Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Parteneri pentru o zi

Vineri, în cadrul „Job Shadow Day”

Parteneri pentru o zi

Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea a organizat, vineri, 5 martie 2010, în parteneriat cu Junior Achievement România, prima ediție a proiectului – eveniment Job Shadow Day (Parteneri pentru o zi), un program de parteneriat între comunitatea de afaceri și mediul educațional, destinat facilitării accesului tinerei generații la un loc de muncă.

Vineri, fiecare s-a aflat la locul de muncă dorit
„Programul se adresează elevilor din clasele XI A, B, C, D, H, XII C, D, XIII I și K. În demararea acțiunii, s-a pornit de la ideea de a le oferi acestora o imagine reală asupra comunității de afaceri și asupra viitorului loc de muncă vizat. „Parteneri pentru o zi”, presupune vizita elevilor noștri, în ziua de vineri, 5 martie 2010, în următoarele companii orădene: sector financiar – bancar (23 elevi), Directia Județeană de Statistică (11 elevi), Farmacia „Adonia” (doi elevi), Consiliul Județean Bihor (cinci elevi), Poliția comunitară (15 elevi), Comau (trei elevi), Igiena (trei elevi), Spitalul de copii (un elev), Hotelul „Vulturul Negru” (patru elevi), Hotel Continental (un elev), Hotel Poienița (doi elevi), S.C. Olimpia Turism (un elev), S.C. „Campus Travel” (trei elevi), Caritas eparhial (doi elevi), Schneider (un elev), S.C. Univers (un elev), UAMT (un elev), S.C. Ekrotek (un elev), S.C. Yellow Stone (doi elevi), Aconalex (doi elevi), Oradexim (un elev), Teatrul de Stat (un elev), S.C. Vandana (un elev), Salon „Erika Cosmetics” (doi elevi), Poliția municipiului Oradea – Compartimentul de analiza și prevenire a criminalității (cinci elevi), „Informația de Vest” (doi elevi), după cum aveam să aflăm de la prof. dr. Ruben Filimon, directorul colegiului.
Astfel că peste 100 de elevi de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea au devenit (vineri, între orele 9 și 13) „umbra” uneia din persoanele angajate la companiile partenere ale programului, având ocazia de a putea dobândi o mai bună perspectivă despre ceea ce presupun anumite joburi din domeniul de activitate pe care ei și le-au ales.
În cadrul programului au avut loc activități diverse, de la prezentarea companiei prin facilitarea accesului elevului în diferite departamente ale acesteia, la implicarea activă a elevilor în activitatea companiei sau instituției, transpunerea elevilor în ceea ce ar trebui să fie idealul lor profesional în carieră, formarea unei imagini cât mai complete asupra atribuțiilor zilnice presupuse de ocuparea unei anumite poziții în cadrul companiei...
Emilia și George – reporteri pentru o zi
Emilia Tamaș (din XII D) și George Monenciu (din XI B) și-au ales să fie reporteri, să viziteze parte din companiile unde erau „angajați” colegii de școală, spre a-i surprinde asupra „faptului” și a discuta cu ei.
În cele ce urmează, Emilia și George vă vor relata, sincer, tot ce au aflat, trecând pe la Primăria Oradea (Poliția Comunitară), Direcția de Statistică, Consiliul Județean, Farmacia „Adonia” și Aconalex.
„Împreună pentru Oradea, aproape de orădeni”
Prima noastră oprire a fost la Poliția Comunitară, unde șeful poliției (directorul executiv Crăciun Leucea) i-a așteptat cu multă mândrie pe elevi. Ei au ascultat cu puțină emoție prezentarea serviciului public înființat, în urmă cu un an, de Consiliul local și Primăria municipiului Oradea pentru a acționa sub deviza „Împreună pentru Oradea, aproape de orădeni”. Directorul și-a  exprimat opinia despre Oradea și mândria de a fi bihorean, ne-a prezentat modul în care acționează Poliția Comunitară în cele opt zone ale municipiului, respectând mai multe etape: notificarea, sensibilizarea, somația și atenționarea cetățenilor.
A doua oprire a fost la Direcția de Statistică, unde am discutat cu însuși  directorul instituției, care este destul de tânăr pentru poziția sa în societate. Directorul și-a exprimat încântarea de a ne avea în instituția pe care o conduce, dar și dezamăgirea că dumnealui nu a avut o asemenea ocazie în anii de liceu și de studenție.
Statistica este o ramură a matematicii, o știință de graniță între economie și matematică, obiectul său de activitate fiind înregistrarea fenomenelor economice, demografice, sociale, prelucrarea informațiilor culese și realizarea de extrapolari pe viitor ale aspectului cantitativ al fenomenelor înregistrate.  
Schimbare de „gardă” la C.J. Bihor
De la Statistică, am ajuns la Consiliul Județean, unde, frumoasele noastre colege au reușit, deja, să urce în vârful piramidei și să ocupe fotolii înalte în cadrul Consiliului Județean Bihor.
În sala de consiliu, fotoliile conducerii C.J. Bihor au fost ocupate pentru câteva minute de liceenii noștri: Claudia Codoban (președinte), Adriana Urs (vicepreședinte), Amalia Gordan (secretar), Ana Maria Căvăjdan (reprezentant al primăriei) și Ana-Maria Florea (primar).
 Scumpa și frumoasa noastră Claudia Codoban (ajunsă în cel mai important fotoliul al C.J.) își exprima curiozitatea de a afla cât mai multe informații, fiind vădit tentată de un asemenea scaun..., iar consilierii Cornelia Bulzan și Dumitru Crăciun („călăuzele”, ghizii noștri) ne-au oferit cu generozitate toate detaliile.
Părăsind cu regret scaunele și funcțiile, aveam să fim primiți și să ne pozăm alături de președintele Consiliului Județean, dl Radu Þîrle, deosebit de amabil și deschis cu noi.
La „Adonia” ... lucrurile sunt bine cântărite
La farmacia „Adonia”, o colegă (Ana-Maria Cristea) cântărea produsele (substanțele) farmaceutice care urmau să intre în prepararea unui nou produs. Dora Pleș înregistra rețetele, iar Denisa Ghiuro era în fața calculatorului, în așteptarea clienților. Fiecare acționa, dar și asculta sfaturile farmacistelor.
Ultima descindere am avut-o la  Aconalex Service și la magazinul firmei, printre mecanici, șefi și vânzătoare. În atelier, i-am găsit pe Florin Codoban și Răzvan Cristea sub capota unui Volvo, studiind motorul ca niște adevărați profesioniști. Un mecanic le-a arătat apoi cum se schimbă planetara la un Volkswagen Passat, iar ajungând la birou și stând de vorbă cu Petru Iancău, șef service și Răzvan Hanga, responsabil piese, aveam să aflăm și prețul estimat (de 274 ron, piesa: 214 ron, plus manopera: 60 ron). Am intrat, pentru câteva informații și la magazinul pentru piese auto „Dacia”, unde am discutat cu vânzătoarea Eva Oros.
Una peste alta, considerăm că această zi (de vineri, 5 martie 2010) va rămâne, cu siguranță, pentru fiecare dintre noi, o zi specială, dacă nu prima zi de lucru în domeniul preferat, o amintire pe care o vom păstra tot restul vieții.
În perioada următoare, la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea urmează să se desfășoare evenimentul „Ce a însemnat pentru mine Job Shadow Day?”
Emilia Tamaș & George Monenciu
Foto: Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze (108 poze), accesați Galeria foto: Parteneri pentru o zi.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:21:53 Ora standard a Europei de Est