Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reinventarea școlii românești de inginerie

Întreprinderea virtuală te pregătește pentru viitor

Reinventarea școlii românești de inginerie

București, 27 ianuarie 2010.
Universitatea din Oradea, împreună cu ADA – liderul în implementări PLM (PLM - managementul ciclului de viață al produsului) în România – și cu șase dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior tehnic din țară, a lansat proiectul PLM-Adaptor care susține dezvoltarea resurselor umane printr-o investiție de 2,4 milioane euro, cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Proiectul PLM-Adaptor
PLM-Adaptor se desfășoară pe durata a 31 de luni, cu finalizare în 2012, și are ca scop principal creșterea aptitudinilor de muncă pentru 700 de studenți aflați în situația de tranziție de la universitate la viața activă, printr-o adaptare a cunoștințelor la necesitățile mediului de afaceri, care va duce la îmbunătățirea inserției acestora pe piața muncii în regiunile Nord-Est, Sud-Est, Nord-Vest și Vest.
Acest proiect promovează parteneriatul între instituțiile de învățământ superior și firmele din industrie, prin corelarea sistemul de educație și formare profesională cu dinamica pieței muncii. Pentru a răspunde cât mai bine cerințelor de pe piața muncii din industrie, în prima fază a proiectului se va realiza o cercetare calitativă și cantitativă a nevoilor din industrie și se va construi profilul ideal al noului angajat pentru corelarea pregătirii cu așteptările angajatorilor.
Parteneri
Alături de Universitatea din Oradea, mai sunt implicate în dezvoltarea și aplicarea unor metode inovative de învățare interactivă de bune practici din industrie alte șase instituții de învățământ superior: Universitatea din Bacău, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați – Facultatea de Inginerie din Brăila, Universitatea Maritimă din Constanța, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Universitatea din Petroșani, Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava.
ADA – liderul în implementări PLM în România
ADA este compania care a propus proiectul PLM-Adaptor. ADA oferă soluții complete pentru Product Lifecycle Management, destinate fiecărei faze a ciclului de viață al produsului și care susțin procese cheie pe întreaga durată a acestuia. Soluțiile și serviciile complete CAD/CAM/CAE/PDM sunt destinate companiilor care activează în industrie și în domeniul serviciilor de inginerie.
Cursurile
Prin intermediul cursurilor ținute de experții PLM din cadrul fiecărei universități, studenții vor avea posibilitatea să simuleze în întreprinderea virtuală conceptele de dezvoltare digitală a produselor și proceselor, așa cum sunt folosite în prezent în cele mai moderne companii. Cursurile sunt împărțite în patru module care acoperă toate etapele din ciclul de viață al produsului: concepția și proiectarea produselor, simularea și analiza folosind prototipul virtual, realizarea fabricației digitale a produselor folosind prototipul virtual și integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală și managementul documentației tehnice despre produs. Pentru fiecare modul în parte se va elabora un manual de specialitate care va fi folosit ca suport de curs de cei 700 de studenți.
Pe parcursul celor 31 de luni vor fi organizate 14 evenimente locale „Bursa locurilor de muncă”, unde vor fi invitate atât firmele din industrie cât și studenții implicați în proiectul PLM-Adaptor.
Rezultate
Până la finalul proiectului, în 2012, PLM-Adaptor urmărește crearea premiselor necesare întreprinderilor românești de a se integra în spațiul economic și tehnologic al Uniunii Europene, scăderea migrației forței de muncă din zonele declarate defavorizate ale României și oferirea către industrie a 700 de viitori angajați la standarde europene.
Studenții din universitățile partenere se pot înscrie pe site-ul www.plmadaptor.ro.
Pentru mai multe informații despre acest proiect, contactați:
Laurențiu Nae, expert PR PLM-Adaptor (tel. 021/410 31 40; 0726/78 5.368; e-mail: laurentiu.nae@adacomputers.ro)
Olimpia Popoviciu

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:45:57 Ora standard a Europei de Est