Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii

Joi, la „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, s-au acordat

Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii

Aula Magna a Universității din Oradea a găzduit, joi (4 februarie 2010), „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, organizată de Facultatea de Științe Economice, în calitate de coordonator inter-regional.

Cu acest prilej, au fost acordate certificatele de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, precum și diplome și premii autorilor planurilor de afaceri care au șanse reale de a se transforma în afaceri de succes.
În deschiderea evenimentului, conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan – coordonator teritorial (și moderator al manifestării), prof. univ dr. Anca Otilia Dodescu – manager proiect, precum și invitații din prezidiu (Lucia Ana Pojoca – director executiv, Banca Transilvania Centrală Cluj – Napoca și expert Mihaela Secară – consilier de specialitate al Camerei de Comerț și Industrie Bihor) au felicitat absolvenții Școlii antreprenoriale pentru femei, precum și câștigătorii concursului „Planul meu de afaceri”, derulat la nivel teritorial în perioada 4-31 ianuarie 2010.
Din cele 70 de planuri de afaceri elaborate în cadrul cursurilor Școlii antreprenoriale la nivelul centrului teritorial Oradea, Bihor (28 de către grupul țintă I, 27 – grupul țintă II și 15 – grupul țintă III), 60 au participat la concursul „Planul meu de afaceri”. În urma evaluării, cele mai bune planuri de afaceri au fost premiate. Diplomele și premiile au fost înmânate de conf. univ. dr. Maria Madela Abrudan.
Din grupul țintă I (femei manager de IMM-uri care doresc să-și dezvolte afacerea), pe primele trei locuri s-au situat: Dăncescu Livia Sanda (cu „Îngrijirea și asistarea persoanelor în vârstă”) – premiul I, Bradea Sorina Cătălina („Dezvoltare firmă de resurse umane – recrutare-training”) – premiul II, Rotoiu Ioana Adriana (S.C. Arial & Partners – prestări servicii manageriale, de afaceri, juridice, contabile, financiare și fiscale) – premiul III.  
Din grupul țintă II (femei care doresc să-și inițieze propria afacere), pe primele trei locuri s-au clasat: Meluț Corina (S.C. Librăria Universitaria – librărie axată pe carte de specialitate) – premiul I, Popescu Rotoiu Claudia (Clinică privată) – premiul II, Sim Monica Ariana (Woodcraft – producție și vânzare tâmplărie, uși și ferestre din lemn stratificat și de parchet masiv și din lemn) – premiul III.  
Din grupul țintă III (formatoare ale cursurilor oferite gratuit în cadrul Școlii antreprenoriale pentru femei), cele trei premii au fost obținute de: Rugea Andreea Florina (S.C. Licudo SRL – livrări cumpărături la domiciliu) – premiul I, Szabo Simona (Firmă de consultanță în afaceri) – premiul II, Ungur Lavinia Teodora (S.C. ForEver Studio – servicii foto-video) – premiul III.  
Următoarea gală – în 5 martie
Premierea celor mai bune planuri de afaceri la nivel inter-regional (selectate și evaluate din toate cele șase centre teritoriale AntrES: Bihor, Timiș, Arad, Maramureș, Caraș-Severin și Satu Mare), va avea loc la „Gala antreprenoriatului feminin AntrES”, programată pentru data de 5 martie 2010, tot la Universitatea din Oradea. La acest eveniment se vor înmâna premii în bani: premiul I (inter-regional) – 2.000 de lei; premiul II (inter-regional) – 1.700 de lei; premiul III (inter-regional) - 1.500 de lei; șase premii județene, câte un premiu de 1.000 de lei la nivelul fiecărui centru teritorial  AntrES. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Certificate de absolvire a Școlii antreprenoriale pentru femei, diplome și premii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:07:23 Ora standard a Europei de Est