Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Luni, încep primele probe orale ale examenului de bacalaureat

La ora adevărului

Luni, încep primele probe orale ale examenului de bacalaureat

Pentru prima oară în istoria postdecembristă a bacalaureatului, examenul începe în timpul anului școlar și nu la sfârșitul acestuia. MECTS se preocupă de organizarea acestui examen în condiții optime.

 În acest sens, secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar și președintele Comisiei naționale pentru bacalaureat, doamna Oana Badea, declară:
„Este pentru prima dată când sistemul de învățământ preuniversitar desfășoară examenul de bacalaureat în timpul anului școlar. Primul meu apel se îndreaptă către elevii de clasa a XII-a. Nimic din ceea ce înseamnă bacalaureatul 2010 nu este făcut în defavoarea voastră! Acțiunile Ministerului Educației și ale profesorilor urmăresc un singur lucru: interesul vostru educațional și pregătirea voastră pentru viață! Vă doresc concentrare maximă și succes la toate probele!
Mă adresez acum Centrului Național de Evaluare și Examinare, în a cărui responsabilitate intră organizarea și desfășurarea acestui examen. Nu ne mai dorim ca bacalaureatul să se afle pe prima pagină a ziarelor din cauza neregulilor. Ministerul Educației vrea un examen care să se deruleze calm, fără a crea emoții candidaților. Solicit Centrului Național de Evaluare și Examinare implicare și responsabilitate, în așa fel încât să fie prevenită orice deficiență. Tot ceea ce înseamnă elaborare, corectare și transmitere de subiecte trebuie făcute ireproșabil. Este esențială totodată comunicarea în timp real cu centrele de bacalaureat în vederea găsirii de soluții optime pentru situațiile punctuale.
Lansez un apel apoi către profesori, membri în comisiile județene de bacalaureat. Respectați prevederile metodologiei! Cer responsabilitate, fermitate, verticalitate și onestitate în supravegherea și evaluarea candidaților. Fiecare membru al Comisiei județene își ia un angajament scris, pe care trebuie să îl respecte. În caz contrar, va fi sancționat potrivit metodologiei. Rolul dvs. în derularea bacalaureatului este unul singur: acela de a crea cadrul optim pentru ca elevii să fie evaluați corect”.
Probele încep luni, 15 februarie
Prima sesiune a examenului de bacalaureat 2010 începe luni, 15 februarie, cu evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba și literatura română (proba A). Proba se va desfășura în zilele de 15, 16 și 17 februarie. Pentru susținerea ei s-au înscris 204.708 elevi, repartizați în 1.411 centre de examen. Pe zile, a fost stabilit următorul desfășurător: 83.233 candidați în data de 15 februarie, 75.689 în data de 16 februarie, respectiv 45.778 în data de 17 februarie. Opt elevi au solicitat recunoașterea/echivalarea probei, întrucât dețin un certificat de competență lingvistică în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Educației.
Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă va avea loc între 17 și 19 februarie 2010. Numărul total de elevi înscriși este 9.228 (limba croată - 34, limba maghiară - 8.276, limba germană - 758, limba sârbă - 29, limba slovacă - 74, limba turcă - 11 și ucraineană - 46.) Pe zile, candidații au fost repartizați după cum urmează: 17 februarie - 3.945. 18 februarie - 3.652 și 19 februarie - 1.631.
Subiectele pentru probele de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă se elaborează de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE). Subiectele cuprind texte literare si nonliterare, funcționale și nonfuncționale și itemi corespunzători descriptorilor competențelor din programele pentru bacalaureat. Subiectele vor avea un grad de complexitate care să permită tratarea lor integrală în maximum 10-15 minute.
La proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă, precum și la proba orală de evaluare a competenței lingvistice într-o limbă de circulație internațională studiată în liceu, candidații intră în sala de examen în ordinea afișată, respectându-se criteriul alfabetic și ora prevăzută pentru fiecare grupă. Se interzice candidaților să pătrundă în sală cu orice fel de lucrări: manuale, dicționare, notițe, însemnări etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și cu telefoane mobile sau cu orice mijloc electronic de calcul/comunicare.
Nerespectarea dispozițiilor referitoare la introducerea de materiale interzise în sala de examen duce la eliminarea din examen a candidatului de către președintele comisiei de examen, indiferent dacă materialele interzise au fost folosite sau nu. La probele orale, candidatul extrage un bilet și primește hârtie ștampilată pentru ciornă. Pentru elaborarea răspunsurilor, se acordă fiecărui candidat câte 15 minute, iar pentru susținerea acestora în fața comisiei, câte 10 - 15 minute.
Rezultatul obținut de fiecare candidat la proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competență corespunzător grilei aprobate la nivel național. Nivelul de competență lingvistică de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă se stabilește de comun acord de către cei doi profesori examinatori, în conformitate cu descriptorii din programele de bacalaureat și cu grila cuprinsă în procedurile elaborate și transmise de CNEE. Suplimentul descriptiv al certificatului de competență conține descrierea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română, respectiv în limba maternă ale candidatului și se va completa în conformitate cu nivelul acordat candidatului.
Un elev care nu se prezintă la probele orale poate participa la probele scrise, însă nu poate promova examenul de bacalaureat.
Presa are acces în unitățile de învățământ liceal care organizează probe de evaluare a competențelor lingvistice și digitale sau în centrele de examen numai cu avizul președintelui comisiei și însoțită de un membru al comisiei, exclusiv înainte de începerea sau după încheierea probelor. Pentru realizarea materialelor specifice presei (înregistrări/fotografii/preluări de imagine) este necesar acceptul persoanelor care apar în materialele respective. Purtătorul de cuvânt al MECTS, doamna Melania Mandas Vergu, roagă toate instituțiile mass-media care intenționează să reflecte jurnalistic desfășurarea acestor probe să transmită inspectoratelor școlare județene, până vineri, 12 februarie, numele unităților de învățământ în care intenționează să se deplaseze.
MECTS va transmite primele date preliminare legate de organizarea și desfășurarea acestor evaluări, luni, 15 februarie, ora 18.00.
(Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:11:49 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...