Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Profesioniști pentru o zi

Vineri, 102 elevi de liceu din Oradea,

Profesioniști pentru o zi

Peste 100 de elevi de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și 30 de companii (din Oradea) au participat, vineri (5 martie 2010) la Job Shadow Day (www.jobshadow.ro).

Aflat la a 8-a ediție în România, evenimentul face parte din programul internațional Job Shadow Day care se lansează anual pe 2 februarie în Statele Unite ale Americii, prin parteneriat între comunitatea de afaceri și mediul educațional. Scopul principal al proiectului este promovarea unei mai bune înțelegeri a funcționării unei companii și a ce înseamnă munca într-o companie, de către elevii de liceu.
În acest an, în program participă peste 200 de instituții de învățământ din țară și 10.000 de elevi din orașele: Alba Iulia, Baia Mare, Bârlad, Brașov, București, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Piatra Neamț, Pitești și Timișoara.
Programul Job Shadow Day facilitează accesul elevilor la lumea reală a locurilor de muncă într-o economie de piață și susține implicarea companiilor și instituțiilor publice, de la manageri la angajații din departamente, în procesul de mediatizare a posibilităților pe care tinerii le au pe piața muncii. Programul încearcă să ofere tinerilor răspunsuri la întrebările: „Ce vreau să devin după ce termin școala? Care este cel mai potrivit loc de muncă pentru mine?”, iar companiilor la întrebările: „Cum vor fi viitorii angajați? Cu ce cunoștințe pleacă din școală? Ce așteptări au tinerii de la viitoarea lor carieră?”
„Dinamica locurilor de muncă pe piață în ultimii ani este fascinantă. Șase din cele zece cele mai căutate joburi în 2009 nici nu existau în 1999. Prin astfel de programe de orientare profesională, elevii pot afla ce înseamnă să fii un profesionist și ce oportunități au”, declară Alexandru Gotcă - manager programe de orientare profesională la Junior Achievement Romania.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România, organizație non-profit a fost fondată în anul 1993 și este parte a Junior Achievement Worldwide®, USA și Junior Achievement-Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare și cea mai dinamică organizație internațională de educație economică și antreprenorială. În România, programele JA de tip "learning by doing" sunt urmate anual de peste 325. 000 de elevi din 1.750 de insitituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. Pentru detalii accesați www.jaromania.org (Daniela S.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:45 Ora standard a Europei de Est