Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Programul Eco-Școala... la Școala cu clasele I-VIII din Marghita

Împreună vom reuși!

Programul Eco-Școala... la Școala cu clasele I-VIII din Marghita

Joi, 11 februarie 2010, în sala festivă a Școlii cu clasele I-VIII din Marghita, a avut loc lansarea în cadru festiv a programului Eco-Școala.

„Eco-Schools” este un program pentru managementul mediului și certificarea școlilor care-l implementează, coordonat la nivel internațional de Fundația de Educație pentru Mediul Înconjurător (FEE), ce reunește 62 de organizații din 55 de țări, care acționează la nivel național în domeniul educației pentru o dezvoltare durabilă. Dintre acestea,  46 de organizații din 43 de țări implementează programul mondial Eco-Școala. Pe plan mondial, programul este susținut de UNEP (Programul Națiunilor Unite pentru Mediu), iar pe plan național, programul Eco-Școala se desfășoară cu sprijinul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, Ministerului Apelor și Protecției Mediului, Ministerului Industriei și Resurselor și al Comisiei naționale UNESCO.
La lansare au fost prezenți dl Horvath Șandor, din partea Serviciului public de alimentare cu apă, canalizare și salubrizare Marghita, dl Aslovici Florin, din partea Asociației comitetului de părinți, dl Lucaciu Cornel și dna Burlibașa Ioana, reprezentanți ai Primăriei Marghita și parteneri ai școlii în cadrul acestui proiect, prof. Veronica Demeter – directorul Casei de Cultură Marghita, prof. Dragomir Cristian – directorul școlii, profesorii implicați, copii din Comitetul reprezentativ al copiilor și din cadrul Comitetului eco al școlii.
Coordonatorul acestui program, dna prof. Monica Porțan, a făcut o prezentare a programului, a activităților ce s-au desfășurat și se vor desfășura pe parcursul lunilor următoare. A vorbit despre implicarea partenerilor și dorința acestora de a constitui, ca și elevii, un exemplu de urmat în protecția mediului și păstrarea curățeniei orașului. Partenerii din cadrul primăriei și-au manifestat disponibilitatea de a participa activ la toate activitățile proiectului, alături de elevi și profesori (prin Compartimentul RECL și Biroul administrativ de gospodărire și deservire, Serviciul public de alimentare cu apă, canalizare și salubrizare), de Asociația ecologică „Trei copaci” Marghita, Ocolul Silvic Marghita, dr. Holhoș Elisabeta - medic de familie, Asociația comitetului de părinți, Clubul Copiilor Marghita, Casa de Cultură Marghita, Școala nr. 5 „Cuza Vodă” din Galați, Agenția pentru Protecția Mediului Bihor, Direcția pentru Tineret a județului Bihor...
Domnul director, Dragomir Cristian, a vorbit despre consecințele poluării mediului asupra vieții noastre și despre faptul că gesturile mărunte pot schimba acest lucru. Dl Lucaciu Cornel s-a referit la colaborarea dintre copii și lucrătorii din cadrul Serviciului de administrare a domeniului public al orașului în menținerea curățeniei în parcurile și locurile de joacă din oraș.
Grupul folk al Casei de Cultură, condus de prof. Veronica Demeter (directorul instituției), ne-a încântat la finalul festivității cu Imnul patrulei eco a școlii și cu cântecul „Planeta Albastră”. (Ioana B.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:59:36 Ora standard a Europei de Est