Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Violența din noi și din jurul nostru”

Luni, la Școala nr. 16 din Oradea, 13 echipaje de elevi gimnaziști s-au luptat cu

„Violența din noi și din jurul nostru”

Unii iau totul de-a gata, alții gândesc, acționează și caută soluții pentru a eficientiza actul educațional. Mult trâmbițata violență din școli, familie și comunitate este în atenția cadrelor didactice, a conducerii școlilor, inspectoratelor școlare și a întregii societăți. Fiecare luptă în felul său pentru prevenirea și combaterea violenței.

Dl profesor Mircea Gârba, directorul Școlii cu clasele I-VIII nr. 16 din Oradea, prof. Anca Cheregi, precum și psihologul școlii, Gabriela Nedelcu, au socotit să antreneze înt-un astfel de demers educațional de prevenire și combatere a violenței întreg efectivul de elevi din clasele de gimnaziu, cărora le-au propus un concurs cu premii la nivel de școală (marele premiu fiind în valoare totală de două milioane de lei vechi, adică 200 de ron). Pentru marele premiu și pentru multe alte premii substanțiale și tentante (rechizite școlare și ciocolată), s-au „bătut” (luni, 25 ianuarie 2010) 13 echipaje de câte patru elevi fiecare (dintr-un total de 17 clase). În prima etapă a concursului (marți, 19 ianuarie), fiecare echipaj a realizat câte un afiș – poster pe tema violenței, însoțit de un mesaj scris. Afișele și mesajele au fost jurizate de către un juriu format din doi profesori de la Liceul de Artă (prof. Alina Nealcoș și Muranyi Mihaly) și o persoană neutră, Adrian Bulc, din afara sistemului educațional.
Luni, cele 13 echipaje s-au reunit în două săli de clasă pentru a susține proba teoretică (un test tip grilă) prin care s-au verificat cunoștințele însușite în legătură cu măsurile de prevenire și combatere a violenței, un material distribuit în toate clasele gimnaziale, ca suport bibliografic, cuprinzând informații legate de infracțiunile frecvente comise de adolescenți, furt, tâlhărie, prostituție, viol, sfaturi pentru a se feri, a nu ajunge victime ale unor posibili infractori...
În cadrul celei de-a treia etape a concursului, câte un reprezentant al fiecărei clase a prezentat afișul și a explicat mesajul lor.
Pe podium: a VII-a A, a VIII-a A și a VIII-a C
Adunând punctele obținute pentru afiș și mesaj cu cele obținute la testul grilă (corectat de prof. Carmen Indrie și înv.- inst. Otilia Luca), s-a alcătuit clasamentul general. În fruntea celor 13 echipaje s-au situat: a VII-a A (cu 180 de puncte), a VIII-a A (cu 161 de puncte) și a VIII-a C (cu 149 de puncte).
La final, prof. Anca Cheregi și Gabriela Nedelcu, ajutate de Miss boboc C.N. „Emanuil Gojdu” - 2009, Raluca Crișan, din clasa a IX-a C (fost elev al acestei școli), au înmânat premiile tuturor echipajelor participante (asigurate de sponsorii concursului: conducerea școlii și Biserica Refomată Parhida). (Ovidiu DAN) P.S. Pentru mai multe poze (92 de poze), accesați Galeria foto: „Violența din noi și din jurul nostru”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:03 Ora standard a Europei de Est