Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Marii câștigători ai Simpozionului național „Excelența sa, educatoarea”

Dna Florica Vesa și dra Iozsa Iudith, de la Grădinița „Holcim” din Aleșd

Marii câștigători ai Simpozionului național „Excelența sa, educatoarea”

Editura RaVision Press și Inspectoratul Școlar al județului Bihor au organizat prima ediție a Simpozionului național „Excelența sa, educatoarea”, structurat pe trei secțiuni.

Potrivit regulamentului, cei care au dorit să participe la prima secțiune (intitulată „Strategii didactice inovatoare utilizate în paradigma „educația în schimbare”) trebuiau să elaboreze și să transmită organizatorilor un film didactic, de maximum 10 minute, pe suport CD sau DVD, care să cuprindă cele mai eficiente strategii utilizate de cadrele didactice în munca cu copiii preșcolari. Recomandarea expresă a fost ca lucrările să ilustreze aspecte practice, de la cât mai multe activități cu copiii, care să poată fi valorificate și de către ceilalți participanți.
Secțiunea a II-a a purtat genericul „Educatoarea – creativitate și competență”. În cadrul acestei secțiuni, trebuia elaborat și prezentat un film, de maximum10 minute, pe suport CD sau DVD, în care trebuiau evidențiate rolul și importanța educatoarei în educația copiilor, originalitatea, creativitatea,  și competența educatoarei în abordarea actului didactic.
Lucrările trebuiau însoțite de CV-ul cadrului didactic, cu experiența și realizările profesionale, două scrisori de recomandare din partea colegilor, superiorilor, părinților sau a altor persoane competente în domeniu.
La secțiunea a III-a – „Oferta Mărțișorului -, participanții urmau să prezinte lucrări individuale sau colective pe tema Mărțișorului, care să demonstreze originalitatea și creativitatea copiilor și, implicit, a educatoarei.
Cireașa de pe tort – premii în valoare de 20.000 de euro
Dar, ca să poată visa că ar putea ajunge la unul din premiile tentante (marele premiu – 2.000 de euro; câte un premiu de 1.500, 1.000, 500 și 250 de euro fiecare, la fiecare din primele două secțiuni), fiecare educatoare trebuia să realizeze la grupa sa de copii cel puțin 20 de abonamente la cărți-caiete de lucru „Filip”. Aceasta a fost marea durere, „birul” pe care nu mulți s-au încumetat a-l pune pe umerii copiilor (părinților)...
În rest, toate bune și frumoase!
Arta de a învinge
Deschiderea festivă a Simpozionului național „Excelența sa, educatoarea” a avut loc, vineri dimineața (19 februarie 2010), la sala festivă a Liceului Teoretic „Ady Endre” din Oradea.
Prof. Aurelia Bodea, inspector școlar de specialitate, a salutat participanții și distinșii invitați, din prezidiu și din sală, inspectori școlari, profesori universitari, directori de grădinițe,  educatoare și reprezentați ai presei...
Organizatorul principal al simpozionului național a vorbit despre limbajul emoțiilor și despre nevoia adaptării la nou. Citând, ne-a reținut atenția formularea următoare: „Dumnezeu nu poate fi peste tot. De aceea a creat dascălul”. Cu adevărat magnific!
Reprezentantul editurii, Gabriela Lukacs (director general), a ținut să sublinieze faptul că acest simpozion național oferă oportunitatea promovării revistei „Filip”, la un an și jumătate de la apariție, revistă care apare în peste 200.000 de exemplare, promovarea caietelor cu fișe de lucru – „un real beneficiu pentru copii și comunitate”. Directorul executiv s-a arătat însă dezamăgit de calitatea slabă a unor lucrări intrate în concurs! Profesorii universitari Florica Orțan și Ioan Chelemen au felicitat organizatorii pentru inițiativă, exprimându-și gânduri alese, legate de Excelența sa, educatoarea. În cuvântul său, dl profesor Ioan Chelemen a ținut să sublinieze faptul că a avut prilejul să constate „cât de dificilă este misiunea educatoarelor, iar dacă vorbim despre Măria sa, copilul, avem și Excelența sa, educatoarea – ca o sursă de afectivitate și dragoste pentru copii. Dați-mi voie să vă mai rețin câteva clipe citindu-vă „Scrisoare către adult din partea unui candidat la umanitate”. Tot din cadrul prezidiului au fost invitați să ia cuvântul directorul Casei Corpului Didactic Bihor, Virginia Tiurbe și prof. Ilie Crăciun – inspector general adjunct al Inspectoratului Școlar al județului Bihor. Vorbind despre arta de a învinge, generalul adjunct a ținut să le flateze pe educatoare cu câteva gânduri exprimate în versuri (din care am reținut doar două: „Chiar dacă răsplata-i puțină/ Muncește ca o albină...”).
Din 38 de lucrări, au fost prezentate doar 10!
Așa după cum spuneam, invitați au fost și în sală, în primele două rânduri, pe care doamna inspector Aurelia Bodea i-a îndemnat să se prezinte. Este vorba tot despre educatoare și inspectori școlari, reprezentând județele Maramureș, Sibiu, Bacău, sectoarele 1 și 3 din București și Satu Mare (Antoaneta Bolchiș din Baia Mare, Mioara Tureanu din Sibiu, Ciurea Eliza Marga, de la Grădinița Agricolă din Bacău, Carmen Zanfir – sect. 1 București, Valeria Minculescu – sect. 3 București, insp. șc. Angela Pașca din jud. Satu Mare și ed. Angela Vitui, de la Grădinița „Mondiala” din Satu Mare).
În cadrul primei secțiuni, au fost prezentate cinci lucrări. Merită să-i cunoașteți pe autori, pentru că unii s-au numărat printre câștigătorii premiilor oferite de editura RaVision Press; Maria Cristina Popa (de la Grădinița nr. 15 din Sibiu), Aurelia Laza și Angelica Șandor (Grădinița nr. 23 din Oradea), Adela Horga (Gr. nr. 28, Oradea), Maria Nan, Floricuța Toma și Ioana Sala (Gr. nr. 52, Oradea) și Samica Boghiu (C.S.E.I.S., Oradea). Tot cinci lucrări au fost prezentate și (după pauză) în cadrul celei de-a doua secțiuni, autori: Mimi Elvira Vancea (Gr. nr. 10, structura Gr. nr. 36), Viorica Malița și Ioana Ilie (Gr. nr. 1 din Beiuș), Florica Vesa și Iozsa Iudith (Gr. „Holcim” din Aleșd), Aurelia Mihoc și Florica Hinsu (Gr. „Floare de colț” din Beiuș) și Liliana Sârbu (Gr. „Podu Iloaei” din Iași).
Gala de premiere și spectacolul „Pe firul copilăriei”
După-amiază, participanții la prima ediție a Simpozionului național „Excelența sa, educatoarea” și invitații s-au reunit în sala Filarmonicii de Stat pentru festivitatea de premiere și spectacolul cultural-artistic „Pe firul copilăriei”.
Mărțișoarele și felicitările trimise pentru cea de-a treia secțiune a simpozionului au fost expuse în hol în cadrul unei superbe expoziții cu vânzare, urmând ca sumele care se vor aduna să fie dăruite („de la inimă la inimă”, vorba dnei inspector Aurelia Bodea) lui Vlăduț, un băiețel care are nevoie de 150.000 de euro pentru un transplant de măduvă.
Și cum lumea nu s-a înghesuit a se abona la „Filip”, doamna director Gabriela Lukacs nu a scos din pușculiță decât 1.500 de euro pentru dna Florica Vesa și dra Iozsa Iudith (de la Grădinița „Holcim” Aleșd), care am înțeles că au meritat premiul I și suma respectivă. Ceilalți au trebuit să se mulțumească cu premii mai modeste (câte un laptop, cameră de filmat sau aparat foto, după greutatea premiului).
Așadar, la secțiunea a III-a: premiul III - Gr. nr. 10; premiul II – Gr. nr. 23, premiul I – Gr. nr. 1 din Beiuș; la secțiunea a II-a: premiul III – Gr. nr. 10, premiul II – Gr. „Floare de colț” din Beiuș, premiul I (și 1.500 de euro) – Grădinița „Holcim” din Aleșd; la secțiunea I: premiul III – Adela Horga (Gr. nr. 28, Oradea), premiul II – Gr. nr. 52, Oradea, premiul I – prof. Samica Boghiu (C.S.E.I.S., Oradea).
„Pe firul copilăriei”, marii artiști ai grădinițelor nr. 27, 20, 41, 25, 30, 52, 28, 23, 36, 47 și 31, ed. Otilia Haragoș, colectivul de educatoare de la Grădinița „Holcim” Aleșd, în frunte cu dna director Florica Vesa (cu „Sarea-n bucate” - teatru de păpuși) – revelația simpozionului - ne-au oferit un regal greu de prezentat în cuvinte. Pozele, însă, vă vor da, credem, măsura exactă și dimensiunea reală a spectacolului prezentat. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (261 de poze), accesați Galeria foto: Marii câștigători ai Simpozionului național „Excelența sa, educatoarea”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:37:36 Ora standard a Europei de Est