Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„E nevoie de o reîmprospătare a sufletului!”

Arc peste timp... la C. T. „C-tin Brâncuși”, Oradea

„E nevoie de o reîmprospătare a sufletului!”

„Nu mă întrebați ce port în suflet! În munca la clasă, e nevoie tot mai mult de diplomație, de tact, de o artă în a converti tot ce știi... E nevoie de o reîmprospătare a sufletului”- prof. Ioan Piț.

Miercuri (3 martie 2010), în sala festivă a Colegiului Tehnic „Constantin Brâncuși”, s-au înmânat flori și diplome de excelență, s-au rostit cuvinte din inimă pentru inimă...
Potrivit obiceiului, an de an, la ceas aniversar, conducerea colegiului (director, prof. Mihai Crețu, director adjunct, ing. Aurora Tabacu) invită toți foștii slujitori ai școlii, aflați în pensie, să petreacă momente de calde aduceri aminte și să se bucure de revedere, alături de cadrele aflate în activitate. La momentul adevărului, domnul director le-a prezentat efortul conjugat al colectivului minunat de dascăli pe care îl conduce pentru a păstra și spori faima și renumele câștigat în timp de fostul liceu de construcții. Chiar și în condiții de criză, printr-o bună conlucrare cu actuala conducere a Primăriei Oradea, având sprijinul dlui primar, ing. Ilie Bolojan, în iarnă, s-a reușit montarea de geamuri termopan la 10 săli de clasă în corpul de clădire C, lambrisarea coridoarelor din clădirea principală și schimbarea pardoselii cu parchet laminat în 12 săli, cu largul concurs al elevilor din clasa de tâmplari, conduși de maiștrii instructori și ingineri, economisindu-se astfel sume importante de bani la manopera lucrărilor. Þinând pas cu informatizarea învățământului, școala dispune de cinci cabinete de informatică, iar în două dintre ele, dotate cu câte 25 de calculatoare fiecare, legate la internet, se lucrează în sistem AEL. Cu toate neajunsurile și permutările care au loc în învățământul românesc bulversat la fiecare schimbare de gardă în fruntea ministerului de resort, dascălii colegiului mențin ștacheta calității ridicată, obținând an de an rezultate
meritorii la olimpiadele școlare și concursurile profesionale pe meserii, ceea ce situează școala între colegiile tehnice renumite ale județului și țării.
Moment artistic
La citirea „catalogului”, celor prezenți la întâlnirea de suflet li s-au înmânat câte o floare și o diplomă de excelență, fiind invitați la microfon pentru un cuvânt de rememorare. În cinstea și onoarea domniilor lor și a celor sărbătorite la 8 Martie, artiștii colegiului au prezentat un emoționant moment artistic. Și-a dat concursul grupul folk (Geanina Duță, Moise Noge, Daniel Sabău, Varga Roland, Beniamin Vaida, Răzvan Lucaci și Simona Noge), condus de prof. Ramona Bălan, cu un buchet de cântece închinate mamei. Doamna bibliotecar Florica Roibu și prof. Elena Pop au scos în față dănțăușii școlii (Florin Potioc, Camelia Popa, Raul Matiuț, Natalia Magui, Emanuel Þârlea și Florina Berka), care au jucat ca-n Bihor,  acompaniați de taraful școlii, alcătuit din Marius Popa (la vioară), Alin Pașcalău (la saxofon) și Ionuț Pop (la tobe). Momentul folcloric a fost urmat de un corolar muzical – Bach, susținut la orgă de Tiberiu Rusu, absolvent de anul trecut.
Câștigătorii concursului de desene-grafică
Dna prof. Monica Gale, coordonator al  concursului de desene-grafică, intitulat „Opere brâncușiene”, ne-a comunicat rezultatele: premiul I – Sidea Abel Florin (din X C), premiul II – Pușcaș Paul (XI A), premiul III - Varga Melinda (IX B) și Daniel Sabău (XI C).
La expoziții desene au fost nominalizați: Delia Șandro (din XII A), Paul Pușcaș (XI A), Varga Melinda (IX B) și Eduard Daragiu, din clasa a IX-a B. Lucrările lor au fost expuse pe coridorul din fața secretariatului. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „E nevoie de o reîmprospătare a sufletului!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:31:40 Ora standard a Europei de Est