Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Miercuri, la „Arcadia”, copii din Oradea, Derna, Brusturi și Surduc

Teatrul ne adună și ne unește pe toți

Miercuri, la „Arcadia”, copii din Oradea, Derna, Brusturi și Surduc

„Copiii noștri pe scenă” este titlul parteneriatului educațional ce se derulează din luna noiembrie 2009 între Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 3 Oradea (reprezentat de dna director Elena Erdeli) și Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” (reprezentat de directorul general Marius Aron).

Acest parteneriat urmărește dezvoltarea relaționării, socializării și colaborării prin sprijin reciproc a micilor spectatori.  
Miercuri, 10 februarie 2010, pe scena teatrului „Arcadia”, s-a jucat piesa „Apolodor, pinguinul călător”, avându-i în rolurile principale pe actorii Anca Turcuț, Igor Lungu și Rin Tripa, care, cu talentul lor actoricesc, au reușit să-i vrăjească pe copii, purtându-i peste tot, alături de pinguin.
Dezvoltând sentimente de respect și prețuire pentru toți oamenii, lucrând în echipă, printr-o cunoaștere reciprocă și colaborare eficientă, atât părinții, cât și cadrele didactice, împreună cu actorii, vor sădi în sufletele curate ale copiilor acele semințe care să dea rod bun în educația lor pentru viitor. După ce au făcut cunoștință cu actorii, elevii sunt nerăbdători să viziteze atelierele de creație ale teatrului, unde actorii își confecționează materialele necesare pe scenă: picturi, grafică, sculpturi, măști precum și costume...
 Prin bunăvoința managerului acestei instituții și a oamenilor inimoși pe care-i conduce, peste 50 de elevi de la C.S.E.I. nr. 3 și din alte două școli integratoare (Școala cu clasele I-VIII nr. 16 și C. N. „Iosif Vulcan”) s-au întâlnit în sala de spectacol cu copii veniți din Derna, Brusturi și Surduc, dornici și ei să-l cunoască pe Apolodor.
În „aventura” lor, micii spectatori au fost însoțiți de dascălii lor: Cacuci Elena, Stan Voichița, Leahu Floare, Soreață Sorin, Cristea Cristina, Lehăceanu Ancuța, Ursuț Mirela, Lațcău Daniela, Turcuș Sanda, Nedelcu Gabriela și Ungur Maria.
Cu toții, copiii au fost încântați de peripețiile pinguinului, pe care îl vor desena pentru a-l arăta colegilor, părinților, fraților și bunicilor, povestindu-le toate peripețiile lui. (Maria U.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Miercuri, la „Arcadia”, copii din Oradea, Derna, Brusturi și Surduc.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:26:43 Ora standard a Europei de Est