Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Să iubim cartea!”

Proiect educațional la Grădinița „Ion Creangă” din Oradea

„Să iubim cartea!”

Am ales această temă deoarece auzim tot mai des în jurul nostru expresii de genul: am trecut pe lângă școală, nu-mi amintesc ultima carte citită, nu-mi permite timpul să mai deschid o carte..

Copiii și adolescenții de azi par tot mai puțin interesați de carte. Se lasă „seduși” tot mai mult de televizor și calculator, de internetul de unde iau informații cu prea multă ușurință.
Dar oare ce este o carte?
Poate fi un prieten minunat, un deschizător de drum, un vis frumos ori dătătoare de speranță. Ea ne poate da răspunsul la multe întrebări sau poate lămuri tot atâtea nedumeriri. Este un tărâm fermecat al fanteziei împletite cu realitatea, este tabloul atâtor crâmpeie de viață. Ea ne poate satisface curiozitatea ori ne poate purta, prin imaginație, în trecut, în prezentul tumultuos ori în viitor, ne poate aduce împlinire spirituală și ne înalță sufletul.
Educatoarele sunt cele care îi lărgesc copilului orizontul de cunoaștere (cu noi cunoștințe despre lume și viață în complexitatea lor), cultivându-le simțăminte înalte, de dragoste și respect pentru semeni și natură, dezvoltându-le curiozitatea și apetitul, iar mai apoi dragostea pentru carte... Dacă noi facem acest lucru cu dăruire și iubire, cu siguranță că eforturile noastre vor prinde rădăcini în sufletul copiilor. Consider că vârsta preșcolară este momentul propice pentru a obișnui copilul cu cărțile, pentru a-i deschide apetitul pentru ele, conturând pentru perspectivă viitorul cititor.
 Din experiența la clasă am ajuns la concluzia că foarte mulți dintre părinți și chiar educatori tind să creadă că este prea devreme. Cu toate că unii sunt neîncrezători, cercetătorii arată că citirea poveștilor poate începe chiar în primele luni de viață.
Atitudinea pozitivă față de carte, interesul pentru ea și plăcerea de a citi a adultului sunt esențiale pentru a-i oferi un model copilului. O rezonanță majoră asupra atitudinii copilului față de carte o are felul în care familia și educatoarea pune cartea în valoare. Spun aceasta pentru că perioada preșcolară așază fundamentul dragostei de cărți și de citit. Acum copilul poate fi antrenat în activități precum cumpărarea și împrumutarea lor, pentru a se obișnui cu procurarea cărților. Această perioadă este propice și pentru faptul că selectarea cărților pentru copii este făcută de către adult. Astfel, ei pot fi feriți de cărți indezirabile. Cărțile trebuie să cuprindă domenii cât mai variate: poezii, povești, enciclopedii, întâmplări reale, dicționare; ele trebuie să fie în așa fel selecționate încât să se obțină un echilibru între lumea reală și cea imaginară. Este o greșeală să fie prea multă „știință” în dauna fanteziei, după cum este o eroare să pui accentul pe ireal, în dauna realului. Atât părintele cât și educatoarea trebuie să le citească copiilor cât mai des și cât mai mult timp. (Fl. B.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:58:44 Ora standard a Europei de Est