Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ficțiunea contemporaneității: Colectivitatea speculativă și transnaționalul global

Joi, la Pavilion Unicredit București – Peter Osborne

Ficțiunea contemporaneității: Colectivitatea speculativă și transnaționalul global

Practicile artistice sunt în ziua de azi subordonate timpului în forma unei cereri pentru contemporaneitate.

Este, în opinia mea, ceva exemplar în lucrările Atlas Group, prin combinația de contemporaneitate și ficțiune, în ceea ce privește construcția unei categorii critice a artei contemporane. Proiectul Atlas Group este exemplar ca o construcție și expresie artistică - o construcție și ca rezultat, o expresie - a însăși ficțiunii contemporaneității. În special, se va dezbate că arta Atlas Group este înțeleasă în mod productiv ca o construcție/expresie a ficțiunii contemporaneității în forma specifică a colectivității speculative a transnaționalului global.
Această afirmație are cinci mari componente conceptuale:
1. Contemporaneitatea ca idee, problemă și ficțiune.
2. Caracterul global transanțional al artei contemporane.
3. Arta ca o construcție/expresie a contemporanului.
4. Ficționalizarea autorității artistice.
5. Colectivizarea ficțiunilor artistice.
Ceea ce urmează subliniază aceste coordonate teoretice înainte de a ne întoarce la proiectul Atlas Group. În consecință, aspira la statutul unui studiu de caz în formarea critică de canoane în arta contemporană.” (extras din „Ficțiunea contemporaneității: Colectivitatea speculativă și transnaționalul global”, Peter Osborne, 2010)
Această prelegere a fost o premieră, editorul Radical Philosophy fiind pentru prima dată în România.
Despre Peter Osborne
Peter Osborne este profesor de filozofie modernă europeană și director al Centrului de Cercetare în Filozofie Modernă Europeană al Universității Middlesex din Londra și editor al revistei „Radical Philosophy”. Cărțile sale includ The Politics of Time: Modernity and Avant-Garde” (Verso, 1995), Philosophy in Cultural Theory (Routledge, 2000), „Conceptual Art” (Phaidon, 2002), „Marx” (Granta, 2005) și Walter Benjamin: Critical Evaluations in Cultural Theory” (3 volume, Routledge, 2005). Scrierile sale despre arta contemporană includ contribuții în Afterall, Art History, October, Oxford Art Journal, și cataloage pentru Manifesta 5 (San Sebastian, 2004), „Time Zones” (Tate Modern, 2004), „Zones of Contact” (2006 Biennale of Sydney), „The Quick and the Dead” (Walker Art Center, Minneapolis, 2009) și Matias Faldbakken: The Shock of Abstraction” (National Museum of Art, Architecture and Design, Oslo/Ikon, Birmingham 2009). O ediție spaniolă a recentelor sale eseuri, El arte más allá de la estética: Ensayos filosóficos sobre el arte contemporáneo, urmează să apară la CENDEAC, Murcia, în ianuarie 2010. (Crina L.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:53:33 Ora standard a Europei de Est