Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simularea pentru bacalaureat și „povestea” celor 551 de norme didactice

Prea mult zgomot pentru nimic!

Simularea pentru bacalaureat și „povestea” celor 551 de norme didactice

Reprezentanții presei locale și centrale se așteptau, probabil, sâmbătă (16 ianuarie 2010), să afle știri „bombă” în cadrul conferinței de presă, organizate de generalul Inspectoratului Școlar al județului Bihor, prof. Dorel Luca (avându-i de-a dreapta și de-a stânga pe secretarul comisiei județene de bacalaureat, prof. Radu Mazilescu, respectiv, pe juristul I.S.J. Bihor, dna Ramona Bacter – purtătorul de cuvânt al instituției).

Încet-încet, „bombele” (celor care crezuseră în ele și în minuni) au fost dezactivate fără ca cineva să fie satisfăcut și să ceară spațiu pe prima pagină a publicațiilor. Unele televiziuni nici măcar nu s-au deranjat, intuind, probabil, că generalul nu va lansa nicio știre de senzație!
Simularea de miercuri
Dl inspector Radu Mazilescu, cel care monitorizează de ani și ani bacalaureatul în județul Bihor, s-a referit la noutățile de ultimă oră legate de examenul de maturitate și de simularea  care va fi organizată miercuri (20 ianuarie 2010), la nivel de țară, la competențele digitale, noutatea-noutăților „bătrânului” bacalaureat. O simulare din punct de vedere tehnic a fost programată, luni și marți, și pentru cadrele didactice și întreg personalul implicat în derularea evenimentului de miercuri. Pentru a vedea cât de rapid și de exact vor fi preluate pachetele de date transmise de ministerul de resort.
Simularea reală pentru competențele digitale, de miercuri, de la ora 13.00, la nivelul județului Bihor, se va desfășura în 46 de centre de examen (și va dura maximum 90 de minute, fiind structurată în două părți pe baza a două fișe de lucru). La acest exercițiu național, nu vor participa toți candidații, viitori absolvenți ai clasei a XII-a, a XIII-a... și restanțieri, ci doar o parte, în funcție de numărul de calculatoare existent în centrul respectiv, calculatoare legate în rețea, capabile să răspundă prompt și exact la comenzile candidaților care vor simula în direct, la nivel de țară, potrivit programului-cadru întocmit, fiind conectați pe internet. Deținătorii de permis ECDL vor prezenta conducerilor școlilor „scutirea” de la susținerea acestei probe (certificatul – permisul ECDL). Dar nu pentru simularea de miercuri, ci cu 72 de ore înainte de susținerea probei. Evaluarea competențelor în folosirea calculatorului va fi notată cu unul din calificativele: începător, mediu sau avansat.
De la ora 15.30, va fi organizată o a doua simulare... la cererea elevilor doritori...
Proba reală de competențe digitate este programată în perioada 19 – 29 aprilie.
Mediu, avansat sau experimentat
După cum am mai anunțat, noutăți sunt și la proba orală de comunicare în limba română (programată pentru 15 – 17 februarie), care nu urmărește evaluarea cunoștințelor de literatură, ci doar de comunicare și limbă, certificând nivelul competențelor de limbă și comunicare în limba română (de aceea, unul din cei doi profesori examinatori va fi chiar profesorul clasei, care poate aprecia cel mai bine nivelul de competențe al elevilor săi). La această probă, nu se vor da note, nici chiar calificativele cu care ne obișnuisem – admis sau respins -, ci trei tipuri de nivel: (utilizator) mediu, avansat sau experimentat. Această testare va urmări cinci competențe: înțelegerea textului, exprimarea și argumentarea unui punct de vedere, organizarea discursului, adaptarea la situația de comunicare și utilizarea limbii literare.
Trei probe la ... limba modernă
Noutăți sunt și la proba de competențe lingvistice la limba modernă. Proba presupune o verificare mai complexă structurată în trei părți: o probă scrisă (de 90 de minute), umată de una orală, de circa 10-15 minute și de o a treia, de înțelegere a textului audiat (cu durata de circa 20 de minute).
Proba de competențe lingvistice la limba modernă este programată în perioada 31 aprilie – 4 mai, iar limba maternă, imediat după limba română (17-19 februarie).
Restanțierii (din seriile anterioare), cei care nu au reușit să-și ia bacalaureatul la timp, vor susține aceste probe de competență în perioada 31 mai – 15 iunie. Curată nebunie!
Așadar, s-a vrut evitarea sau înlăturarea stresului din perioada celor două săptămâni de bacalaureat tradițional, dar se ajunge la un circ total, care începe în 20 ianuarie, cu simularea, și ține până în 15 iunie (odată cu „debarcarea” restanțierilor).
Ca la noi la nimeni! Parcă e un blestem pe învățământul românesc!
„Povestea” celor 551 de norme... „politice”
După votarea „necumsecade” la prezidențiale, la care, culmea, a ieșit tot cel care trebuia să iasă, dascălii sunt primii vizați la reduceri (nu mai puțin de 15.000 la nivel de țară)!!!???
Din condeiul guvernanților învingători și din pixul slujitorilor lor de la nivelul ministerului de resort, la nivelul județului trebuiau reduse 551 de norme didactice, o cifră aberantă și total nerealistă, potrivit uzanțelor și adevărului din teren, adevăr recunoscut și exprimat și de generalul din fruntea Inspectoratului Școlar Bihor. Ai noștri aleși (numiți) în fruntea I.S.J. Bihor începuseseră „reforma” („depolitizarea”) cu mult timp înaintea Bucureștiului, așa încât, acum nu mai au ce reduce și de unde reduce, decât maximum 276, 26 norme didactice, chiar dacă au întors pe toate fețele cele 14 măsuri impuse de Împărăție: reorganizarea centrelor de execuție bugetară, comasări, mărirea limitei „maxime” de copii și elevi în grupă și în clasă, predarea educației fizice de către dascălii claselor, pierderea personalității juridice a unor grădinițe și școli prin mărirea efectivului pe unitatea de învățământ de la 200 de elevi la 300, respectiv de la 100 de preșcolari la 150 la o grădiniță...
După cum sublinia generalul Dorel Luca, multe din măsurile aberante impuse de ministerul de resort nu pot fi aplicate în Bihor, date fiind condițiile concrete și structura populației școlare, cu respectarea drepturilor minorităților naționale.
Cu toate sforțările și bunele intenții ale conducerii I.S.J. Bihor, la nivelul învățământului bihorean se pot reduce maximum 276,26 norme didactice, fără a afecta derularea normală a procesului instructiv-educativ, cu toate bubele sale de subnutriție și haos dictat de la centru!(Ovidiu DAN)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:48:32 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...