Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Târg de mărțișoare la Școala „Alexandru Roman” din Oradea

Proiectul educațional „Mărțișorul salvator”

Târg de mărțișoare la Școala „Alexandru Roman” din Oradea

Vineri (26 februarie 2010), la Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” din Oradea a avut loc cea de-a treia ediție a Târgului de mărțișoare, o ediție specială, cu scop caritabil.

Ediția din acest an a Târgului de mărțișoare a fost organizată în baza proiectului educațional „Mărțișorul salvator”, derulat de Școala „Alexandru Roman” din Oradea, în parteneriat cu Grădinița nr. 22 (și structura acesteia, Grădinița
nr. 1), Casa Corpului Didactic Bihor și Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”.
Cu mic cu mare, cu toții s-au mobilizat exemplar, atât în confecționarea de mărțișoare, cât și în valorificarea lor pentru a aduna cât mai mulți bani pentru Ionuț, un coleg de-al lor țintuit la pat (suferind de distrofie musculară), pentru achiziționarea unui nou scaun cu rotile.
Potrivit programului de activități cuprins în proiectul educațional „Mărțișorul salvator”, în perioada 15-26 februarie, în cadrul orelor de dirigenție și abilități practice, au avut loc activități de confecționat mărțișoare, după cum aveam să aflăm de la prof. Ecaterina Moga – directorul adjunct al școlii și coordonator de proiect. În 24 februarie, elevii clasei a IV-a A (îndrumați de înv. Diana Vidican) și a IV-a C (înv. Mihaela Cotro) au dus câte un mărțișor preșcolarilor de la Grădinița nr. 22 (din grupa mare, ed. Diana Michilie și grupa pregătitoare, prof. Simona Cata), precum și materialele necesare confecționării împreună de mărțișoare pentru mămici. La fel s-a întâmplat și a doua zi, când elevii învățătoarei Alina Vidican au dăruit câte un mărțișor preșcolarilor din grupa mare a Grădiniței nr. 1 (structura Grădiniței nr. 22), și au confecționat împreună cu preșcolarii îndrumați de inst. Dorina Ințe mărțișoare pentru mămici.
Vineri, preșcolarii au cumpărat mărțișoare și au făcut donații  Pentru preșcolarii Grădiniței nr. 22 (și Grădiniței nr.1), Târgul de mărțișoare de la Școala „Alexandru Roman” s-a deschis la ora 9.50, ei fiind primii cumpărători. Și au cumpărat serios, câte două-trei, ba chiar și mai multe, iar unii au făcut și donații, împreună cu educatoarele lor. Aruncând o privire pe lista doamnei director adjunct (Ecaterina Moga), aveam să reținem câteva nume: Iulia Mândru, Alexia Ioan, Simona Cata (ed.), Raul Albu, Bianca Cernea, Ionuț Avram, Andreea Bodiu, Cassandra Ionescu și Diana Michilie (ed.). Preșcolarii au venit în două serii, în jur de 50 și 20, însoțiți de prof. Simona Cata, ed. Diana Michilie și îngrijitoarea Anca Ilisie, respectiv, inst. Dorina Ințe și îngrijitoarea Mariana Ganea. Aliniați în ordinea claselor, reprezentanții școlarilor le-au prezentat oferta expusă pe panouri, îndemnându-i să cumpere. Pentru această ediție a târgului, fiecare clasă s-a străduit să confecționeze cât mai multe mărțișoare. În pauzele următoare, târgul a fost deschis pentru elevii și dascălii școlii. Câteva mărțișoare au fost selectate pentru a fi trimise și partenerilor de proiect (Casa Corpului Didactic Bihor și Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”).
Coordonatorii de proiect (prof. Ecaterina Moga, înv. Diana Vidican și prof. Anamaria Ursan) și echipa de proiect (Alina Firtean, Lavinia și Mihaela Cotro, Gabriela Mal, Gheorghina Lemnian, Georgeta Iepure, ed. Liana Pășcuț, Simona Cata, Tamara Ciocan, Diana Michilie și Dorina Ințe), alături de întreg colectivul de dascăli și copii ai școlii și grădinițelor sunt bucuroși să știe că banii aducați din valorificarea acestor mărțișoare îi vor produce bucurie lui Ionuț de Mărțișor. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Târg de mărțișoare la Școala „Alexandru Roman” din Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:22:41 Ora standard a Europei de Est