Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Iarna, în ochii copiilor!

Proiecte noi, năravuri vechi

Iarna, în ochii copiilor!

Nicicând, inst. Maria Duma nu și-a privit și nu și-a tratat elevii ca pe niște adulți în miniatură, ca pe niște roboți sau ca pe niște copii fără personalitate.

Formată ca un dascăl adevărat, menit să-și ridice profesia la rang de apostolat, învățătoarea clasei a IV-a B (de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea) a pornit în nobila sa misiune de educator de la a dărui lumină și căldură copiilor încredințați. Câștigându-i mai întâi, i-a fost ușor să-i modeleze după propria-i voință, potrivit capacităților fiecăruia. Înconjurându-i cu dragoste, și-a câștigat prețuirea și respectul părinților. Așa încât, de-acum, cu toții formează o familie unită care acționează unitar, în aceeași direcție, cu același scop: înnobilarea lor. Fiecăruia  după capacități, predispoziții, motivație și voință. Cu realism și convingere, cu sinceritate și suflet curat.
Fiind mereu aproape, le-am studiat reacțiile, le-am admirat lucrările și i-am felicitat pentru rezultate. O fac și acum, după ce am asistat, ieri (joi, 28 ianuarie 2010) la o prezentare de proiecte, pe o temă generoasă, admirabil abordată de dăscălița lor și de toți elevii săi. I-am văzut la activitatea din parc, iar din prezentările lor în power point, i-am (re)văzut la... Ciuperca, într-un admirabil cadru, surprins cu ochii sufletului de fiecare în parte. Toți sunt numai suflet, precum dascălul lor. În patru ani, s-au obișnuit să fie sensibili... și atenți la tot ce văd în jur, să sară în ajutor, să întindă o mână. Iarna din lucrările lor e un anotimp viu, în care animalele sunt cele care dau culoare și viață, care impresionează, la fel de mult ca și cadrul mirific. Din păcate, nu putem cuprinde în cuvinte nici pe departe tot ceea ce am văzut preț de o oră și jumătate în proiectele acestor copii minunați. Imaginile, însă, vor completa în chip fericit, credem noi, ceea ce nu am reușit să surprindem, cu toată bunăvoința.
Părtași la bucuria lor, au fost, și de această dată, prietenii lor mai mici (partenerii lor de proiect), elevii dnei inst. Angela Clonda. Diplomele pe care le-au primit elevii nu pot, însă, răsplăti și acoperi realizările lor artistice, izvorâte dintr-un suflet preaplin, sincer și curat. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Iarna, în ochii copiilor!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:28 Ora standard a Europei de Est