Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii orădeni par mult mai interesați să studieze în străinătate, decât anul trecut!

Luni, la Lic. de Artă, marți la „I. Vulcan” și „E. Gojdu”

Elevii orădeni par mult mai interesați să studieze în străinătate, decât anul trecut!

Așa după cum v-am informat, timp de trei zile, Emilia Szuszmann (reprezentant al asociației Smartbrand în România) și-a programat o serie de întâlniri cu liceenii orădeni, viitori absolvenți, de la Liceul de Artă, colegiile naționale „Iosif Vulcan” și „Emanuil Gojdu”, Liceul „Don Orione” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, pentru a-i informa în legătură cu oportunitățile pe care le au de a studia în străinătate (la un colegiu sau la o facultate din Anglia, Danemarca, Grecia, Franța, Olanda, Scoția, Þara Galilor, Elveția, Bulgaria, Spania, Italia, Rusia, China sau SUA).

Emilia a mai consiliat elevi orădeni și anul trecut. Și a făcut-o cu folos, pentru că în urma acelor întrevederi, 11 gojdiști s-au înscris, iar unii au ajuns studenți în universitățile în care au aplicat.
La aceste întâlniri, Emilia este însoțită de studenți care anul trecut o ascultau din bănci, din postura de elevi, dar care în primăvara lui 2009 au aplicat pentru Ruskin University, cu sediul în Cambridge, Anglia, iar acum sunt studenți, în anul I, la Forensic Science and Criminology (Andrei Baciu), respectiv la Graphic and Web Design (Bogdan Popovici), ambii absolvenți ai Colegiului Național „Emanuil Gojdu”.
Emilia, Anamaria și Andrei s-au întâlnit cu artiștii orădeni
Ieri (luni, 11 ianuarie 2010), la Liceul de Artă, alături de Andrei a fost Anamaria, colega sa de universitate (absolventă a Liceului Teologic Baptist „Emanuel”), actualmente studentă la psihologie. Emilia, Anamaria și Andrei le-au prezentat celor interesați avantajele pe care le au aplicând la universitățile partenere ale Smartbrand în România (cu sediul la Timișoara), condițiile de viață și de studiu ale studenților de la Ruskin University... Ca elevi ai Liceului de Artă, unii au dorit să cunoască criteriile și condițiile de înscriere (două recomandări de la doi profesori de specialitate, o scrisoare de motivație, diploma de bacalaureat), ce materiale trebuie să conțină portofoliul, taxa de înscriere (care este 70 de euro pentru o singură aplicație) și toate programele, testul de limbă valabil (Toefl, Cambridge sau alt test echivalent, care poate fi susținut chiar la Timișoara, în contul celor 70 de euro). Pentru susținerea și completarea informațiilor, li s-au împărțit pliante și broșuri, precum și cărți de vizită.
Cei ce doresc să se înscrie apelând la serviciile asociației Smartbrand, trebuie să completeze, până la 1 martie, formularul de înscriere pe care îl vor găsi accesând www.smartbrand.eu Până atunci, însă, ei vor fi consiliați primind toate informațiile necesare, iar la final, vor fi puși în contact cu studenți orădeni (români) din universitatea respectivă, care le vor acorda tot sprijinul de care au nevoie la început de drum.
„Studenții români se ajută între ei”
Vorbind din experiență proprie, Anamaria și Andrei i-au îndemnat pe doritori să aplice cu curaj și optimism, dacă își doresc acest lucru, pentru că ajunși acolo, nu sunt singuri, colegii lor mai mari din Oradea îi ajută să-și găsească chirie, dar și un job... ca să se poată descurca. „Toți cei peste 200 de elevi care au plecat prin noi se descurcă de minune, învață, dar și lucrează. Să fiți siguri că studenții români se ajută între ei”, i-a asigurat Emilia.
Semnele de întrebare și cele mai mari problemele vin din partea părinților, după cum au afirmat unii, care se arată mai sceptici și nu pot înțelege cum acordă guvernul englez împrumut studenților și nu îi condiționează să rămână în Anglia după absolvire. Ca peste tot, studenții foarte buni sunt căutați de anagajatori și pot face carieră după absolvire. Masteratul este mult prea scump în Anglia, dar îl pot face în oricare altă țară, fără a fi împiedicați de împrumutul luat.
Astăzi, la C.N. „I. Vulcan” și „E. Gojdu”
La întâlnirile de astăzi (marți), de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” și „Emanuil Gojdu”, Emilia Szuszmann îi va avea alături pe cei doi foști gojdiști, Andrei Baciu și Bogdan Popovici, studenți la Ruskin University din Anglia.  (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevii orădeni par mult mai interesați să studieze în străinătate, decât anul trecut!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:48:16 Ora standard a Europei de Est