Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„O iubire atât de-adâncă,/ Și mă-ntreb de ce te-ai dus/ Și de ce te mai plâng încă?”

Un superb „foc de artificii” aprins întru Nemurirea Domnului Eminescu

„O iubire atât de-adâncă,/ Și mă-ntreb de ce te-ai dus/ Și de ce te mai plâng încă?”

Când este vorba de Poetul Nepereche, Poetul Național – Mihai Eminescu -, nu există școală mică sau mare, copil, elev sau dascăl (educatoare, învățător sau profesor), ci doar o comuniune de dor și de simțire întru omagierea Luceafărului poeziei românești, la 160 de ani de la ivirea sa pe bolta României, a Limbii și literaturii române.

Ne-au demonstrat acest lucru, dacă mai era cazul, ieri la amiază (joi, 14 ianuarie 2010), elevii și dascălii Grupului Școlar „Ioan Bococi” din Oradea, iar după-amiază, ne-au întărit întru credință actorii și artiștii Palatului Copiilor și Elevilor din Oradea (sub îndrumarea dnei prof. Maria Ivanov).
Prof. Diana Simina și colegii din cadrul catedrei de limbă și comunicare (prof. Mariana Nistor și Mihaela Șumălan) ni l-au redat pe Domnul Eminescu prin prisma iubirii și prieteniei sale în comuniune de grai și trăire cu Veronica Micle și Ion Creangă (roluri jucate de elevii Florin Urs, Loredana Hendre și Florin Monenci), cu concursul prezentatorilor (Camelia Pintilie, Luciana Costea și Alexandru Þocu) și al membrilor corului „Lioara” (soliști: prof. Mihaela Șumălan și Maria Matei). Le-au fost aproape și au pus umărul la reușita manifestării de suflet prof. Viorica Bronț, pedagogii (Sorina Ciont, Elena Rotar și Monica Moț) și conducerea școlii (director – prof. ing. Ileana Varga, director adjunct – prof. Mihaela Popovici).
„Trebuia să vină, să se nască. Îl chemase ciobanul din „Miorița” la nunta sa și Meșterul Manole să-i sfințească mănăstirea. Din adânc de fântână cu apă vie ori din înalt de cer românesc, din lacrimă sau din bătaie de aripă, trebuia să vină-aici. A intrat în viață odată ca niciodată, pe Poarta Sărutului încununată cu voce de Luceafăr. Îl așteptau brazii și lacul, și floarea albastră, negăsindu-și liniștea până a nu fi adusă de cuvintele sale binecuvântate. Răsărise luna și trebuia să-și picure argintul pe fruntea lui boltită. Și, mai presus de toate, îl așteptam noi, cei de-atunci și de-acum. Aveam nevoie de el pentru a ne înțelege... și l-am numit Eminescu.”
Diana ne-a răscolit cu gândul său despre Eminescu, Veronica și Creangă ne-au bucurat cu evocarea lor pe „Raze de lună”, armonizând într-un „elogiu comun, într-o eternă comuniune în destin!” „Și mă-ntreb de ce-au apus/ O iubire atât de-adâncă,/ Și mă-ntreb de ce te-ai dus/ Și de ce te mai plâng încă?”
La un asemenea spectacol, directorul școlii (prof. ing. Ileana Varga) a rămas fără replică, mulțumind și felictând truditorii și realizatorii superbului „foc de artificii” aprins întru Nemurirea Domnului Eminescu. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „O iubire atât de-adâncă,/ Și mă-ntreb de ce te-ai dus/ Și de ce te mai plâng încă?”

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 13:47:25 Ora standard a Europei de Est