Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lecția de istorie și patriotism

Joi, la C.T. „Constantin Brâncuși”

Lecția de istorie și patriotism

Lect. univ. dr. Radu Românașu, de la departamentul de istorie al Facultății de Istorie, Geografie și Relații Internaționale a Universității din Oradea, le-a vorbit, joi (21 ianuarie 2010), elevilor din clasele a XI-a A, B și C, a X-a A și B, despre semnificația zilei de 24 Ianuarie 1859, ca o etapă în cadrul procesului de făurire a statului unitar român modern.

După intonarea Imnului de stat al României, dl profesor Mihai Crețu, directorul colegiului, a prezentat distinsul invitat și a dat cuvântul elevului Mihai Carțiș (din X B) să-și prezinte referatul. În materialul pregătit pentru acest eveniment, elevul dlui profesor Lucian Nistor s-a oprit la câteva repere cronologice din scurta domnie a colonelului Alexandru Ioan Cuza, domnul Principatelor Române unite, cu referire expresă la reformele lui Cuza.
„Întâi să fim și apoi să facem!”
Rar ni s-a dat să asistăm la o lecție de istorie și patriotism ținută de un dascăl universitar atât de tânăr, care să dețină „armele secrete” ale captării auditoriului la un subiect ca acesta. Stofa sa de dascăl, de bun orator și convingător prin modul direct de adresare și trăire sinceră (așa după cum avea să remarce și dna prof. Ana - Maria Iova, consilier educativ) a dat rezultate nebănuite, Radu Românașu reușind să amuțească o sală plină, pe tot parcursul prelegerii.
Presărat cu nenumărate citate, vorbe simple și înțelepte, pilde și învățătură  pentru elevi, discursul s-a constituit într-o lecție de istorie și patriotism.
„Cine uită nu merită!” – spunea Nicolae Iorga. Noi nu am uitat de rădăcinile acestui popor, de modelele sale luminoase care vin din trecut. Unul dintre aceste modele este sărbătoritul nostru de astăzi, domnitorul Alexandru Ioan Cuza.
Noi vrem să facem, dar nu suntem în stare pentru că am abdicat de la acele modele luminoase”, spunea lectorul.
Vorbind despre semnificația zilei de 24 Ianuarie 1859, a subliniat faptul că acel moment este unul de solidaritate națională și de conștiință națională (așa cum au fost și cele de la Revoluția pașoptistă, 1877 și 1918). „Trebuie să rămânem cu această conștiință națională, care are în spate multe jertfe. Pentru că așa se întâmplă: Când vei spune adevărul și vei lupta pentru adevăr, va curge sânge, cum spunea un învățat. Așa și este. Chiar și Mântuitorul nostru când le-a spus adevărul mai marilor lumii, a curs sânge”. În prelegerea sa, vorbind despre modele luminoase ale istoriei noastre zbuciumate, Radu Românașu (un nume parcă predestinat a ajunge dascăl de istorie, cu pur sânge românesc) a făcut trimiteri la Mihai Viteazul, întâiul înfăptuitor al Unirii românilor, Tudor Vladimirescu (crăiuțul Tudoruț, care și el a îmbrăcat cămașa morții) și momentul 1848... ajungând să lanseze o nouă maximă: „Un neam trăiește în istorie doar prin cei care țâșnesc spre cruce. Se suie pe ea de bunăvoie și de acolo luptă”. Cuza (cel lipsit de ambiții personale și politice) a fost prezentat prin faptele și înfăptuirile sale, cu demnitatea și mândria sa de adevărat român și de om european. Unirea cea mică și mai apoi Unirea cea mare au constituit „cheia de boltă și salvarea noastră” ca popor, iar în încheiere, lectorul universitar a mai lansat o maximă: „Să trăim pentru a fi (cineva), și nu pentru a avea” (a aduna... averi și măriri), urmând exemplul lui Cuza (cel lipsit de ambiții personale și politice) – „Alesul vostru (care) vă dă astăzi o singură Românie!”
 În ton cu subiectul dezbătut, manifestarea s-a încheiat cu „Hora Unirii”. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lecția de istorie și patriotism.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:50:21 Ora standard a Europei de Est