Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Micii ecologiști ai dnei profesor Daniela Duma au „topit” PET-uri

Marți, în premieră națională, la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea

Micii ecologiști ai dnei profesor Daniela Duma au „topit” PET-uri

Senzațional, domnilor...! cum ar spune unii la Televiziunea poporului.
Marți dimineața (26 ianuarie 2010), niște copii de clasa a VII-a au „topit” flacoane de răcoritoare, la foc mic, în sala festivă, sub ochii scânteietori ai profesoarei lor, Daniela Duma, încântată de „isprava” bravilor săi ecologiști.

Imaginile v-au ajutat să aflați ce era „senzațional” în acțiunea elevilor din clasele a VII-a A și B. Ei au „topit” (au presat la cald) flacoane cu ajutorul a patru aparate primite de la o firmă din Ungaria, parteneră în cadrul proiectului național „Școli pentru un viitor verde”.
Elevii implicați în proiect au fost instruiți de către reprezentații firmei din Ungaria (dna Krall Peterne Timea, director cu proiectele noi) cum să preseze PET-urile cu ajutorul acestor aparate (cu adevărat... o premieră în România). Treaba i-a încântat pe toți. Cele două clase au intrat în concurs, care „topește” cele mai multe flacoane. La pauză, scorul era foarte strâns: 165 (a VII-a B) la 163 (a VII-a A). Scorul era înregistrat de reprezentanții celor două clase, Antonia Chiș și Andrada Farcaș. Iar doamna profesor Daniela Duma ne-a prezentat „marfa”: cele 163 de PET-uri presate de echipa verde (din a VII-a A). Abia dacă depășeau cu puțin jumătatea sacului...
Proiectul național „Școli pentru un viitor verde”
Pe 18 ianuarie, prof. Daniela Duma și Ioana Codrean, colege în cadrul catedrei de geografie – istorie, s-au înscris cu echipa verde a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea pe site-ul „Școli pentru un viitor verde.ro”, întrucât echipa demarase deja proiectul național „Școli pentru un viitor verde”, în parteneriat cu Apele Române și A.P.M Bihor.
„Prin acest proiect dorim sensibilizarea copiilor pentru protecția mediului; pașii sunt diverși: să învețe să se comporte ecologic, să nu mai distrugă atât..., precum și colectare și reciclare de materiale refolosibile. Tot a doua săptămână, vom avea acțiuni de anvergură”, ne-a declarat dna prof. Daniela Duma.
Anul trecut, echipa verde a Colegiului Național „Mihai Eminescu” (alcătuită din 50 de elevi din clasele de gimnaziu) a primit din partea Primăriei Oradea tricouri personalizate, inscripționate cu „Green Team” și cu numele liceului (pe spate). Tricourile sunt, într-un fel, o răsplată pentru nenumăratele acțiuni întreprinse de micii ecologiști eminescieni.
Din 8 februarie (după scurta vacanță intersemestrială), la nivelul colegiului, se va declanșa concursul între clase pentru a aduna cât mai multe PET-uri care apoi vor fi presate cu cele patru aparate închiriate de firma parteneră din Ungaria.   Ambalate în saci speciali (Termo Press) primiți din partea firmei, PET-urile presate vor fi expediate prin poștă. În funcție de cantitățile de PET-uri primite, firma îi va premia pe cei mai harnici cu o excursie de două zile în Ungaria. În țara vecină, în cadrul acestui proiect, s-au înscris peste 600 de școli, care, anul trecut, au adunat peste 16.000 de flacoane.
17 februarie – o zi fără hârtie
„Dacă în 8 februarie, se va declanșa concursul la nivel de școală, în 10 februarie, vor avea loc acțiuni de igienizare în jurul școlii, iar ziua de 17 februarie, dorim să fie „Ziua fără hârtie”. Vom pregăti în acest sens un material de sensibilizare audio-video. În acea zi ne propunem să nu folosim deloc hârtia la ore, recurgând doar la cretă și la aparatele audio-video. Cu aceasta, vrem să atragem atenția asupra economisirii consumului de hârtie, și implicit, a tăierii copacilor”, a ținut să sublinieze prof. Daniela Duma.
Să mai spunem că toate acțiunile întreprinse de micii ecologiști (echipa verde) vor fi consemnate într-un jurnal verde (în format electronic)...
Aparatul de presat flacoane nu se comercializează... încă!
În Ungaria, acțiunea de presare (la cald) a PET-uri cu ajutorul aparatului inventat de Simon Lajos (directorul și proprietarul firmei Budafilter 94 Kft) a început în 2004, după cum aveam să aflăm de la Bajko Istvan, reprezentantul în Oradea al firmei din Ungaria.
„Aparatele acestea cu două șine sunt destinate școlilor și administrației locale. Pentru populație, aparatele sunt doar cu o singură șină. Dar ele nu se comercializeză încă prin magazine. Aceste patru aparate vor fi închiriate Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea până în luna mai, ca un experiment pe piața românească.
Elevii le vor folosi pentru a presa flacoanele adunate. Astfel, mormane de flacoane vor fi ambalate doar în câțiva saci speciali, inscripționați, care vor fi expediați prin poștă pe adresa firmei din Ungaria. Și sacii sunt confecționați tot din materiale reciclabile. Ajunse la sediul firmei, flacoanele presate vor fi selectate pe culori și vor intra în aparatele de reciclare”, după cum ne-a explicat Bajko Istvan.
Așadar, la această oră, în România, nu se găsesc aparate de presat PET-uri, decât cele patru, aflate în custodia celor de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea.(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (104 poze), accesați Galeria foto: Micii ecologiști ai dnei profesor Daniela Duma au „topit” PET-uri.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:19:27 Ora standard a Europei de Est