Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a

Astăzi, la „Arcadia”

Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a

Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.1 din Oradea și Inspectoratul Școlar al județului Bihor au organizat, astăzi (miercuri, 24 februarie 2010), la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, cea de-a treia ediție a Festivalului cultural internațional „Special Kids”, cu tema „Prietenia”.

„Învățăm făcând, trăim muncind”
Proiectul, girat de Inspectoratul Școlar (inspector de specialitate, prof. Doina Gyori) și conducerea centrului (director – psiholog Lucia Popa, director adjunct – psiholog Carmen Ilisie) și coordonat de psihopedagog Teodora Pantazi, se derulează în cadrul parteneriatului școlar multilateral Comenius, intitulat „Învățăm făcând, trăim muncind”.
Sub (în)semnul și culorile prieteniei, s-au arătat, miercuri, pe scena de la „Arcadia”, copii pe care nu-i credeam în stare să emoționeze până la lacrimi. Mesajul, sinceritate și trăirile lor ne-au copleșit. Iar pentru performanțele  reușite, meritele le poartă cei care se apleacă asupra lor cu atâta drag și răbdare, dascălii lor, fie ei educatori, psihologi ori psihopedagogi, asistenți sociali..., care depun eforturi înzecite spre a le dărui lumină și multă încredere.
O expoziție și două secțiuni de concurs (muzică și dans)
Holul mare al teatrului „Arcadia” era „mobilat” cu lucrările excepționale ale micilor artiști, iar autorii lor, în majoritate, aveau să se exprime și pe scenă, prin vers și cânt, prin dans, jocuri ori prin mimă...
De la microfoane, spectacolul a fost prezentat în română și engleză de elevul Darius Maghiar și prof. psihopedagog Teodora Pantazi (coordonatorul principal și sufletul festivalului). Doamna Doina Gyori, inspector școlar de specialitate, a salutat distinșii invitați, reprezentanți ai Consiliului Județean Bihor (Mircea Jacan și Dana Þîrle), invitații și participanții din Cluj-Napoca și de peste hotare (din Portugalia și Polonia), după care a dat undă verde întrecerii „Special Kids” (care înseamnă copii speciali, ce se reunesc sub sigla parteneriatelor Comenius). „Acest  festival-concurs, devenit tradiție, vrea să demonstreze faptul că elevii cu CES pot crea lucruri magice și se pot autodepăși beneficiind de o îndrumare potrivită”, vorba Teodorei, coordonatorul de proiect.
În cadrul primei secțiuni, au evoluat opt grupuri, formații de copii integrați în învățământul de masă, care învață la Liceul Teoretic German „Fr. Schiller” din Oradea, Șc. „Lucreția Suciu”, Grădinița nr. 45, Șc. „C-tin Șerban” din Aleșd, Șc. „Octavian Goga” din Oradea, S.A.M. „George Barițiu”, Șc. „George Coșbuc” și de la o școală din Portugalia.
Secțiunea a II-a a fost rezervată copiilor din învățământul special. Atent și înțelegător, juriul (format din Carmen Ilisie – director adj. al centrului, Crăciun Parasca – inspector al DJCCPCN Bihor și solistul vocal Cornel Borza) a avut de cântărit mesajul și prestația a nu mai puțin de 12 formații și soliști (vocali și instrumentiști).
Am urmărit în concurs grupurile de copii de la C.S.E.I. nr. 1, grădinițele nr. 20 și 54, C.S.E.I. nr. 3 și nr. 2, două grupuri de la C.S.E.I. și Liceul pentru deficienți de vedere din Cluj-Napoca, copii și tineri de la Școala Specială din Popești și C.S.E.I. din Tileagd, de la Asociația DOWN din Oradea, de la Gr. Șc. „Ioan Bococi” și de la o școală din Polonia. Pentru secțiunea de Artă și meșteșuguri, s-au primit lucrări inclusiv de la partenerii de proiect din Anglia și Bulgaria, care nu au reușit să-și trimită reprezentanți și pe scenă. (Ov. Dan)
P.S. pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Festivalul cultural internațional „Special Kids” – ediția a III-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:16:02 Ora standard a Europei de Est