Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Vor fi foarte receptivi dacă le spui ceea ce ei vor să știe”

„Curiozitate și adevăr”

„Vor fi foarte receptivi dacă le spui ceea ce ei vor să știe”

Marți (23 februarie 2010), la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 3 din Oradea, a avut loc prima întâlnire în cadrul proiectului educațional „Curiozitate și adevăr”, primul proiect de educație sexuală care se adresează copiilor cu cerințe educative speciale din cadrul învățământului special.

Proiectul este coordonat de prof. Denes Melinda – director adjunct al centrului, iar în cadrul echipei de proiect, Melinda îi are alături pe: prof. Loredana Bejan, prof. Raluca Terheșiu, asist. social Mariana Bealcovschi și asist. medical Gabriela Dănilă.
Dintre partenerii de proiect au fost prezenți dr. Călin Sonea și biolog Carmen Dinescu (de la Direcția de Sănătate Publică Bihor) și domnișoara Alexandra Virca, asistent social în cadrul  Fundației My Brother’s Keeper /Centrul de consiliere pentru femei în criză de  sarcină „Puls”.
Echipa de proiect își propune sprijinirea copiilor cu cerințe educative speciale (CES) în vederea conștientizării și responsabilizării lor în legătură cu  aspectele sensibile legate de viața sexuală, spre a-i feri de situații neplăcute în care pot să ajungă victime ale unor acte iresponsabile...   
„Dorim astfel să-i ajutăm să treacă mai ușor peste această vârstă. Fiind mai bine informați, pot evita eventuale pericole. Să știe să se protejeze și să nu devină victime, dar, în același timp, să-i protejeze și pe cei din jur. Astfel de acțiuni extracurriculare sunt mult mai gustate de copii”, spunea prof. Elena Erdeli - directorul școlii. Partenerii de proiect s-au arătat încântați de colaborare, recunoscând faptul că orice acțiune este un pas înainte în informarea și educarea elevilor, „părinții așteptând foate mult de la școală, percepută ca un instrument informativ, dar și formativ. Faceți un lucru teribil. Sunt copleșită și încântată. Vom veni și vă vom ajuta cu toată experiența și materialele de care dispunem, iar finalul trebuie să fie peste așteptări”, după cum a ținut să sublinieze biolog Carmen Dinescu.
„Cu siguranță copiii vor fi foarte receptivi dacă le spui ceea ce ei vor să știe. Vor absorbi totul ca o sugativă, dacă informațiile respective vor fi cele pe care ei le așteaptă”, a adăugat dr. Călin Sonea.
Scopul, obiectivele și activitățile programate au fost prezentate în power point, după care membrii echipei de proiect și partenerii au schimbat impresii, arătându-se încrezători în reușita acțiunilor, pentru o mai bună informare și influențare în bine a comportamentului celor 20 - 25 de elevi din clasele a VII-a și VIII-a, beneficiarii proiectului educațional „Curiozitate și adevăr”. (Ov. Dan)
P.S. Pentu mai multe poze, accesați Galeria foto: „Vor fi foarte receptivi dacă le spui ceea ce ei vor să știe”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:12:41 Ora standard a Europei de Est