Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Produsele finale ale proiectului

La ora bilanțului, la Onisifor Ghibu

Produsele finale ale proiectului

Joi, la clasa a III-a C, de la Liceul Teoretic “Onisifor Ghibu”, trei elevi pasionați de informatică, deținători ai permisului ECDL, prezentau colegilor și părinților imagini în power point din derularea proiectului “Punți spre lume”, iar la sfârșit, produsele finale ale proiectului…

În urmă cu doi ani, institutoarele Rodica Popa și Violeta Taichiș, învățătoarele claselor a II-a C și a III-a A de la Liceul Teoretic "Onisifor Ghibu" din Oradea, puneau la cale derularea unui proiect școlar național, intitulat "Punți spre lume", în parteneriat cu dascăli și elevi din clasele a II-a și a III-a A de la Colegiul "Costache Negruzzi" din Iași.Cei doi ani au trecut, iar la final, informaticienii clasei, Kele Raul, Bogdan Mărcuș și Alexandru Ciorba, i-au propus dnei învățătoare o prezentare în power point a celor mai importante momente ale proiectului. Trei eleve, Cristina Husăsan, Mădălina Lup și Naomi Costa, aveau și ele o surpriză pentru învățătoarea lor  “Viața într-o carte”, o cărticică (broșură) “dedicată veșnic unui dascăl de neuitat”, cum scriu elevele-autoare pe cartea dedicată învățătoarei Rodica Popa.
Principalele produse ale proiectului “Punți spre lume” sunt o carte, intitulată “Natura și cultura în calendarul popular din Bihor”, și CD-urile care prezintă toate activitățile derulate în cei doi ani de proiect.
În “Cuvântul de început”, inst. Rodica Popa motivează alegerea temei proiectului, scopul urmărit, obiectivele și mijloacele de realizare.
“Lada de zestre a neamului”, cum este denumit folclorul de unii cercetători, trebuie cunoscut și cercetat de generațiile viitoare. Am insuflat elevilor mei dragostea pentru tradițiile și obiceiurile românești; le-am oferit șansa de a se descoperi mai bogați sufletește, mai interesați de folclorul autentic, și de a aduna genuri și specii create de românii din acest colț de țară.
Folclorul poate și trebuie să rămână o punte între generații, între tradiție și actualitate.”
Răsplata muncii 
Pentru cei mai merituoși elevi, învățătoarea pregătise o sumedenie de diplome, numărul lor depășind toate așteptările părinților. Pentru că pe lângă  premiile de merit obținute pentru rezultate deosebite la învățătură, mulți elevi dețin premii și mențiuni județene și naționale. Cele dintâi premii au fost înmânate celor trei informaticieni, eroii prezentării; la concursul național “Micul matematician”, patru elevi au obținut punctaje între 80 și 100 de puncte (Cristina Husăsan - 80 p., Patrick Paidan – 85, Szucs Ionuț – 94, Paul Ivan – 99 p.), Carina Nedea are premiul III la secțiunea de pictură a Concursului național “Și eu mănânc sănătos”, iar peste câteva zile urmează să plece în Spania. Câștigând etapa județeană a Concursului național “Și eu mănânc sănătos”, Naomi Costa va participa la tabăra de profil organizată la Brașov, unde va avea loc evaluarea finală.
Cu flori, diplome și premii, elevi și părinți, într-o armonie perfectă, au petrecut clipe plăcute, alături de o învățătoare mulțumită de rezultatele elevilor săi. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (Produsele finale ale proiectului "Punți spre lume").

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:24:44 Ora standard a Europei de Est