Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Acordarea burselor pentru elevi

Precizări ale Ministerului Educației referitoare la

Acordarea burselor pentru elevi

25 februarie 2010.
Referitor la plata burselor pentru elevii din învățământul preuniversitar, purtătorul de cuvânt al Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, doamna Melania Vergu, face câteva precizări în legătură cu acordarea acestora: „Conform Legii Învățământului nr. 84/1995, «elevii și studenții de la cursurile de zi din învățământul de stat pot beneficia de burse de performanță, de merit, burse de studiu și burse de ajutor social».

Spre deosebire de bursele alocate studenților, pentru care bugetul este asigurat de Ministerul Educației, bursele acordate elevilor din învățământul preuniversitar (merit, studiu și ajutor social) provin din bugetele locale, având ca surse de finanțare cotele defalcate din impozitul pe venit, sume de echilibrare primite de la bugetul de stat și veniturile proprii ale consiliilor locale. În privința acestor burse, Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS) are ca sarcină legală instituirea criteriilor de acordare. Pentru a intra în posesia burselor, elevii depun dosarele la școlile în care studiază, urmând ca după centralizarea și verificarea legalității documentelor și a solicitărilor, școlile să trimită datele finale inspectoratelor școlare județene, iar acestea la rândul lor, consiliilor locale. Acestea din urmă decid cuantumul burselor în funcție de bugetul disponibil.
Prin bugetul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului se asigură fondurile pentru bursele elevilor din Republica Moldova și pentru bursa specială „Meritul olimpic”, instituită prin Hotărâre de Guvern în beneficiul elevilor/studenților premiați la olimpiadele internaționale pe discipline. Fondurile alocate în bugetul aferent anului 2010 pentru acoperirea cheltuielilor cu aceste tipuri de burse sunt de 7.014 mii ron (2.170 beneficiari). De asemenea, tot prin bugetul MECTS se derulează programele naționale „Bani de liceu” (124.935 beneficiari - 179.906 mii ron), Euro 200 (22.500 beneficiari - 21.000 mii ron), asigurarea rechizitelor școlare pentru elevii din medii și familii defavorizate (767.894 beneficiari - 18.182 mii ron), transportul elevilor care fac naveta pe distanțe de până la 50 de km (194.000 beneficiari - 80.000 mii ron) și bursele studenților (297.968 beneficiari - 198.196 mii ron).
Luând în considerare această situație, MECTS informează opinia publică despre faptul că solicită consiliilor locale să identifice căile prin care să pună în aplicare dispozițiile Legii învățământului nr. 84/1995.”
(Biroul de presă)
Foto: Gândul
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:34:00 Ora standard a Europei de Est