Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Testele naționale 2007

Primim de la I.S.J. Bihor

Testele naționale 2007

În 28 mai 2007, s-a încheiat perioada de înscriere la Testele naționale – 2007 pentru elevii de clasa a VIII-a; din totalul de 6534 de elevi de clasa a VIII-a înscriși la începutul anului școlar 2006-2007, s-au înscris 6435 (aici sunt incluși și absolvenții din anii precedenți); pe limbă de predare, situația arată astfel: 5146 secția română, 1250 secția maghiară, 19 secția germană, 61 secția slovacă. Numărul definitiv al candidaților înscriși, îl vom afla după încheierea anului școlar pentru elevii de clasa a VIII-a, școlile raportând numărul elevilor corigenți și repetenți. Corigențele vor avea loc în perioada 11-13 iulie, astfel că elevii corigenți nu vor putea participa la Testele naționale 2007.

Calendarul Testelor naționale – 2007 este următorul:
în 18 iunie, test scris la Limba și literatura română
în 19 iunie, test scris la Limba și literatura maternă
în 20 iunie, test scris la Matematică
în 21 iunie, test scris la Istoria românilor sau Geografia României (la alegere)
în 24 iunie, afișarea rezultatelor (până la ora 16.00) și depunerea contestațiilor (între orele 16.00 și 20.00)
25-27 iunie, rezolvarea contestațiilor
 în 28 iunie, afișarea rezultatelor finale (până la ora 16.00).
 În vederea desfășurării în condiții optime a Testelor naționale – 2007, și în conformitate cu Metodologia de organizare, au fost organizate 28 de centre de examen (9 în municipiul Oradea și 19 în județ). Numărul minim de organizare al unui centru de examen, în mediul urban este de 250 de elevi, iar în mediul rural, de 100 de elevi. Pentru trei centre de examen s-a obținut aprobare specială de la Comisia Națională de Organizare, în vederea funcționării cu un număr de elevi sub efectivul minim. Centrele de examen (C.E.) sunt următoarele: 1. C.E. Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea, cu 318 elevi, 2. C.E. Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” Oradea, cu 338 de elevi, 3. C.E. Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” Oradea, cu 335 de elevi, 4. C.E. Școala cu clasele I-VIII nr. 16 Oradea, cu 279 de elevi, 5. C.E. Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, cu 244 de elevi, 6. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Dacia” Oradea, cu 253 de elevi, 7. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” Oradea, cu 289 de elevi, 8. C.E.  Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” Oradea, cu 280 de elevi, 9. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” Oradea, cu 308 elevi, 10. C.E. Școala cu clasele I-VIII Sânmartin, cu 202 elevi, 11. C.E. Școala cu clasele I-VIII Valea lui Mihai, cu 286 de elevi, 12. C.E. Liceul Teoretic”Petofi Sandor” Săcueni, cu 257 de elevi, 13. C.E. Școala cu clasele I-VIII Marghita, cu  320 de elevi, 14. Grupul Școlar Industrial Suplacu de Barcău, cu 109 elevi, 15. Grupul Școlar Industrial Popești, cu  157 de elevi, 16. C.E. Liceul Teoretic Budoi, cu 86 de elevi, 17. C.E.  Școala cu clasele I-VIII Sălard, cu 212 elevi, 18. C.E. Școala cu clasele I-VIII Salonta, cu 257 elevi, 19. C.E. Colegiul Național ”Arany Janos” Salonta, cu 181 de elevi, 20. C.E. Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca, cu 162 de elevi, 21. C.E. Școala cu clasele I-VIII Aleșd, cu 252 de elevi, 22. C.E. Liceul Teoretic Bratca, cu 119 elevi, 23. C.E. Colegiul Tehnic Vadu-Crișului, cu 107 elevi, 24. C.E. Școala cu clasele I-VIII Tileagd, cu 168 de elevi, 25. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu” Beiuș, cu 278 de elevi, 26. C.E. Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, cu 291 de elevi, 27. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” Ștei, cu 259 de elevi, 28. C.E. Școala cu clasele I-VIII Dobrești, cu  88 de elevi. 
Lucrările candidaților vor fi evaluate în trei centre de evaluare, organizate în Oradea.
Noutăți în transmiterea subiectelor: variantele de subiecte sunt publice. Comisia națională comunică numărul variantei de test,
comisia din centrul de testare multiplică subiectele. S-a eliminat transportul plicurilor cu subiecte de la minister la inspectorate și de acolo la centrele de examen. A crescut responsabilitatea președintelui din centrul de examen. În vederea prevenirii unor factori perturbatori (ex. pană de curent, căderea rețelei de internet) în preluarea subiectelor, Comisia județeană a dispus obligativitatea asigurării în fiecare centru de examen, sub formă tipărită a tuturor variantelor de subiecte pentru toate probele.
 Asigurarea ordinii și pazei în centrele de examen și de evaluare. Poliția și Jandarmeria vor asigura paza centrelor de examen și a centrelor de evaluare.  
În fiecare centru de examen va exista asistență medicală pe durata examenului.
În vederea eliminării implicării financiare a părinților în desfășurarea examenului, ISJ Bihor a organizat următoarele acțiuni: în colaborare cu Instituția Prefectului, Inspectoratul Școlar a organizat întâlniri cu conducerile de școli, diriginți de clasa a VIII-a, reprezentanți ai părinților; prelucrarea tematicii acestor întâlniri fiind obligatorie în ședințele cu părinții elevilor de clasa a VIII-a; luarea la cunoștință de către părinți a interzicerii strângerii de fonduri pentru protocol s-a consemnat obligatoriu în procesul-verbal al ședinței, acestea fiind păstrate la direcțiunea școlii; se continuă practica de anul trecut în ce privește asigurarea condițiilor optime de muncă în centrele de evaluare, cu sprijinul Consiliului Județean. Astfel, s-au eliminat „contribuțiile” comitetelor de părinți. În colaborare cu Instituția Prefectului și a primăriilor, s-a organizat transportul elevilor de clasa a VIII-a din școlile arondate la centrele de examen, fiind transmisă în acest sens o adresă către primării din partea Prefecturii .
În 5 iunie a avut loc o întâlnire între Prefectură – Inspectoratul Școlar și reprezentanții primărilor din localitățile în care vor funcționa centre de examen, în vederea discutării implicării acestora în asigurarea condițiilor optime. Primăriile vor asigura un flacon de apă minerală / probă / elev – comisie – asistenți.
Nu există motiv pentru strângere de fonduri de către părinți pentru examen.
Planul de școlarizare aprobat pentru 2007/2008:
Numărul de locuri în licee  - 4620; în SAM  - 2044; în clasa a IX-a seral și FF – 420; numărul de locuri SAM pentru copii cu deficiențe – 144.
prof. Daniel Negrean, purtătorul de cuvânt

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:22 Ora standard a Europei de Est