Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.)

Ieri, la Grădinița nr. 48 din Oradea

A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.)

La Grădinița nr. 48 din Oradea (structura Grădiniței nr. 34), a fost inaugurat, joi (4 februarie 2010), Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.).

Este primul și singurul Centru de resurse pentru educație și dezvoltare din Oradea și cel de-al optulea din județul Bihor, după cele deschise la: Săcuieni, Aleșd și Valea lui Mihai, Ștei și Vașcău, Nucet și Salonta. La nivelul județului vor funcționa 10 astfel de centre. Celelalte două urmează să fie deschise la Beiuș și Marghita.
Centrate pe nevoile, interesele și potențialul copiilor preșcolari, aceste centre urmăresc îmbunătățirea calității infrastructurii sistemului de educație preșcolară, dezvoltarea serviciilor educaționale oferite de grădinițe prin perfecționarea competențelor personalului care lucrează în aceste unități de învățământ, dotarea acestora cu aparatură modernă de ultimă generație, crearea de servicii educaționale complementare grădiniței, toate pentru o educație de calitate, la standarde europene, așa după cum ne-a spus directorul Grădiniței nr. 34, prof. Cornelia Borz, expert C.R.E.D.  
La nivel național, vor funcționa 325 de centre (C.R.E.D.), adevărate centre pentru informarea și perfecționarea a 350.000 de educatoare, 2.500 de manageri și 15.000 de persoane (din cadrul personalului auxiliar), după cum aveam să aflăm din cuvântul dnei prof. Voichița Vancu, celălalt expert C.R.E.D. al județului Bihor. Pentru crearea lor, Banca Europeană de Dezvoltare și Guvernul României au investit 105 milioane de euro. Numai într-un singur centru, aparatura modernă de ultimă generație și mobilierul aferent sunt estimate la 30.000 de lei noi. Dincolo de aceste cifre semnificative, dna Voichița Vancu s-a referit la toate cele trei componente, direcții ale rețelei de centre C.R.E.D. (reabilitarea infrastructurii unităților de învățământ, mai ales ale celor din mediul rural, multe fiind improprii desfășurării procesului de învățământ, iar altele retrocedate, îmbunătățirea și diversificarea serviciilor de educație oferite copiilor, perfecționarea cadrelor didactice și consilierea părinților). Așadar, beneficiari ai acestor centre vor fi, în egală măsură, copiii, dascălii, dar și părinții (făcându-se vorbire, în chip metaforic, despre „educarea părinților”).
Centrul va fi deservit de patru cadre didactice (în calitate de voluntari): inst. Tamara Nicolae și ed. Maria Meșter (de la Gr. nr. 48), prof. Violina Petruș (Gr. nr. 43) și prof. Anuța Boroș (directorul Gr. nr. 19, Episcopia Bihor).
Biroul centrului și cele două săli pentru cursuri și activități, cu toate dotările aferente (retroproiector cu LCD, laptop, combină muzicală, DVD, aparat de spiralat documente, cameră foto, xerox, imprimantă...) stau la dispoziția tuturor beneficiarilor: copii, educatoare și părinți, nu numai de la Grădinița nr. 34 (și structura sa - 48), ci și de la celelalte grădinițe din Oradea. Aici se pot organiza: cursuri de formare, parteneriate cu părinții, consilieri și serbări...
„Nimeni nu poate da decât ceea ce are”...
... iar noi dăm cu sufletul tot ce avem, se exprima prof. Ilie Crăciun, reprezentantul Inspectoratului Școlar, referindu-se la rolul, menirea dascălului (ca apostol al neamului), întâiul furnizor de servicii de instruire și educare, formator de caractere...
La manifestare, au mai onorat: Arina Moș, consilier al primarului Ilie Bolojan, agent-șef adjunct Teodor Terec, din cadrul Poliției de Proximitate, directori de grădinițe (Gr. nr. 19, 35, 37, 43, 45, 46, 52, 54 și 56: Anuța Boroș, Voichița Vancu, Mariana Dragoș, Rodica Ciocan, Eugenia Ciordaș, Rodica Ștef, Maria Nan, Eleonora Curtui și Dana Lukacs), psihologi (Alina Virginia Răcășan-Doboș, Lioara Bianca Buboiu), reprezentanți ai părinților (pr. Florin Ghiulai), educatoare și asistenți sociali, reprezentați ai presei.
„Visul prin cuvinte și fapte”   
La inaugurare a fost lansat și primul număr al revistei „Cred”, coordonat de inst. Tamara Nicolae.
„Aici la CRED, vom încerca să aducem  mai aproape visul prin cuvinte și fapte. Locul unde copilul să poată primi tot ce e mai bun pentru el este aici la CRED”, ne-a mărturisit inst. Tamara Nicolae. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat Centrul de resurse pentru educație și dezvoltare (C.R.E.D.).

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:12:18 Ora standard a Europei de Est