Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Dezvoltarea competențelor cheie - premisă a incluziunii sociale”

Investește în oameni! Lansarea proiectului strategic

„Dezvoltarea competențelor cheie - premisă a incluziunii sociale”

3 februarie 2010.
Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, lansează proiectul strategic „Dezvoltarea competențelor cheie - premisă a incluziunii sociale", care urmează a se implementa în perioada decembrie 2009 - decembrie 2012 (36 de luni).

Proiectul a primit finanțare nerambursabilă din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane, conform contractului de finanțare - POSDRU/55/1.1/S/41523. Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătățirea competențelor cheie în învățământul primar prin crearea/testarea/pilotarea și implementarea unui program educațional  integrat, în vederea creșterii calității educației la nivel de sistem.
Proiectul corespunde unor nevoi reale identificate la nivel de sistem și, în acest context, își îndreaptă atenția în mod deosebit asupra metodologiilor și a instrumentelor care să sprijine dezvoltarea competențelor cheie, privite ca un pachet transferabil și multifuncțional de cunoștințe, aptitudini și atitudini necesare dezvoltării personale și incluziunii sociale și profesionale. Parteneriatul interinstituțional la nivel local și central constituie un element-cheie în atingerea obiectivelor proiectului și în derularea activităților sale.
Activitățile proiectului sunt grupate pe componente și vizează:
* inițierea și funcționarea unor parteneriate interinstituționale (comitet de sprijin la nivel național, comitete de sprijin la nivel județean, rețele locale etc.);
* realizarea unui studiu complex privind factorii care influențează succesul/ insuccesul școlar în învățământul primar; impactul curriculumului, al manualelor școlare, al instrumentelor evaluative;
* pilotarea și monitorizarea programului educațional integrat și a resurselor educaționale specifice elaborate;
* crearea și pilotarea unor instrumente suport pentru facilitarea formării competențelor de citit-scris în învățământul primar (grupuri de lucru multiprofesionale, metodologie de stimulare a lecturii în învățământul primar, resurse educaționale specifice);
* dezvoltarea unui document strategic, care valorifică rezultatele proiectului și promovarea unui pachet de politici specifice la nivel național;
* formarea cadrelor didactice, a directorilor, inspectorilor, decidenților în aplicarea politicilor publice și, cu precădere, în vederea aplicării acestei politici publice de stimulare a lecturii în învățământul primar;
* diseminarea rezultatelor obținute prin pilotarea programului integrat și a bunelor practici (site care să susțină inovația didactică și să propună resurse educaționale pentru dezvoltarea competențelor de citit-scris; ghiduri destinate cadrelor didactice pentru utilizarea resurselor educaționale proiectate și aplicarea didacticii specifice dezvoltării competențelor de citit-scris în învățământul primar; ghid pentru didactica limbii materne/române pentru minorități; ghid cu criterii de evaluare a mijloacelor didactice etc.).
La finalul proiectului, restructurarea cadrului de referință la nivel național, din perspectiva dezvoltării competențelor cheie, crearea premiselor și a instrumentelor pentru învățare continuă și pentru integrarea durabilă pe piața muncii vor constitui pași importanți, pe care i-am făcut alături pe partenerii noștri, pentru creșterea calității în educație. Alături de cele zece inspectorate școlare implicate în acest proiect (I.S.J. Alba, Călărași, Constanța, Dâmbovița, Galați, Harghita, Ilfov, Maramureș, Sibiu și Suceava), în derularea acestui proiect vor fi implicați următorii parteneri: Educating for an open society (EOS), Infomedia PRO, Didactica Publishing House, SC KFB Consult SRL și ISSA Magyarország Nonprofit Kft (ISSA Hungary Nonprofit Limited Liability).
Manager de proiect este doamna Gabriela DROC, inspector în cadrul Direcției Generale Educație Timpurie, Școli, Performanță și Programe. (Biroul de presă)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 12:21:45 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...