Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Județul Bihor, un mediu curat prin grija tuturor”

Dacă simți că natura merită mai mult, oferă-i și tu ceva!

„Județul Bihor, un mediu curat prin grija tuturor”

Împreună putem realiza primul proiect de anvergură în domeniul protecției mediului, adresat tuturor instituțiilor de învățământ și instituțiilor publice din Oradea și județul Bihor. Acest sistem funcționează ca proiect - pilot la Grădinița nr. 27 – „Voinicelul” din Oradea, iar pentru a fi realizat și implementat la nivel județean este necesară votarea proiectului pe http://www.taraluiandrei.ro/ fiind primul (și momentan singurul) proiect la nivel județean.

Un sistem de colectare selectivă a hârtiei și deșeurilor de tip PET
Prin votarea proiectului de către un număr cât mai mare de cetățeni, se poate accesa suma de 5000 de euro pentru a se realiza sistemul de colectare selectivă a hârtiei și deșeurilor de tip PET. Este problema pe care proiectul intenționează să o rezolve. Proiectul propune aplicarea unui sistem inovator de colectare selectivă a hârtiei și buteliilor tip PET în instituțiile de învățământ și instituțiile publice din județul Bihor care doresc să participe la acest proiect, inclusiv în stațiunile turistice Băile Felix, Băile 1 Mai și Stâna de Vale. Proiectul își propune: * educarea în spirit ecologic a unui număr cât mai mare de tineri și adulți (circa 50.000 de persoane) * implementarea colectării selective în mediul rural * reducerea semnificativă a PET-urilor și hârtiei din mediul natural prin colectarea lor * realizarea circuitului complet de colectare selectivă * implementarea unui nou sistem de colectare selectivă a PET-urilor și hârtiei, ieftin, ecologic și eficient care poate fi generalizat la nivel național * responsabilizarea cetățenilor în realizarea colectării selective a deșeurilor reciclabile * permanentizarea colectării selective.
Beneficiarii proiectului sunt: a) copiii și tinerii care se pregătesc în 100 de instituții de învățământ, respectiv în 32 de grădinițe, 22 de școli gimnaziale, 12 licee, 16 grupuri școlare și patru universități din Oradea, precum și în șase grădinițe, o școală, două licee și cinci grupuri școlare din județul Bihor. Așadar,  beneficiarii acestui proiect sunt copiii și tinerii (protagoniștii acțiunilor întreprinse), personalul didactic, personalul auxiliar, dar și părinții (care își însoțesc copiii la grădiniță sau școală, personalul a 36 de instituții publice din Oradea și județul Bihor, pacienții aflați la tratament în 10 spitale de pe raza municipiului Oradea și Băile Felix, aparținătorii și personalul medical, turiștii cazați în stațiunile Băile Felix, Băile 1 Mai și Stâna de Vale (patru hoteluri), persoanele care doresc să-și rezolve diverse probleme în cadrul instituțiilor publice. Numărul aproximativ estimat se ridică la 50.000 de persoane.
 Având în vedere că acest tip de colectare selectivă este de tip continuu și se autofinanțează pe măsura implicării responsabililor și personalului din cadrul fiecărei instituții, este posibil ca numărul beneficiarilor să crească foarte mult.
Obiectivele proiectului
Prin acest proiect se urmărește  îmbunătățirea semnificativă a stării mediului în care trăim, în care învățăm sau ne desfășurăm activitatea, educarea și motivarea tuturor celor implicați în acțiunea de colectare, astfel încât această acțiune (de colectare selectivă) să devină un obicei - realizarea practică a colectării selective la nivelul fiecărei instituții, prin implicarea factorilor de conducere, educarea și responsabilizarea copiilor, tinerilor, a personalului sau a altor persoane; ecologizarea instituțiilor și a zonelor apropiate acestora; instituirea unor reguli „nescrise” de colectare care să se transmită în familiile celor care doresc să colecteze; colectarea în medie a unei cantități de 300 de kg PET/an respectiv 300 de kg hârtie/an în fiecare unitate aflată în proiect (respectiv 45 de tone PET și 45 de tone hârtie, însemnând 750.000 de butelii tip PET și salvarea a 765 de copaci (având în vedere că o tonă de hârtie se face din 17 copaci). Cifrele sunt aproximative, dar este important de știut că ele arată un nivel minim (într-un spital, cantitatea aceasta de PET se colectează într-o lună călduroasă); evaluarea la scară extinsă a acestei metode, în vederea aplicării ei în mediul rural sau la nivel național; obținerea auto-finanțării în vederea extinderii colectării selective în respectiva instituție sau pentru realizarea altor proiecte educative/sociale; aplicarea unor chestionare care să releve nivelul de cultură ecologică și gradul de implicare a participanților; reducerea poluării aerului prin mărirea intervalului de ridicare a gunoiului menajer din instituțiile respective (ca urmare a colectării PET - urilor și hârtiei în containerele speciale).
Perioada de implementare a proiectului
 Proiectul va dura un an și va fi implementat în cursul anului 2010, începând cu luna martie. Se va încheia ca activitate de strângere a datelor și evaluare finală în luna martie 2011, însă se va permanentiza în instituțiile unde se dorește cu adevărat colectarea selectivă. „Vârful” colectării selective a PET-urilor se estimează a fi atins în perioada mai-octombrie 2010.
 Descrierea proiectului
Proiectul are la bază un procedeu implementat în cadrul unei instituții publice din Oradea, începând din anul 2008 de către autorul proiectului. În acest interval, au fost colectate aproximativ 450 de kg de PET-uri și 300 de kg de hârtie, iar sistemul s-a dovedit viabil, numeroase persoane aducând ambalaje de acest tip de acasă. Ideea de la care a plecat proiectul este faptul că majoritatea angajaților din instituțiile publice folosesc autoturismul personal pentru a ajunge la locul de muncă, iar colectarea PET-urilor și hârtiei din gospodăria proprie într-o pungă, transportarea la locul de muncă și depozitarea în locul special amenajat nu este un efort foarte mare pentru fiecare dintre noi. O altă constatare a fost aceea că majoritatea părinților își duc copiii la grădiniță sau la școală, de cele mai multe ori cu autoturismul, iar în aceste instituții de învățământ, educația ecologică se practică la cel mai înalt nivel. Există, de asemenea, anumite locații (spitale, internate școlare, zone turistice etc.) în care se utilizează foarte multe PET-uri care apoi se aruncă împreună cu gunoiul menajer, așa cum se aruncă și foarte multă hârtie din instituțiile publice. Proiectul este structurat pe următoarele direcții: * se transmite invitația de participare celor 150 de instituții vizate, cu solicitarea de a fi desemnată o persoană care îl va implementa și care va păstra legătura permanent cu coordonatorul proiectului * proiectul va avea și o latură ce va include competiția, în sensul că CS Ulpianum va acorda trei premii și 20 de mențiuni în materiale sportive (din fondurile proiectului) pentru cei care vor reuși să colecteze cele mai mari cantități (cumulate) de PET – uri și hârtie. Detaliile vor fi stabilite într-un regulament care va fi întocmit până la data începerii activității. În situația în care instituțiile respective consideră că nu pot participa din diferite motive, se vor selecta alte instituții care să le înlocuiască; după stabilirea acestor detalii, se achiziționează containerele speciale (un tip pentru PET-uri și unul pentru hârtie) și se distribuie persoanelor desemnate, cu instrucțiunile necesare, de către voluntari, membri ai CS Ulpianum Oradea. Containerul pentru PET-uri are o capacitate de 250 de butelii compactate manual, respectiv 16 kg, iar cel de hârtie 80 de kg; informarea și programele de educație ecologică vor fi realizate de către responsabilii de proiect, aceștia având libertatea să găsească cele mai bune soluții de implementare și metode de popularizare a proiectului; transportul și valorificarea materialelor colectate se va face de către instituția care implementează proiectul.
Stimați bihoreni, votați proiectul!
Pentru realizarea acestui proiect este necesar votul bihorenilor care își doresc să trăiască într-un mediu curat și îngrijit. Intră acum pe http://www.taraluiandrei.ro, bifează proiectul nostru și votează (nu trebuie să-ți faci cont, ci doar să-ți introduci numele, prenumele și adresa de e-mail, după care să confirmi primirea e-mailului de la ei). http://www.taraluiandrei.ro/orasul-tau/proiecte/bihor-un-mediu-curat-prin-grija-tuturor_114.html
Dorin Crăciun

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:44:34 Ora standard a Europei de Est