Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Punțile prieteniei”... între preșcolari și școlari

De la Sălard la Oradea

„Punțile prieteniei”... între preșcolari și școlari

Luni, în prima zi a lui Mărțișor, preșcolarii Grădiniței (cu program prelungit) din Sălard, împreună cu elevii claselor I și a II-a A, de la Grupul Școlar Agricultură Ecologică din Sălard (însoțiți de inst. Agneta Popa, Doloș Tunde, Ana Faragău, ed. Nagy Maria, inst. Cosmina Pure și Florica Ardelean) au venit în vizită la partenerii lor de proiect din grupa mare B, de la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea (îndrumați de ed. Zoe Petruț și Mărioara Pantea).

Acțiunea se înscrie pe coordonatele proiectului educațional „Punțile prieteniei”, lansat în septembrie 2009, cu concursul directorilor, Grațian Hanga – directorul Grupului Școlar Agricultură Ecologică din Sălard, respectiv Eugenia Ciordaș – directorul Grădiniței nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea.
Oaspeții au fost primiți cu mult drag, cu îmbrățișări și mărțișoare muzicale, iar copiii din Sălard le-au replicat cu un buchet de cântece despre primăvară, după care au cântat împreună cântece despre mama. Preșcolarii și școlarii din Sălard le-au dăruit gazdelor o inimă (generoasă) cu portretele lor, având în mijloc o inimioară pe care au scris: „Firul roșu și cel alb, împletit cu gingășie, vrea să lege și mai mult a noastră prietenie”.
A urmat schimb de mărțișoare, pe care educatoarele și învățătoarele le-au prins la pieptul copiilor, iar directorul grădiniței, doamna profesor Eugenia Ciordaș, le-a urat bun venit și trăinicie în prietenia lor, fără... noduri, vorba motto-ului proiectului „Nu rupe firul unei prietenii pentru că deși îl legi rămâne nodul!”
Pe două postere, aduse de la Sălard și conținând podul prieteniei între copiii din Sălard și cei din Oradea, au fost aplicate apoi mânuțele cu numele lor, ale partenerilor de proiect. Păstrându-l fiecare în sala de grupă, ca pe un dar comun, posterul (martorul și simbolul) le va (re)aminti de prietenia legată, cu firul mărțișorului, la 1 Martie 2010.
În luna mai, preșcolarii Grădiniței „Ion Creangă” urmează să le întoarcă vizita, făcând o excursie la Sălard, prilej de a cânta și a se juca împreună.
La Teatrul „Arcadia” și Grădina Zoologică
După mai bine de o oră, timp petrecut împreună în sala de grupă, prilej de socializare și de îndulcire a prieteniei ... cu bomboane, au coborît cu toții pentru a pleca împreună la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, unde actorii îi așteptau cu „Apolodor – pinguinul călător”.
În plus, copiii din Sălard și-au mai propus, dacă tot au venit la Oradea, să viziteze și Grădina Zoologică.
Așadar, puntea prieteniei copiii din Sălard și Oradea a fost inaugurată... și legată cu firul mărțișorului, chiar în prima zi a lui Mărțișor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Punțile prieteniei”... între preșcolari și școlar.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:52:11 Ora standard a Europei de Est