Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

De două ori, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului

Elevii clasei a II-a A de la Școala nr. 16 din Oradea

De două ori, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului

În cadrul proiectului educațional național „Kalokagathia”, Școala nr.16 din Oradea se numără printre școlile gimnaziale fruntașe datorită echipajelor claselor I și a II-a care participă cu succes la acest proiect, alături de zece echipaje din tot atâtea unități pilot din învățământul preșcolar și încă zece școli gimnaziale. Echipajul clasei a II-a A (înv. Veturia Nica) s-a situat de două ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de premiere.

În 2 noiembrie 2006, a fost lansat și la Oradea proiectul educațional național „Kalokagathia”, după ce fusese implementat, în mai-iunie, în șapte județe resursă și municipiul București. La primele două activități ale proiectului, desfășurate în decembrie 2006 și ianuarie 2007, respectiv, la Festivalul „Armonie și mișcare”, și la activitatea intitulată „Să creștem frumoși și sănătoși”, clasa învățătoarei Veturia Nica a participat cu formația de majorete, alcătuită din: Andreea Bălălai, Denisa Corb, Florela Coșuțiu, Flavia Crainic, Rebeca Jureschi, Natalia Marinău, Ștefania Panc, Marina Pirtea, Iulia Pop, Andreea Pontoș, Oana Sîncelean și Cristina Trifa. Cea de-a treia activitate, un concurs de orientare turistică, intitulat „Învățăm să ne orientăm”, s-a derulat în 23 mai, în pădurea de la Băile Felix, unde echipajul Școlii nr.16,  format din Ștefania Panc și Cristian Ciolpan, din clasa a II-a, Kis Vanesa și Diana Fodor, din clasa I (inst. Otilia Luca), s-a clasat pe primul loc. La activitatea finală, desfășurată în această lună la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”,  de la nivelul clasei a II-a A, au participat două echipaje. Primul, format din: Oana Sîncelean, Florela Coșuțiu, Marina Pirtea, Rebeca Jureschi, Vlad Marcu, Sergiu Popa, Cristian Ciolpan, Andrei Puticiu, Iulia Pop Andreea Băbălai, Ștefania Panc și Andreea Pontoș, a prezentat un complex de exerciții de dezvoltare fizică generală, impresionând prin complexitate, corectitudinea  execuției și grație. La parcursul aplicativ, sextetul (Cristian Ciolpan, Vlad Marcu, Sergiu Popa, Ștefania Panc, Rebeca Jureschi și Andreea Pontoș) s-a situat pe primul loc.
În afara proiectului, elevii învățătoarei Veturia Nica au putut fi întâlniți la nenumărate manifestări extracurriculare și de voluntariat, precum: serbările de 1 Decembrie, și de Crăciun, spectacolul festiv dat, tot de Crăciun, copiilor internați la Spitalul de Copii; „Un  mărțișor și pentru voi” – o activitate desfășurată tot la Spitalul de Copii, prilej cu care elevii clasei a II-a A au dăruit mărțișoare și jucării copiilor bolnavi internați; participare la serbarea școlii, de 1 Iunie; și nu în ultimul rând participare, cu trupa de majorete, la festivitatea de deschidere a Orășelului copiilor, la 1Iunie. Imaginea și palmaresul clasei  nu ar fi complete dacă nu am aminti și participările la concursurile școlare „Stil de viață sănătos” (cu patru desene), „Terra – planeta mea frumoasă” (cu cinci desene); „Cangurul” și concursul de limbă română, unde 18 elevi au obținut calificative „foarte bine” și „excelent”, precum și participarea cu bune rezultate la crosul „Cupa 1 Iunie”, unde patru elevi au obținut rezultate meritorii: Andreea Pontoș și Vlad Marcu – loc. V, Cristian Ciolpan – loc. IV, iar Ștefania Panc – locul II.
Cam aceasta este, în linii mari, clasa a II-a A a învățătoarei Veturia Nica, la sfârșitul anului școlar, 2006/2007, cu copii buni la toate. Calitățile lor de mari artiști aveau să le evidențieze și la ultima repriză distractivă a anului școlar, ținută în sala de clasă, în prezența membrilor comitetului de părinți, o reuniune de „familie”, cu dulciuri, băuturi răcoritoare și muzică. (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (De două ori,  pe cea mai înaltă treaptă a podiumului).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:09:24 Ora standard a Europei de Est