Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Mihai Eminescu - Luceafărul poeziei românești

Vineri, la Școala cu clasele I-VIII din Hotar, comuna Þețchea

Mihai Eminescu - Luceafărul poeziei românești

Școala cu clasele I-VIII din Hotar (comuna Þețchea) a fost (vineri, 15 ianuarie 2010) gazda unui concurs de creație literară și plastică, dedicat aniversării a 160 de ani de la nașterea marelui nostru poet național, Mihai Eminescu.

Concursul a fost organizat de către profesoarele de limba și literatura română, Mădălina Lascău (de la școala din Hotar) și Liliana Lazăr (de la școala din Þețchea) și membrii comisiei metodice socio-umane, alături de cadrele didactice din cele două unități școlare și, nu în ultimul rând, de directorul școlii din Hotar, prof. Dumitru Simuț și directorul coord. dinÞețchea, prof. Mariana Marina.
Concursul s-a adresat preșcolarilor și elevilor claselor I-VIII din cele două unități școlare. Elevii înscriși au pregătit la alegere: să recite o poezie, să realizeze o creație plastică (portret, scene din opere etc.), să prezinte creațiile proprii (poezie, proză scurtă etc.).
Cele mai bune trei lucrări din fiecare categorie au fost premiate cu o diplomă de participare de juriul compus din cadrele didactice membre ale comisiei metodice socio-umane: prof. Luminița Ilea, Gherlea Lenuța, Irimescu Florian, Ficuț Anamaria, mediator Mihaela But, prof. Lascău Mădălina și Liliana Lazăr. Elevii au recitat poezii ale Luceafărului poeziei românești, au cântat melodii pe versurile lui Mihai Eminescu și și-au citit creațiile trimise la concurs, iar drept recompensă au primit premii toți cei merituoși; astfel, la secțiunea literară de recitare: locul I a fost ocupat de Filip Carla (cls. a VI-a, Hotar) și Monenciu Mirela (cls. a VII-a, Þețchea), locul II - Puie Nicolae (cls. a VI-a, Hotar) și Dinga Mădălina (cls. a VII-a, Þețchea), locul III - Chirilă Ana (cls. a III-a, Hotar) și Radu Andreea-Maria (cls. a VII-a, Þețchea); la secțiunea creație plastică: locul I - Blajec Sebastian (cls. a VI-a, Þețchea) și Chirilă Alexandra (cls. a VIII-a, Hotar), locul II - Nicoruț Adela (cls. a VI-a, Þețchea), Cioica Andrei (cls. a III-a, Hotar) și Lakatoș Romeo (cls. a V-a, Hotar), locul III - Szekely Adela (cls. a VII-a, Þețchea), Þiburca Florina (cls. a VIII-a, Hotar) și Filip Camelia (cls. a III-a, Hotar); la secțiunea creație literară-poezie: locul I - Puie Andreea (cls. a VI-a, Hotar), Manoliu Vasilica (cls. a VIII-a, Hotar) și Lucaci Rebeca (cls. a V-a, Þețchea), locul II - Chirilă Tabita (cls. a V-a, Hotar), Brândaș Marius (cls. a IV-a, Hotar) și Csordas Iozsef (cls. a VIII-a, Þețchea), locul III - Hadadi Alexandra și Filip Carla (cls. a VI-a, Hotar), respectiv Orban Cristina (cls. a V-a, Þețchea)... și premiile ar fi putut continua. Ne oprim însă aici, felicitând cu această ocazie toți participanții din ambele școli,  așteptându-i și cu altă ocazie tot atât de entuziasmați.
Scopul acestei activități a fost acela de a pregăti elevii pentru provocările vieții, vizând în special plăcerea de a citi, abilitatea de a comunica și cultivarea gustului pentru frumos. Cunoașterea vieții și a operei marelui poet național Mihai Eminescu și influența creației eminesciene asupra culturii naționale, încurajarea afirmării tinerelor talente în domeniul creației literare, promovarea literaturii și artei naționale, stimularea comunicării interculturale sunt obiective urmărite și promovate de întreg colectivul de cadre didactice de la cele două școli.
Personalitatea lui Mihai Eminescu rămâne modelul ideal al artistului național, fundament al limbii și literaturii române. Eminescu a fost poetul nepereche și în acest an, la 160 de ani de la nașterea sa, El ni s-a arătat tuturor în deplinătatea sa, ca poet, român, patriot și ca om. (Mădălina, Liliana & Luminița)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Mihai Eminescu - Luceafărul poeziei românești.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:58:27 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...