Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reforma în gastronomie

În cadrul proiectului „Tradiție și reformă în alimentație”

Reforma în gastronomie

Joi, 4 februarie 2010, în sala de mese a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, a avut loc festivitatea de deschidere a proiectului: „Gastro-reform - Tradiții și reformă în alimentație”, proiect câștigat de „Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu (Ungaria) – liderul de proiect, respectiv Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea – partener de proiect.

Așa după cum aveam să aflăm din cuvântul directorului colegiului, prof. dr. Ruben Filimon, rostit în deschiderea manifestării, cele două școli partenere derulează, cu succes, proiecte finanțate de Primăria municipiului Oradea, încă din anul școlar 2006-2007 (când s-a început cu proiectul „Specific culinar în Euroregiunea Bihor – Hajdu Bihar); în 2007-2008: „Sărbătorile tradiționale unesc popoarele”, iar în 2008-2009: „Tradițiile gătitului în aer liber în Euroregiunea Bihor – Hajdu Bihar”.  
Acțiunea este cuprinsă în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2007 - 2013, program finanțat de Uniunea Europeană prin „Fondul European de Dezvoltare Regională”. Valoarea proiectului este de 123.799,60 euro.
 „Două țări, un scop, succes comun!”
Potrivit sloganului programului: „Două țări, un scop, succes comun”, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea și “Eötvös József Szakképzõ Iskola és Specialis Szakiskola” din Berettyóújfalu și-au propus: reformarea gastronomiei, cu păstrarea caracterul tradițional.
Activitățile proiectului vor fi coordonate de un colectiv de profesori de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” din Oradea, alcătuit din: Nógrádi Márta, Erdei Georgeta, Filimon Ruben, Kusnyer Vasile, Nagy Aurelia, Radu Florica, Pop Teodora și Catona Valeria, fiind antrenați circa 250 de elevi.
Prezentul proiect are ca obiectiv primordial formarea unei viziuni corecte asupra problemei alimentației sănătoase și a rolului jucat de aceasta în asigurarea unei vieți calitativ superioare.
În cadrul proiectului se vor realiza mai multe pachete de activități, printre care: un sondaj de opinie în rândul unui eșantion de 2000 de chestionați, pentru a ne forma o părere despre interesul populației și nivelul de cunoștințe referitoare la alimentația rațională și sănătoasă; culegerea unor rețete tradiționale și reformiste specifice zonei, care după prelucrare vor constitui baza unui rețetar bilingv, respectiv a paginii interactive bilingve web; popularizarea necesității reformării gastronomiei prin prezentări ținute elevilor la școli, concursuri de gătit pentru elevi, prezentări ale unor maiștri bucătari și organizarea unor cine reformiste la restaurante; schimb de experiență prin activități practice și excursii tematice comune ale elevilor celor două școli partenere.
Pe baza cunoștințelor și a experienței dobândite, se va alcătui un material auxiliar care va putea fi utilizat în procesul instructiv-educativ, atât de profesori, cât și de elevi.
Reprezentanți ai Prefecturii, Consiliului Județean și Inspectoratului Școlar...
Delegația partenerilor din Ungaria a fost condusă de directorul școlii, dl Sapi Jozsef, avându-l alături pe viceprimarul localității, dl Murakozi Istvan, precum și membrii echipei de proiect.
La rândul lor, gazdele au fost onorate cu prezența de reprezentanți ai Prefecturii Bihor (Nicoleta Balaci, din cadrul departamentului de afaceri europene), Consiliului Județean Bihor (director, Gheorghe Tonț, Călin Urs - consilier al președintelui C.J. Bihor), Inspectoratului Școlar Bihor (general adjunct, Akos Zoltan, ing. Florian Mieluț, inspector de specialitate), parteneri (colaboratori): cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Traian Vuia”, Colegiul Economic „Partenie Cosma” și de la colegiul gazdă, părinți și elevi, precum și reprezentanți ai presei din Ungaria și Oradea.
Directorul colegiului, prof. dr. Ruben Filimon, s-a arătat încântat de prezența distinșilor oaspeți, dar și de atenția pe care au manifestat-o Prefectura, Consiliul Județean și Inspectoratul Școlar. Cunoscând forțele implicate în noul proiect și având în vedere rezultatele obținute în derularea celorlalte trei proiecte de parteneriat, dl director este ferm convins că și „Reforma în gastronomie” va fi o reușită și un bun câștigat! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reforma în gastronomie.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:32:11 Ora standard a Europei de Est