Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Burse pentru studenți și fonduri pentru ONG-uri

Două dintre programele FDEC România

Burse pentru studenți și fonduri pentru ONG-uri

Joi, 14 ianuarie 2010, FDEC România a organizat prima întâlnire (din noul an) cu reprezentanții mass-media din Oradea, prilej cu care au fost prezentate rezultatele a două dintre programele FDEC România, aflate în desfășurare, Programul de burse Fred Robey și Fondul ONG din cadrul Mecanismului norvegian al Spațiului Economic European.

Programul de burse Fred Robey
La sfârșitul anului trecut, FDEC România a finalizat procesul de selecție a aplicanților la Programul de burse Fred Robey. În urma acestui proces, au fost selectați opt bursieri (dintr-un total de 19 aplicații) pentru anul universitar 2009/2010.
Cu sprijinul clubului Rotary Oradea și al clubului Rotary Sighetu Marmației, am reușit să acordăm anul acesta un număr de opt burse, câte patru în fiecare localitate. Cuantumul unei burse se ridică la 1.000 USD/student/an universitar. Fondurile provin din contribuția financiară de 4.000 USD a domnului Fred Robey, 2.000 USD din partea celor două cluburi Rotary, iar 2.000 USD reprezintă contribuția FDEC România, din fondurile alocate de către cetățeni prin programul 2%.
 Fondul ONG din cadrul Mecanismului norvegian al Spațiului Economic European
Fondul ONG face parte din asistența acordată României prin Mecanismul Financiar al Spațiului Economic European (SEE). Obiectivul fondului ONG vizează consolidarea societății civile din România prin sprijinirea unor proiecte în cinci domenii prioritare: consolidarea democrației, oportunitățile tinerilor și copiilor de a se implica în comunitate, incluziunea socială și accesul la serviciile sociale, mediu și patrimoniu cultural. În România acest program este implementat de un consorțiu coordonat de FDSC (Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile) din București, având ca parteneri Fundația pentru Parteneriat din Miercurea Ciuc și FDEC România din Oradea.
În acest context, FDEC România este responsabilă de managementul schemei de granturi mici în domeniul patrimoniului cultural, respectiv opt proiecte aprobate în runda I și încă 14 aprobate în runda a II-a. Printre beneficiarii acestui program se numără și următoarele organizații din județul Bihor: Asociația Pro Cefa, Asociația Institutul de Studii Euroregionale (ISER), Asociația Ex Nobili Officio Oradea, ACCENT - Asociația pentru Cultură, Educație și Dezvoltare.(Raluca Mitra)

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:59:38 Ora standard a Europei de Est