Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A fost inaugurat laboratorul de psihologie și terapii nemedicamentoase

Joi, la Spitalul Clinic de Neurologie și Psihiatrie Oradea

A fost inaugurat laboratorul de psihologie și terapii nemedicamentoase

În cadrul Spitalului Clinic de Neurologie și Psihiatrie din Oradea, a fost inaugurat, joi (21 ianuarie 2010), laboratorul de psihologie și terapii nemedicamentoase, așa încât pacientul să fie tratat ca în Vest, oferindu-i-se o asistență complexă, fiind abordat multidisciplinar, după cum a ținut să sublinieze conf. univ. dr. Gheorghe Oros, directorul spitalului.

De ani buni, de când este manager al acestui spital, conf. univ. dr. Gheorghe Oros (un specialist de primă mână și un manager de calitate) și-a dorit să schimbe imaginea unității și vechea stigmatizare care a planat asupra spitalului, dat fiind că bolnavii erau aduși la spital doar atunci când se aflau în ultimul stadiu al bolii psihice.
„Noi tratăm, Dumnezeu vindecă!”
În ultimii ani, și la acest spital, lucrurile au început să se schimbe. În ’97, a început construcția unei biserici în incintă, iar în septembrie 2002, a fost sfințită. Serviciul religios este oficiat de doi preoți, angajați ai spitalului, unul ortodox, iar celălalt greco-catolic. De atunci, pacienții au un loc de reculegere și rugăciune. De asemenea, o echipă de ergoterapeuți a început să acționeze în cadrul complexului de ergoterapie pentru a oferi pacienților și alte preocupări, pentru a le umple cu folos timpul petrecut în spital, pictând, croind ori modelând, jucând diferite jocuri de salon...
Așa s-a născut acest laborator de psihologie și terapii nemedicamentoase, un adevărat centru educativ, am spune noi, cu sală de lectură, pictură, jocuri, lucru manual și modelaj...
După modelul spitalelor din Vest, și la Spitalul Clinic de Neurologie și Psihiatrie din Oradea, dl director dorește să ofere pacienților o asistență complexă. „Au trecut vremurile în care eram preocupați să mai punem o tabletă sau să mai luăm o tabletă. Dorim să le dăm pacienților posibilitatea să participe la diverse  activități atunci când medicul nu e la patul lor”. Directorul recunoaște că „mulți ani ne-am prea medicalizat” și nu au oferit pacienților altceva decât medicamente. „Totul s-a făcut mai mult somatic și nimic pentru suflet. Am reușit câteva capitole, pe cognitiv, dar a rămas afectivul”. Dacă există posibilități pe linie de instruire, e nevoie să se acționeze acum și în domeniul afectiv, fiind vorba de oameni. „Vorbim de oameni răi și de oameni buni, de credință, iubire și speranță. Ce bine-ar fi dacă acestea ar domina”, reflecta dl director.
„Avem 10 psihologi la 220 de paturi...”   
Despre specialistul de calitate și înaltă probitate morală, despre managerul destoinic, dornic să schimbe în bine imaginea și condițiile din unitate, au vorbit toți invitații prezenți la inaugurarea laboratorului: prof. univ. dr. Elena Bonchiș, prorector al Universității orădene, dr. Marius Pârcioagă, director coordonator al Direcției de Sănătate Publică Bihor, dr. Zoia Bitea, director adjunct al D.S.P., Simona Ardelean, șef birou management sanitar în cadrul Primăriei Oradea și protosinghel dr. Antim Oprea, consilier administrativ al Episcopiei Ortodoxe Române a Oradei. Iar lect. univ. dr. Camelia Dindelegan, șeful laboratorului de psihologie și terapii nemedicamentoase, a mulțumit conducerii spitalului pentru dotarea excelentă de care dispune laboratorul, asigurând conducerea spitalului că echipa de psihologi și ergoterapeuți va acționa la nivelul așteptărilor și investiției de încredere acordate.
Teste de investigație și instrumentarul cel mai nou
Laboratorul dispune de o echipă formată din patru psihologi care deservesc secțiile de psihiatrie ale spitalului și care fac evaluarea, diagnosticarea și psihoterapia individuală și de grup, patru  ergoterapeuți, din care doi absolvenți ai Facultății de Arte, o croitoreasă și un tâmplar, doi preoți, angajați ai spitalului, unul ortodox, iar celălalt greco-catolic, trei psihologi din centrul de sănătate mintală care deservesc întreg județul, doi psihologi la Neuropsihiatrie infantilă, repartizați pe secție și ambulator, precum și un logoped, după cum aveam să aflăm de la psihologul principal șef, Camelia Dindelegan.
Cu o asemenea echipă, dl director, Gheorghe Oros, dorește să ofere pacienților asistență complexă și să le organizeze întreaga perioadă a zilei, fiind antrenați în activități de pictură, modelaj, lectură, tâmplărie, jocuri..., inclusiv asistență religioasă și pastorală, pentru ca fiecare să aibă o șansă în plus și să urce cât mai mult pe „Scara vieții”...(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat laboratorul de psihologie și terapii nemedicamentoase.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:35:01 Ora standard a Europei de Est