Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Trebuie să avem tăria să ne privim în ochi, atunci când fundamentăm cifra de școlarizare”

Declarația doamnei Oana Badea, secretar de stat pentru învățământ preuniversitar, în M.E.C.T.S.

„Trebuie să avem tăria să ne privim în ochi, atunci când fundamentăm cifra de școlarizare”

În urma întâlnirii cu inspectorii școlari, secretarul de stat a făcut următoarea declarație: ,,Această convocare este legată de emiterea ordinului de ministru, care vizează fundamentarea cifrei de școlarizare.

Pentru noi, fundamentarea cifrei de școlarizare este esențială ca bază pentru ca alocarea resurselor financiare per elev să fie corect constituită. De asemenea, nu trebuie create iluzii la nivelul localităților, în ceea ce privește existența sau inexistența unor clase, legat de accesul elevilor, spre exemplu, la liceu.
A fost foarte importantă întâlnirea, față în față, cu inspectorii școlari generali. Trebuie să avem tăria să ne privim în ochi, atunci când fundamentăm cifra de școlarizare. Pentru noi, poate fi un lucru foarte simplu: calculăm numărul total de elevi, numărul de elevi pe clase și rezultă un număr de clase pentru fiecare județ.
Pentru fiecare județ este important însă ca această procedură să fie în conformitate cu nevoile copilului. În sensul acesta, a avut loc discuția cu inspectorii școlari.
În legătură cu Ordonanța de Urgență  114/2009, inspectorii școlari au primit un document prin care Ministerul Educației cerea, pe de o parte, propuneri de măsuri care să ducă la eficientizarea rețelei școlare și, pe de altă parte, simularea propunerilor de măsuri pe care MECTS le-a înaintat și partenerilor sociali. Simularea propunerilor de măsuri este foarte importantă pentru Ministerul Educației pentru că ne dă un feed-back cu privire la potențialul pe care îl are fiecare propunere la nivelul județelor. MECTS a vrut să vadă în ce măsură, profilul fiecărui județ își va lăsa amprenta asupra celor patru propuneri de măsuri. Astfel, o măsură așteptată într-un județ, care poate produce efecte benefice sistemului de învățământ preuniversitar, să nu poată fi aplicată în alt județ cu succes.
Astăzi, Ministerul Educației a avut mai mult urechi decât gură. În consecință, am acceptat orice propuneri de măsuri pe care inspectoratele le-au identificat, pentru că măsurile care vin dinspre sistem spre noi sunt cele care se potrivesc. Conturăm, ceea ce eu numesc, fotografia exactă pentru fiecare județ, în ceea ce privește sistemul de învățământ preuniversitar. În acest moment, ne situăm în acel punct în care putem calibra în fiecare județ sistemul de învățământ preuniversitar cu discernământ, dar în beneficiul elevului, al comunității locale și al cetățenilor care trăiesc în acele județe. Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului are respect pentru actul de învățare.
Respectul față de contribuțiile cetățenilor prin taxe și impozite este esențial. Înainte de toate, Ministerul Educației are respect față de actul de învățare. Niciuna dintre măsurile și propunerile de măsuri pe care ni le-au făcut inspectoratele nu pleacă de la premise absurde. Nu am folosit și nu vom folosi măsuri absurde. Nu am gândit și nu am permis propuneri care pot să ducă, de exemplu, la ideea unei navete de 60 km pe zi, pentru că am auzit acest lucru vehiculat la unele posturi de televiziune. În nici un caz, Ministerul Educației nu va accepta o astfel de măsură. Ceea ce este esențial pentru noi, este să prioritizăm actul nostru pentru elev. Banul urmează elevul, în consecință, de acolo plecăm pentru recalibrarea sistemului, cadrele didactice să fie calificate și să beneficieze de un sistem normal în care să predea orice disciplină își propun și apoi restul elementelor care survin din aceasta. Acestea erau lucrurile pe care vroiam să vi le anunț în deplină transparență. Mai adaug, la finalul declarației mele, faptul că întâlnirea a fost nu numai benefică, dar s-a desfășurat  în condiții impecabile, colegial. Eu sunt fost inspector școlar general adjunct, știu foarte bine ce înseamnă să găsești la minister un partener de dialog, care ia în seamă soluțiile pe care le aduci din teritoriu. Acesta a fost spiritul întâlnirii mele cu colegii mei și așa va rămâne, cel puțin din punct de vedere al Secretariatul de Stat pentru Învățământ Preuniversitar.
Vă mulțumesc și vă doresc  o zi bună!" (Biroul de presă)
Foto: citynews.ro

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 16:48:07 Ora standard a Europei de Est