Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fi diferit nu înseamnă ceva rău înseamnă doar „diferit”

Programul „Participă!”

A fi diferit nu înseamnă ceva rău înseamnă doar „diferit”

La sfârșitul anului 2009, Școala „Avram Iancu” din Oradea s-a implicat în programul „Participă”, inițiat de Fundația Special Olympics.

Reprezentanții Fundației Special Olimpics au prezentat programul și au distribuit, gratuit, materialele pentru cele cinci cadre didactice implicate în acest proiect.
Manualul „Participă!” cuprinde un set de patru lecții, având ca și obiective principale: elevii să învețe despre mișcarea Special Olympics; să încerce să înțeleagă, să accepte și să prețuiască diferențele dintre oameni; să se implice în proiecte de voluntariat, de natură sportivă sau de altă natură.
În luna ianuarie, cele patru doamne învățătoare, implicate în proiect (Claudia Bei, Ana Luncan, Ioana Mihele și Monica Toader), împreună cu profesorul logoped (Gyongyike Lakatos) au susținut prima lecție din manualul „Participă!”. În cadrul unei munci de echipă, copiii din clasele a III-a A și B, a II-a C și I C au învățat despre fenomenul Special Olympics.
 În cadrul discuțiilor, ei au reușit să înțeleagă că noi ne asemănăm prin faptul că suntem oameni, dar în același timp, noi toți deținem trăsături diferite. Chiar dacă suntem foarte diferiți, fiecare membru al societății noastre are drepturi egale și este considerat la fel de valoros. Diferențele dintre noi constituie o particularitate a fiecăruia și ne fac viața mai frumoasă și mai variată.
Copiii au purtat cu cadrele didactice discuții despre persoanele cu nevoi speciale, despre drepturile lor și despre atitudinea pe care noi toți trebuie să o avem față de aceste persoane. Ei au învățat că în multe familii există persoane cu nevoi speciale și că la rândul lor copiii care formează colectivul clasei sunt foarte diferiți între ei și trebuie să-i apreciem pe cei de lângă noi pentru trăsăturile lor pozitive și nu pentru cele negative. 
Sub o formă ludică, am încercat să scăpăm de prejudecățile noastre, care au fost scrise pe hârtie și lipite pe tablă. După ce aceste prejudecăți au fost „disecate”, ele au fost luate jos și „rupte în bucăți”, simbolizând astfel intenția colectivului de a scăpa de prejudecăți, exact așa cum au scăpat de acele bucățele de hârtie. Elevii au realizat apoi, împreună cu dascălii, un colaj din amprentele lor palmare, constatând că toate sunt diferite.
Activitățile au decurs într-o atmosferă plăcută, spontană și interesantă, atât pentru copii, cât și pentru dascăli. Chiar și cei mai mici dintre copii au reușit să înțeleagă că a fi diferit nu înseamnă ceva rău înseamnă doar „diferit”. Dascălii au încercat să-i facă pe copii să înțeleagă cât de importantă este implicarea noastră a tuturor în viața persoanelor aflate în dificultate și cât de mult poate însemna pentru o asemenea persoană atitudinea celor din jurul ei.
Astfel a fost demarat programul „Participă!” în școala noastră. Cu ajutorul manualelor „Participă” și al celorlalte materiale conexe, o mână de dascăli însuflețiți vor arăta copiilor cât de important este să participi, să te implici atunci când poți și să renunți la prejudecăți, pentru că ele impun niște bariere sociale neplăcute. Toate acestea deoarece a fi deschis la ceva diferit, a-i înțelege și aprecia pe cei din jurul tău, a găsi o calitate cât de mică la orice ființă umană, trebuie să fie trăsăturile unei minți educate. (Gyongyike Lakatos)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:08:25 Ora standard a Europei de Est