Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul interliceal „La vremuri noi, om nou” – ediția a III-a

Luni, la Colegiul Național „Mihai Eminescu”din Oradea

Concursul interliceal „La vremuri noi, om nou” – ediția a III-a

În anul 2008, dna prof. Cristina Marian, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, a inițiat un concurs interliceal dedicat Unirii Principatelor Române și personalității lui Alexandru Ioan Cuza, intitulat „La vremuri noi, om nou”.

La ediția din acest an (desfășurată luni, 25 ianuarie 2010, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu”), au răspuns invitației 11 licee orădene: Colegiul Economic „Partenie Cosma”, Colegiul Național „Iosif Vulcan”, colegiile tehnice „Mihai Viteazul”, „Traian Vuia”, „Andrei Șaguna” și „Transilvania”, liceele teoretice „Aurel Lazăr”, „Onisifor Ghibu” și „Lucian Blaga”, Liceul Teologic Greco-Catolic și Liceul Teologic Penticostal „Betel”. Colegiul gazdă („Mihai Eminescu”) nu a concurat, dar a participat la eveniment cu o echipă de actori gimnaziști, cu două echipaje și doi reprezentanți ai gimnaziștilor și liceenilor care au prezentat o scenetă despre Unirea cea mică (avându-i ca protagoniști pe elevii: Andrei Cazan, Nagy Eduard, Codrina Solcanu, Antal Leonard și Ruge Raul, îndrumați de prof. Alina Trif), iar ceilalți s-au străduit să vină cu câte o argumentare istorică vizavi de Unirea Principatelor Române (Moldova și Þara Românească, la 24 Ianuarie 1859, sub domnitorul Alexandru Ioan Cuza).
33 de luptători pentru Unirea cea mică
Cele 11 echipaje au răspuns în scris la 10 întrebări ale unui test grilă, înconjurând varianta corectă de răspuns, din cele trei expuse pe ecran și pe biletele de concurs. După fiecare întrebare, pe ecran era marcată varianta corectă. Răspunsurile trecute pe bilețelele de concurs au fost evaluate de dna prof. Dana Duma, iar echipa de organizatori afișa periodic rezultatele pe tabela „electronică”. La epuizarea celor 10 întrebări, în fruntea clasamentului se aflau echipajele de la „Partenie Cosma” și „Onisifor Ghibu” (cu maximum de puncte – 10), urmate de patru echipaje („Iosif Vulcan”, „Betel”, Greco-Catolic și „Mihai Viteazul”), cu câte nouă puncte fiecare; „Lucian Blaga” și „Aurel Lazăr” cu câte opt puncte; „Andrei Șaguna” și „Traian Vuia” cu câte șapte puncte. Numai după patru întrebări de baraj, s-a ajuns ca două din cele patru echipaje cu câte nouă puncte fiecare să se desprindă de pluton și să ocupe locul III (echipajul Liceului Teologic Greco-Catolic), respectiv locul IV – mențiune (C.N. „Iosif Vulcan”).
„Onisifor Ghibu” – locul I, „Partenie Cosma” – locul II
În finala concursului, echipajul de la „Onisifor Ghibu” s-a clasat pe primul loc, urmat de economiștii de la „Partenie Cosma”.
Așadar, pe podium, pe locul I: Rahela Duma, George Noane și Abel Moca, din XII B, de la „O. Ghibu” (prof. Livia Ivan), locul II – Patricia Feier, Maria Porumb și Cătălina Sbârcea, din IX B și XI C, de la „P. Cosma” (prof. Delia Roșu și Ramona Bogdan), locul III – Maria Toma, Vladimir Boca și Cristian Burdaș, din XII B, de la Greco-Catolic (prof. Mihaela Olău).
Mădălina Daina, Bogdan Dobai și Sergiu Manoliu (din clasa a V-a A), cu „Secularizarea averilor mănăstirești”, le-au suflat premiul pentru argumentare istorică celor din a VIII-a B (Bianca Inășel și Lukacs Mark), iar Darius Belejan a convins și învins cu „Statul național unitar român modern” (Ioana Marcela Creț, cu „Ortodoxia și unitatea națională”, ocupând locul secund). Sponsorilor competiției (Editura CD Press București, revista Magazin Istoric București, Editura Humanitas București și Stiefel Eurocart Oradea) li s-a rezervat un moment de prezentare, iar dna prof. de istorie Maria Onița, reprezentant al conducerii colegiului „M. Eminescu” a felicitat atât organizatorii, cât și participanții la cea de-a treia ediție.
Inițiatorul și organizatorul principal al concursului, dna prof. Cristina Marian, a înmânat premii tuturor echipajelor și profesorilor coordonatori. Manifestarea s-a închinat cu „Hora Unirii”. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze (118 poze), accesați Galeria foto:  Concursul interliceal „La vremuri noi, om nou” – ediția a III-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:03:10 Ora standard a Europei de Est