Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia

„Diferiți și totuși la fel”

Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia

Școala cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia a câștigat un proiect internațional în cadrul programului ACES, grație directorului școlii, dna prof. Vad Márta, care, în ultimii ani, a participat la reuniuni internaționale de proiect, în Suedia și Austria..

Timp de trei zile, între 20 și 22 ianuarie 2010, la școala din Biharia a avut loc o nouă reuniune de proiect, cu partenerii de la Școala „Karácsony Sándor” din Debrecen, în cadrul proiectului „Different but the same” (Diferiți și totuși la fel), proiect
finanțat de fundația Erste și Interkulturelles Zentrum din Viena.
„Astfel că 12 elevi și patru profesori au fost invitații noștri pentru trei zile la Biharia. Elevii au fost găzduiți la copii din Biharia”, după cum aveam să aflăm de la doamna director.
Democrația și „copacul democrației”
Activitățile din prima zi s-au ținut la Biharia. De dimineață, s-au desfășurat diferite jocuri prin care au fost evidențiate însușirile democrației, tema reuniunii de proiect de la Biharia. Mijloacele și metodele folosite au fost altele decât cele utilizate la orele de curs: dansul, cântecul și diferite jocuri situaționale.  La activități au participat atât cei 24 de elevi, membri ai echipelor de proiect din cele două școli, cât și profesorii. De la ora 12.00, s-a pornit într-un tur al comunei Biharia, cu opriri la bisericile din comună, la primărie și cimitir.
„În cadrul activităților desfășurate în după-masa acelei zile, s-a urmărit fixarea, consolidarea cunoștințelor însușite despre democrație, prin activități practice. Astfel, am umplut împreună cu musafirii noștri borcane cu diferite semințe. Prin aceasta, am dorit să explicăm însuși titlul  proiectului nostru - „Diferiți și totuși la fel”, după care proprietățile democrației, reținute de copii, au fost lipite, ca frunze pe copacul democrației. Seara am avut jocuri distractive în sala de sport, iar profesorii din Debrecen au fost invitați la o cină festivă de către colegii noștri”.
Excursii, vizite și bătaie cu zăpadă
A doua zi, s-a pornit într-o excursie, cu vizitarea cetății Biharia, unde a avut loc și o bătaie cu bulgări de zăpadă, vizitarea Casei memoriale „Frater Gyorgy” din Șimian, monumentele din Carei, biserica și mormintele din Căpâlna, Casa de naștere a poetului Ady Endre din satul lui Ady și muzeul satului din Galoșpetreu. La întoarcere, părinții copiilor din Biharia i-au așteptat la școală cu o cină caldă, după care elevii au continuat să lipească frunze noi pe copacul democrației (însușiri descoperite în acea zi). Seara s-a încheiat cu dansuri și jocuri, împreună cu părinții și cadrele didactice. Momentul final de mare succes a fost un karaoke îndelung aplaudat.
A treia zi, la Oradea și Cauaceu...
În cea de-a treia zi de reuniune, gazdele și-au propus să le prezinte partenerilor de proiect orașul Oradea. Vizita a început la șirul canonicilor și  biserica catolică din apropiere, au urmat o oprire la redacția ziarelor „Jurnal Bihorean” și „Bihari Napló”, iar la ora 11, au avut onoarea să fie primiți la Primăria Oradea...
După recepția de la primărie, excursioniștii și-au continuat periplul prin oraș. Au vizitat biserica Szent László, Biserica cu lună și Cetatea Oradea.
După-masă, au fost invitați la Cauaceu, la balul mascat al grădiniței și școlii din localitate, cu participarea întregii comunități...
Reuniunea s-a încheiat cu o cină, la care s-a făcut bilanțul celor trei zile și s-au stabilit activitățile viitoare.
„La organizarea, pregătirea și reușita tuturor activităților, i-am avut alături pe bunii mei colegi: Popovici Magdolna – director adjunct, prof. Mock Julianna, Bondár Piroska, Szabó Gergõ, Zsugán Gyula, Juhász Erzsike, Varkucs Róbert..., cărora doresc să le mulțumesc și pe această cale pentru tot sprijinul și dăruirea cu care s-au implicat în buna pregătire și desfășurare a tuturor activităților”, a conchis doamna director, Vad Márta. (Ovidiu DAN)
P.S Pentru mai multe poze (87 de poze), accesați Galeria foto: Partenerii de la școala din Debrecen în vizită la Biharia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:35 Ora standard a Europei de Est