Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Trebuie, vrem, putem să salvăm natura!”

Vizitați expoziția de la A.P.M. Bihor!

„Trebuie, vrem, putem să salvăm natura!”

Cei mai tari eco-școlari de la Liceul Teoretic „Lucian Blaga” din Oradea și-au prezentat, vineri (29 ianuarie 2010), la sediul A.P.M. Bihor, parte din materialele și produsele confecționate în cadrul programului internațional „Eco-Școala”, implementat și coordonat, la nivel de liceu, de prof. Adriana Luca (avându-i alături pe: inst. Șandor Traier, inst. dr. Dorina Roman, prof. Dorina Mirodot și inst. Daniela Chereși).

Eco-expoziția lor, vernisată în prezența dascălilor (din echipa de proiect), a părinților și reprezentanților mass-media, rămâne deschisă toată luna februarie. Și fiindcă tot vă aflați în vacanță, poftiți de o vizitați! Ați mai văzut lanternă din doză de bere... fară alcool, rachete și supersonice... a la „Lucian Blaga”?!
„Fără finanțare, durerea mea cea mare!”
„Școala noastră participă la acest program din anul școlar 2007-2008, urmând ca în acest an școlar să fie evaluată pentru obținerea steagului verde și a certificatului de Eco-Școală.
Expoziția pe care o organizăm acum prezintă produsele elevilor din anumite activități desfășurate în programul „Eco-Școală” pe parcursul ultimilor doi ani... Sunt prezentate produse realizate în cadrul orelor de geografie, biologie, educație pentru sănătate, desen, limba franceză, limba română, educație tehnologică, științe și altele,” a spus profesorul coordonator, Adriana Luca, în deschiderea manifestării.
Ca purtător de mesaj din partea echipei de proiect (a eco-școlarilor, dascălilor și părinților), doamna profesor face apel tuturor celor care pot și doresc să sprijine acești copii inimoși și hotărâți să schimbe lumea în bine, protejând natura.
„Avem nevoie de sprijinul instituțiilor locale și al firmelor care doresc să sprijine acțiunile ecologice (acțiuni de ecologizare, concursuri, plantări...), deoarece acest program este unul educativ, fără finanțare. Singurele fonduri sunt sumele suportate de școală, sume obținute din selectarea deșeurilor din hârtie sau de la Asociația părinților. Pentru toate obiectele realizate, părinții suportă cheltuielile materiale...
Așadar, facem totul fără finanțare, durerea mea cea mare!”
„Avem nevoie de comportament ecologic...”
În cuvântul său, inspectorul școlar de specialitate Elisaveta Roșu a felicitat echipa de proiect (elevi, dascăli și părinți, aflați de aceeași parte a baricadei), pentru produsele expuse și toate acțiunile derulate din 2007, adresându-se presei (celor puțini, care mai rămăseseră pe poziții) să sprijine acțiunile eco-școlarilor, popularizându-le, chiar dacă acțiunile lor sunt mai puțin spectaculoase (decât un concurs de Miss). „În domeniul educativ, se lucrează la formarea conștiinței ecologice. Avem nevoie de comportament ecologic, de un sistem de valori asumate, de modele pentru cei din jur... or, acești copii, dascăli și părinți sunt modele în ceea ce fac. Ei acționează din pasiune și conștiință civică, nu fără sacrificii, lăsându-și la o parte propriile preocupări și interese. Ei fac un lucru deosebit, ajutați-i!
Programul „Eco-Școala”
Tot de la coordonatorul de proiect, prof. Adriana Luca, aveam să aflăm mai multe informații despre programul internațional „Eco-Școala”, care reprezintă oportunitatea realizării unor acțiuni instructiv-educative complexe, cu implicarea activă a elevilor, cadrelor didactice și părinților, dar și cu un ecou important în rândul comunității locale.
La nivel internațional, „Eco-Schools” este un program pentru managementul mediului și certificarea școlilor care-l implementează, coordonat de Fundația de Educație pentru Mediul Înconjurător (FEE), ce reunește 62 de organizații din 55 de țări, care acționează la nivel național în domeniul educației pentru o dezvoltare durabilă. Dintre acestea, 46 de organizații din 43 de țări implementează programul mondial „Eco-Școala”. Programul „Eco-Școala” a debutat pe mapamond ca program-pilot, în 1994. Astăzi, la acest program participă circa 27.000 de școli din lume, din care peste 7.000 dețin certificat de Eco-Școală și steagul verde. Peste șase milioane de copii și tineri, 400.000 de cadre didactice și 4.000 de autorități locale dezvoltă acest program în întreaga lume.
Grădinița nr. 27 – „Voinicelul” deține steagul verde
În România, acest program a debutat în 1999, cu doar cinci școli-pilot, ajungându-se în 2009 la 424 de unități școlare active (din vreo 600 care au implementat acest program), sub coordonarea Centrului Carpato-Danubian de Geoecologie.
În județul Bihor, doar Grădinița nr. 27 – „Voinicelul” din Oradea deține steagul verde. La nivelul grădiniței, programul este coordonat de ed. Mariana Pașcalău și Cornelia Borhidi – directorul unității.
Revenind la Eco-expoziția realizată de cei mai grozavi (38) eco-școlari de la „Lucian Blaga”, vă îndemnăm să o vizitați la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Bihor (pe bdul Dacia, în vecinătatea Școlii „Dacia”), unde ing. Loredana Tîrț vă va oferi și alte amănunte legate de programul internațional „Eco-Școala”.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (74 de poze), accesați Galeria foto: „Trebuie, vrem, putem să salvăm natura!”  

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:26:02 Ora standard a Europei de Est