Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

A doua întâlnire informală dintre ministrul Educației, dl dr. Daniel Petru Funeriu, și reprezentanții sindicatelor din învățământ

Marți, 12 ianuarie

A doua întâlnire informală dintre ministrul Educației, dl dr. Daniel Petru Funeriu, și reprezentanții sindicatelor din învățământ

Ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, dr. Daniel Petru Funeriu, s-a întâlnit, marți, 12 ianuarie 2010, la sediul ministerului, cu reprezentanții tuturor federațiilor sindicale din învățământ.

Această a doua întâlnire informală a avut loc la inițiativa ministrului Educației și a avut drept scop prezentarea propunerilor de măsuri pe care inspectoratele școlare le-au adus în atenția ministerului, în vederea aplicării Ordonanței de Urgență 114/2009. Inspectorii școlari generali au prezentat, luni, 11 ianuarie, posibilele măsuri de optimizare a rețelei școlare, în vederea utilizării eficiente a resurselor umane, materiale și financiare pentru încadrarea în numărul maxim de posturi alocat județului pentru anul școlar 2010 - 2011.
În cursul acestei săptămâni, cel mai târziu vineri, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, în urma analizării tuturor datelor primite de la inspectoratele școlare județene, va centraliza și va prezenta sindicatelor reprezentative din Educație, măsurile pe care le va lua pentru aplicarea OUG 114/2009. Măsurile Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului vor intra în procedura de dialog social cu sindicatele.
La întrevedere au participat reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Federației Sindicatelor din Învățământ Spiru Haret, Federației Educației Naționale și ai Federației Naționale Sindicale „Alma Mater”.
Declarația domnului ministru, dr. Daniel Petru Funeriu, după întâlnirea informală cu federațiile sindicale din învățământ
„Bună ziua!
Este a doua întâlnire organizată cu sindicatele referitoare la aplicarea Ordonanței de Urgență 114/2009. Am inițiat această a doua întâlnire informală de lucru pentru a vedea care sunt cele mai bune măsuri ce pot fi luate în ceea ce privește aplicarea ordonanței de urgență. Întâlnirea de astăzi a avut loc după cea de ieri pe care doamna secretar de stat, Oana Badea, a avut-o cu inspectorii școlari, cei care sunt abilitați să pună în aplicare această ordonanță. Așa cum am spus și săptămâna trecută, sunt două tipuri de măsuri care pot fi luate pentru aplicarea ordonanței:
*un prim tip de măsuri se realizează la nivelul inspectoratelor școlare și nu necesită intervenția ministerului. Altfel spus, fiecare inspectorat își optimizează rețeaua școlară și tot ceea ce ține de procesul educațional;
*un al doilea tip de măsuri poate fi luat la nivel central; sunt măsurile pe care vi le-am prezentat în declarația de presă de săptămâna trecută.
Aceste măsuri, care au fost propuse ieri în discuția cu inspectorii școlari, au fost centralizate. Unele dintre propunerile venite dinspre inspectorate au fost acceptate și au fost transmise către ceilalți inspectori, pentru analiză. Alte măsuri, care din punctul nostru de vedere nu ar fi fost în folosul elevilor, nu au fost acceptate de minister.
Vreau să subliniez că toate măsurile care vor fi luate de Ministerul Educației vor avea în vedere asigurarea calității actului educațional pentru copii, pentru ca aceștia să nu sufere din cauza a ceea ce se întâmplă la nivelul sistemului educațional.
Am avut o discuție bună cu sindicatele, în care am prezentat ceea ce inspectoratele școlare ne-au comunicat. Până joi, ministerul va analiza toate datele care vin din partea inspectoratelor, le vom centraliza, vom avea cifre exacte și vom decide asupra măsurilor cu care vom intra în procedura de dialog social. Altfel spus, în urma discuției de săptămâna trecută și, în urma discuției de astăzi, vom prezenta joi, cel târziu vineri, sindicatelor, toate măsurile pe care am decis să le luăm, în vederea aplicării Ordonanței 114, și cu care, repet, vom intra în procedura de dialog social.
Dialogul de astăzi cu sindicatele îl evaluez ca fiind unul bun. Desigur, el ar fi putut să fie și mai bun dacă sindicatele ar fi venit, așa cum am făcut-o noi în prima întâlnire, cu un set de propuneri la care poate nu ne-am gândit, dar se pare că noi am lucrat cât se poate de riguros și am atins toate măsurile care se pot lua în sistemul educațional, la ora actuală.
Aș dori să mai spun un lucru pe care eu îl consider foarte important: sistemul educațional trebuie să evolueze în parametri optimi. Pentru aceasta, este necesară o optimizare a cheltuielilor. Nicio reformă în domeniul educației nu se poate face în afara unui model de finanțare rațional și sustenabil. Dacă vrem să facem reformă în sistemul educațional, ea trebuie, în mod necesar, să includă un sistem previzibil, dar, mai ales, sustenabil de finanțare. De aceea vreau să spun foarte clar: sistemul educațional nu poate accepta situația să nu angajeze personal, atunci când aparatul bugetar se mărește, așa cum a fost cazul în mod exagerat, în anii trecuți, iar atunci când acest sistem bugetar este redus, să fie pus în situația de a ajunge să nu mai poată asigura actul educațional.
Repet, Ordonanța 114/2009  privește eficientizarea cheltuirii banului public, iar sistemul educațional poate să funcționeze într-un mod eficient după aplicarea acestei ordonanțe. Rațiunea principală de aplicare a ei este eficientizarea cheltuirii banului public, prin alocarea banului public per elev. Este o metodă nouă de finanțare pe care eu o consider ca fiind la baza reformei finanțării sistemului educațional.
Pot să vă dau două exemple de măsuri. O parte dintre aceste măsuri se pot aplica la nivelul unor județe, celelalte la nivelul altor județe. Cel mai important lucru este să avem în vedere calitatea educațională. O măsură pur administrativă ar putea fi acordarea personalității juridice unei singure școli pe raza unei comune. Prin aceasta se dorește să se eficientizeze aparatul administrativ. Altă măsură este reorganizarea claselor paralele, care la ora actuală au efective sub media prevăzută de lege. Nu voi accepta să fie luată nicio măsură care nu se înscrie în cadrul strict al legii și al interesului educațional al elevului
Vă mulțumesc!”
(Biroul de presă)
 Foto: Liviu Chirică, Mediafax

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:52:22 Ora standard a Europei de Est