurban, directorul Grădiniței nr. 2, organizatorul principal al evenimentului.
Primarul (Dorel Talpoș) s-a arătat încântat de noua investiție și bucuros să revină la grădinița pe care a absolvit-o, având toate motivele să sprijine coordonatorii C.R.E.D., în măsura în care fondurile alocate învățământului îi vor permite să finanțeze și acest centru.
Mărțișoare... muzicale
La finalul manifestării, copiii din grupa mare și grupa pregătitoare (ed. prof. Mariana Ardelean și ed. Elisabeta Oros, prof. Daniela Rojan și Corina Filimon) au arătat ce au învățat ei în cadrul opționalelor de dans modern și limba engleză (împreună cu Ioana Adăscăliții – instructor de dans și prof. de engleză Andrea Gheorghiu).
La plecare, invitații au fost cadorisiți cu frumoase mărțișoare făurite de copiii educatoarelor Ioana Manciu, Nadia Paca și Mirela Gut. (Ovidiu DAN)
P.S.Pentru mai multe poze (97 de poze), accesați Galeria foto: Cel de-al 10-lea Centru de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.) din Bihor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:36 Ora standard a Europei de Est