Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Învățătorul Ioan Lațcău și-a transformat sala de clasă în amfiteatru și cabinet multifuncțional

Profitând de o „conjunctură favorabilă”

Învățătorul Ioan Lațcău și-a transformat sala de clasă în amfiteatru și cabinet multifuncțional

Dascălii-dascăli, cu vechi state de plată, cu chemare și har, care muncesc din conștiință, mânați de motivații înalte, nu obțin rezultate doar datorită unor „conjuncturi favorabile” sau pentru că ar fi verificați de directori...

Acești dascăli își creează singuri, mereu, câte o „conjunctură favorabilă”, vorba unui fost director de școală, căruia îi venea greu să recunoască niște calități și meritele colegului său, care zile la rând mergea spre casă cu noaptea-n cap, iar în somn proiecta o nouă lucrare...
Învățătorul Ioan Lațcău (de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea) este unul dintre sutele, poate miile de dascăli ai acestei țări pentru care meseria de dascăl este o mare și frumoasă profesie, ... care nu se abandonează seara, odată cu hainele de lucru.
Pentru el, dialogul și parteneriatul cu elevii și părinții constituie un mod de a fi, un mijloc și un scop al educației. Relațiile armonioase dintre dascăl și elevi (dintre dascăl și părinți) nu sunt o invenție sau o „reformă” a ultimilor ani de democrație. Iar datorită bunelor relații, conjuncturile favorabile apar de la sine ori de câte ori se vrea. Care părinte nu sprijină dascălul când vede ce vrea să facă bun pentru copilul său?
Cu sprijinul părinților, după propriile sale proiecte, învățătorul Ioan Lațcău și-a transformat sala de clasă în amfiteatru și cabinet multifuncțional, obținând acordul și chiar sprijinul financiar din partea acelui director, care într-o exprimare „oficială”, deloc sinceră, dădea vina pe o „conjunctură favorabilă”.
Admiram și noi ieri (luni,1 februarie 2010), dintr-o pură întâmplare,  amfiteatrul cu mobilier impecabil și parchet curat de parcă zilele trecute ar fi fost montate, pictura din spatele clasei, cu scene de la Unirea Principatelor Române, de parcă aici s-ar ține toate lecțiile de istorie a neamului românesc. Pe peretele din stânga sunt „brodate” cunoștințe „capitale”, despre anotimpuri și lunile anului, cheia sol, portativul și gama muzicală de bază, literele de la care se pornește scris-cititul, scheme de gramatică și matematică, axiome pe care se înalță un întreg edificiu al cunoașterii în clasele primare...
Învață cum să învețe
În fața clasei, sunt tablele lungi și cuprinzătoare, televizorul, monitorul, tastatura și mouse-ul care nu rareori transformă elevul din „obiect” în subiect al procesului instructiv-educativ, care „învață cum să învețe”. Probabil tot o „invenție” a reformei și democrației postcomuniste, după unii diletanți care văd învățământul prin gaura cheii, care au uitat ce au învățat și cum au învățat când erau și ei elevi-primari. Acum elevul a ajuns mare...  „scriitor” și scrie la gazete, dând lecții dascălilor... Poate celor care acum învață alfabetul sau care au ajuns întâmplător în învățământ. Mulți scriu despre acest domeniu fără să-l cunoască. Trist este faptul că nici nu vor să priceapă ce se întâmplă cu învățământul de când este condus de politicieni, fiind la mâna lor, manevrat și maltratat ca pe ceva ce nu-ți convine. Dar să nu ne aprindem și să ne depărtăm de lucrurile frumoase pe care le-am descoperit („ieri”) la „Blaga”, deși amfiteatrul și cabinetul nu sunt noi, decât pentru cel care acum le-a descoperit... cu încântare. Pentru copii, ele există de ani și ani, mărturie a muncii creative a dascălului și o dovadă că părinții i s-au alăturat cu tot dragul, sprijinindu-l cu tot ceea ce au putut. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Învățătorul Ioan Lațcău și-a transformat sala de clasă în amfiteatru și cabinet multifuncțional.  

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:08:10 Ora standard a Europei de Est