Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Copiii din grupele de germană și maghiară au alungat iarna!

La Grădinița nr. 46 din Oradea

Copiii din grupele de germană și maghiară au alungat iarna!

Poate v-ați mirat și v-ați bucurat, astăzi (miercuri, 17 februarie 2010), văzând că s-a încălzit vremea. Cu siguranță, o contribuție însemnată la îmbunătățirea vremii au avut și copiii din grupele de germană și maghiară de la Grădinița nr. 46 din Oradea, care, potrivit obiceiului, s-au pus pe „făcut vrăji” pentru a alunga iarna.

Carnavalul primăverii
Ce-ar putea să facă niște prichindei ca să alunge iarna? În mintea lor, și cu puterile lor „magice”, totul e posibil. Din multiple variante, ei au ales ceea ce le place cel mai mult: să se mascheze. Așa se face că miercuri, fiecare copil din cele trei grupe de germană și o grupă de maghiară și-a adus de-acasă masca și costumul, cu toate dotările necesare, pentru un carnaval al primăverii. La ora 10.00, în toate cele patru grupe, a pornit carnavalul: prezentarea măștilor și costumelor, cântece, dansuri și jocuri distractive, totul în limba germană (respectiv, maghiară). Ca bucuria și succesul să fie mai mari, la distracția lor au invitat colegii din grupele de la secția română. Cei din grupa mijlocie germană (îndrumați de prof. Codruța Ivan și ed. Nicoleta Torj) i-au invitat pe copiii de la grupa mijlocie română (însoțiți de prof. Simona Porumb și ed. Florica Ghelan), cei din grupa mică germană (conduși de prof. Kocson Noemi și ed. Florica Oatu) i-au avut alături pe prichindeii din grupa mică română (însoțiți de prof. Otilia Dumitrescu și ed. Camelia Vesa), cei din grupa mare germană (îndrumați de prof. Ferenczi Maria și prof. Nicoleta Ursuț) au invitat la carnavalul lor două grupe mici de la secția română (grupele conduse de prof. Claudia Popuțe și ed. Florica Popa; prof. Nagy Ioana și ed. Pittman Kati), iar prof. Szabo Viola, prof. Olah Tunde și copiii de la secția maghiară i-au invitat la carnavalul grupei lor pe copiii din grupa mare română (însoțiți de ed. Adina Buzgariu și ed. Klein Andreia).
Cireașa de pe tortul carnavalului a fost clownul Loki (Adrian Lucaci), care a navetat de la o grupă la alta, bucurându-i pe toți cu numerele lui de magie (chiar dacă unii, mai mici și mai plângăcioși, s-au pus pe plâns când au dat cu ochii de el).
La marele carnaval al primăverii, a ținut să fie prezentă și doamna Vodă Helene – președintele Forumului German din Oradea.
„De când cu grupele de germană, cu toții suntem mai bogați spiritual, împărtășind alături de ei bucuria unor manifestări tradiționale, la care suntem invitați și participăm cu multă plăcere. Un exemplu de interculturalitate și bună colaborare este și carnavalul de astăzi, la care au fost invitați și copiii și cadrele didactice de la secția română. La sfârșit, cu toții au sărbătorit evenimentul și s-au bucurat de prăjitura dăruită din suflet, ca un dar al prieteniei. La manifestare, am fost onorați de doamna Vodă Helene, președintele Forumului German, care s-a arătat impresionată de atmosferă și de armonia pe care a simțit-o la acest carnaval”, ne-a declarat prof. Rodica Ștef, directorul Grădiniței nr. 46 din Oradea. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (143 de poze), accesați Galeria foto: Copiii din grupele de germană și maghiară au alungat iarna!

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 18:54:39 Ora standard a Europei de Est