Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Care sunt avantajele și dezavantajele sistemului de învățământ românesc, în comparație cu alte sisteme naționale?

De pe ovidan.ro la Agenția de presă NewsIn

Care sunt avantajele și dezavantajele sistemului de învățământ românesc, în comparație cu alte sisteme naționale?

Ana Barbu, reporter la Agenția de presă NewsIn (sectoarele social, cultură, media), ne propune o colaborare pe teme de învățământ, care ne încântă și ne onorează!

Pentru comunitatea online care citește ovidan.ro, reporterul Agenției de presă NewsIn lansează o provocare: de a participa la o minianchetă spre a desluși care sunt avantajele și dezavantajele sistemului de învățământ românesc, în comparație cu alte sisteme naționale.
În acest sens, elevii și profesorii care au avut contact cu alte sisteme naționale de învățământ (au învățat în străinătate sau au participat la schimburi de experiență, proiecte Comenius, parteneriate școlare internaționale...) sunt rugați să răspundă (sincer) la un set de întrebări.
Dacă cineva nu dorește să îi apară numele în material nu va apărea (este, însă, preferabil ca o mică prezentare a celor care își exprimă opiniile în acest material să apară, pentru a evidenția pregătirea și experiența acestora.
Iată întrebările:
1. Câte ore petrec zilnic elevii la școală în sistemele pe care le
cunoașteți?
2. Cum este împărțit programul de școală (câte ore de predare, înțelegere a materiei, învățare, câte pauze sunt pe zi, cât de lungi sunt orele etc) în sistemele pe care le cunoașteți?
3. Cum se face evaluarea?
4. Cum se stabilește programa școlară în sistemele pe care le cunoașteți?
Se alocă mai multe sau mai puține ore în funcție de profil, ce procent din
ore/materii este la alegerea elevului etc?
5. Câte ore petrece un profesor la școala? În ce fel este el disponibil pe parcursul unei zile (are un cabinet sau laborator propriu, există programe speciale de consultații/meditații etc)?
6. Cum sunt plătiți profesorii în sistemele pe care le cunoașteți? Cum sunt angajați? Considerați că titularizarea la nivel național este o procedură de angajare eficientă?
7. Credeți că o soluție pentru alinierea salariilor profesorilor români la cele europene și pentru un sistem mai eficient în România ar fi creșterea normei didactice?
Se poate face acest lucru în condițiile infrastructurale din România?
8. Care credeți că sunt calitățile și avantajele sistemului românesc de învățământ? Vă întreb asta pentru că atât statistic, cât și experiența personală arată ca cel puțin informațiile care ajung la public prin intermediul presei sunt negative sau cel mult neutre, iar știrile bune sunt de cele mai multe ori liste seci cu olimpicii internaționali.
9. Ce credeți că ar trebui adoptat din alte sisteme?
10. Ce măsuri de reformă au fost luate în ultimii ani și au avut efecte benefice vizibile?
Răspunsul Dvs sincer este așteptat pe adresa: ana.barbu@newsin.ro
Credem într-o bună colaborare, în implicarea Dvs plină de solicitudine pentru cunoașterea adevărului, și, de ce nu, schimbarea în bine a sistemului nostru național de învățământ. (Ovidiu DAN)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:34:26 Ora standard a Europei de Est