Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au sărbătorit 400 de zile de școală

Elevii clasei a III-a B, step by step, de la Șc. „Andrei Mureșanu”

Au sărbătorit 400 de zile de școală

La ciclul primar, la alternativa step by step, se obișnuiește ca mereu să se sărbătorească ceva, iar la un anumit interval, sărbătorile sunt marcate în mod special, așa cum s-a întâmplat la împlinirea a 10, 50, 100, 200 și 300 de zile de școală. Elevii clasei a III-a B, step by step (îndrumați de inst. Veronica Isdrăilă și Elena Iacob), au sărbătorit, marți (9 februarie 2010), 400 de zile de școală.

La eveniment, au participat „toți membrii echipei”, cum le place doamnelor învățătoare (institutoare) să spună, prin echipă înțelegându-se întreaga familie a clasei, alcătuită din toți elevii clasei, cei doi dascăli îndrumători, precum și părinții elevilor.
„Se spune că este un om bun cel care dă și celorlalți din ce are el”
„În cadrul întâlnirii de dimineață, mesajul a fost transmis prin intermediul Scrisorii primite din partea ursulețului Tedi – mascota clasei: Să împărtășim și celor din jur din lumina cunoașterii. Dăruind și altora din învățătura noastră, vom fi mai buni”, ține să sublinieze dna inst. Veronica Isdrăilă.
Pentru frumusețea mesajului, vom cita din Scrisoarea lui Tedi:
„Se spune că este un om bun cel care dă și celorlalți din ce are el.
Timp de 400 de zile am observat cum lumina cunoașterii pătrunde în ochii, sufletul și mintea voastră. Aș vrea, cu această ocazie, să dăruiți și celor din jur o rază din această lumină. În acest fel vom fi cu toții mai buni.
Vă doresc o zi minunată!
 Tedi”
Partida curioșilor, colecțiile și „Caii” – studiul tematic
Unul câte unul, în fața calculatorului, cu o singură mutare, au avut o partidă de șah cu maestrul – calculatorul. Apoi, alegând câte o întrebare din oul Kinder, au „depănat” curiozități despre cai.
În cele 400 de zile de școală, fiecare avea să adauge noi și noi piese în colecția sa de 400 de obiecte (preferate): timbre, nasturi, șervețele, cartonașe, colaje din enciclopedia cu animale... Iar acum era momentul să-și prezinte „opera”.
Activitatea cu greutate a zilei a fost, însă, studiul tematic – „Caii”, studiu care s-a derulat în mai multe zile de joi, iar acum era fixată evaluarea cunoștințelor pe baza produselor finale:  o cărticică, un album, un calendar... portofolii individuale, asezonate cu prezentări în power point și câteva filmulețe. Tema evenimentului (marcarea celor 400 de zile de școală) fusese stabilită la sfârșitul clasei a II-a, cu ocazia ieșirii la herghelia de la Băile Felix și după ce o colegă de-a lor (Mădălina Lucaci) a participat la o tabără de călărie la Beclean...
În cadrul studiului tematic, fiecare avea să documenteze și să trateze  tema („Caii”) potrivit sarcinilor stabilite (asumate): Când a fost domesticit calul, evoluție, rase pure de cai, calul – pe tabla de șah și jocul de șah (ca sport al minții), pictorul cailor – George Stubbs, caii năzdrăvani, tramvaiul cu cai, muzeul viu al calului (la Chantilly – în Franța)...
Cavalerii și frumoasele domnițe
Așadar, la prezentarea produselor (portofoliilor) în fața clasei, fiecare avea pregătită „felia” sa. Unii au ținut să se prezinte într-o ținută aparte, costumați special... în cavaleri ori ca niște distinse domnițe la o partidă de călărie. Tonul l-a dat domnița Mădălina, care avea ce povesti și arăta din tabăra de călărie de la Beclean. La prezentarea sa a asistat și directorul școlii, prof. dr. Gheorghe Lazăr Erdeli, care s-a arătat impresionat de toate câte a aflat din relatarea Mădălinei. Un băiețel avea să ne impresioneze la finalul prezentării sale cu dramatizarea fabulei „Calul și catârul”, dovedindu-se un maestru păpușar în mânuirea marionetei, dar și un neîntrecut actor în prezentarea fabulei.
Sărbătoarea a continuat cu un concurs de șah la nivel de clasă, la care au participat toți elevii, dar și părinții, în postură de arbitri. La final, ultimul cuvânt l-au avut părinții, care le-au pregătit sărbătoriților un moment dulce, primit cu aplauze și bucurie: tortul celor 400 de zile.
Una peste alta, evenimentul s-a constituit într-o frumoasă și plăcută surpriză și pentru învățătoarele clasei (inst. Elena Iacob și Veronica Isdrăilă), care s-au declarat mulțumite de atitudinea, prestația și interesul elevilor, dar și de reacția părinților.
„Pot să spun că a fost o zi minunată, iar amintirea acestei zile îi va îmbogăți, cu siguranță, pe fiecare”, a conchis inst. Veronica Isdrăilă. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au sărbătorit 400 de zile de școală.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 15:38:08 Ora standard a Europei de Est