Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

ONG-urile de mediu iau poziție față de recentele declarații publice ale unor demnitari și autorități față de proiectul minier Roșia Montană

Cluj – Napoca, 19 ianuarie, 70 de ONG-uri iau poziție

ONG-urile de mediu iau poziție față de recentele declarații publice ale unor demnitari și autorități față de proiectul minier Roșia Montană

70 de organizații neguvernamentale preocupate de protecția mediului au adoptat o declarație comună prin care critică includerea în programul de guvernare a controversatului proiect minier Roșia Montană și recentele luări publice de poziție ale mai multor înalți demnitari pe această temă.

Sunt vizate, în principal:
*Menționarea în Programul de Guvernare a unei așa-zise „reevaluări” a proiectului; *recentele declarații publice ale președintelui României, Traian Băsescu, cu privire la discutarea și luarea unei decizii în C.S.A.T. pe tema acestui proiect; *recentele declarații publice ale ministrului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, Adriean Videanu, prin care exprimă opinii net favorabile proiectului; *recentele declarații publice ale ministrului Mediului și Pădurilor, Laszlo Borbely, potrivit cărora va aproba proiectul minier Roșia Montană dacă va fi perfect convins că „nu va provoca poluări” și cele privind constituirea unei comisii speciale pentru respectivul proiect; *recentele declarații privind posibilitatea acordării unor garanții de stat de 1 miliard de USD pentru proiectul minier Roșia Montană.
Aceste acte și declarații nu sunt doar neavenite, ci multe și de-a dreptul suspecte sau chiar ignorând vădit dispozițiile legii și deciziile justiției, așa cum se argumentează detaliat în declarația comună ONG. Ele ridică mari semne de întrebare mai ales pentru faptul că sunt făcute de persoane cu înalte funcții publice, în exercitarea acestora, și nu doar ca politicieni, în vreun context electoral sau privat, pentru care se pot găsi eventual circumstanțe atenuante sau invoca libertatea de opinie.
ONG-urile semnatare sunt îngrijorate de aceste evoluții deoarece consideră proiectul minier Roșia Montană ca având un impact negativ de mediu peste limitele admisibile, fapt ce va fi în final dovedit în mod indubitabil, dacă se vor respecta procedurile legale de evaluare, și nu vor fi distorsionate prin continuarea și amplificarea unor manevre nelegale sau imorale.
Gravele probleme certe și potențiale de mediu pe care le ridică proiectul minier Roșia Montană sunt suficiente pentru ca realizarea acestuia să fie refuzată neechivoc și definitiv. Subliniem că acest proiect este însă foarte criticabil și sub aspectul protecției patrimoniului cultural național, a respectării drepturilor omului, a intereselor economice ale statului român și comunităților locale și a dezvoltării durabile a României în general.
Radu Mititean, director executiv al Clubului de Cicloturism „Napoca”
Ștefania Simion, director executiv al Centrului Independent pentru Dezvoltarea Resurselor de Mediu
Dan Craioveanu, vicepreședinte al Clubului Ecologic „Transilvania”
Csongor Kovacs, președinte al Asociației „Transilvania Verde”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:56:56 Ora standard a Europei de Est